Advertenties

Centrale deurvergrendeling en handsfree

Gestart door p166mmx (Piet), 16 september 2011, 13:53:04

Vorige topic - Volgende topic

p166mmx (Piet)

Hallo collega Mégane rijders,

Ik heb het forum doorgetijgerd en vond een aantal topics over dit onderwerp maar toch wil ik hier mijn verhaal kwijt en een vraag stellen.

Ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van een Mégane uit 2003. Zie mijn voorstelberichtje: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.msg257639#msg257639. Ik zit ontzettend te hannesen met het open en dicht doen van de deuren.

Normaal gesproken zou je na een druk op de juiste knop van de afstandsbediening de auto open of dicht kunnen doen waarbij de alarmlichten 1 of 2 keer knipperen. Dit gebeurt dus niet altijd. Ik kan soms wel tot 10 keer drukken met geen resultaat. Alles blijft stil. Na wat rommelen gaat de auto open of dicht. Ik heb de batterijen in de sleutelkaarten reeds vervangen.

De handsfree optie doet ook niet wat hij moet doen. Met de sleutelkaart in mijn hand en mijn andere hand om de deurhandel heen kan ik trekken wat ik wil maar geen reactie. Als ik 10 seconden blijf rommelen doet hij het vaak wel en gaat de auto open. Bij het sluiten item ditto. Drukken op het knopje geeft vaak geen reactie.

De achterklep doet meestal wat hij moet doen. Die kan ik altijd openen met de onderste knop onderin de deur, ook als de auto op slot is. Ik kan niet altijd de auto sluiten met de knop in het Renault logo.

Ook wordt de sleutelkaart vaak niet herkent, gaat de gleuf knipperen en moet ik hem daar in doen om de auto te kunnen starten.

Bestaat er een procedure over het hoe om te gaan met het openen en sluiten van de auto? Ziet iemand in mijn verhaal een patroon en zegt: "O, maar het ligt daar en daar aan!".

Bedankt en groet,

Piet.
Megane II, 1.6 16V Euro4 Dynamique Luxe 2003

matthew

Gezien het laatste wat je zegd over de kaart,is je hoofd oorzaak dat je kaart een heel eind overleden is.
Optie nieuwe kaart.
(dit omdat sleutelkaart niet herkend is,als deze niet herkent wordt dan kan ook de handsfree functie niet naar behoren werken.)

p166mmx (Piet)

Bedankt Matthew,

Vraagjes:

1: Toen ik de Megane kocht zei de verkoper dat de vergrendeling zich steeds moet resetten. Als de kaart wordt gebruikt om de deuren open/dicht te doen dan doet de handsfree functie het niet (meer). Na een keer starten weer wel. Klopt dit?

2: Als ik mijn hand om de handgreep doe, moet dan het mechaniek reeds werken en de deur bij de eerste keer trekken open gaan of moet je eerst een keer aan de handgreep trekken voordat het reageert, met andere woorden, je moet dus 2 keer aan de handgreep trekken? Ik moet soms wel 8 keer trekken

3: De handsfree functie werkt op alle vier de deuren?

4: Als je 2 keer op de sluitknop van de kaart drukt zouden de ramen dicht moeten gaan volgens het boekje. Klopt dit? Bij mij werkt dat niet.

ramon16v

1:geloof niet dat dat hoort
2:als je hand om deurgreep doet hoort deze open te gaan zonder te trekken.
3:ja werkt op alle deuren.
4:is volgens mij standaard met comfort sluiting

mischien is je batterij leeg van je kaart

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: ramon16v op 22 september 2011, 23:12:34
mischien is je batterij leeg van je kaart

In zijn eerste bericht melde hij al dat hij het batterijtje heeft vervangen.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Ard Klok

Om even te reageren op punt 1: Volgens mij klopt het verhaal van resetten wel. Dus zet je de auto op slot dmv het drukken op de knop op de sleutelkaart, dan zal je ook met de knop op de sleutelkaart moeten ontgrendelen (dit is in elk geval wel zo bij de Megane 3).
Dit reset idd na het starten v/d auto voor zover ik weet.
Edit:spelfouten

p166mmx (Piet)

Bedankt voor de reacties  Y  !-!

Het is mij duidelijk. Volgens mij is het een combinatie van de sleutelkaart en de sensoren en knopjes op de deurhandels. Het werkt gewoon niet lekker en dit moet worden opgelost. Ik houd een lijstje bij met zaken die binnen de 6 maanden garantietermijn opgepakt moeten worden door de dealer.

De Carminat navigatie werkt ook niet. Ik heb 2 CD's meegekregen maar na het invoeren van de bestemming zegt hij om beurten "Off Road" en "Calc Route". Via de instellingen zie ik "0 satelieten"...

Ook hoor ik een heleboel gebrom en gekraak onder mijn centrale display, met name tijdens en na een koude start in de ochtend. Ik denk dat dit met de ventilatie te maken heeft.

Marc H.

@Ard, Punt 1: klopt inderdaad voor een Meg III, is ook zo bij die van mij. Maar bij mijn vorige Meg II was dit niet zo. Is nieuw voor Meg III.

Vwb die defecte keycard, doet ie dat ook met de tweede keycard?

Vwb de Carminat vermoed ik een defecte GPS-antenne (zit gemonteerd samen met je radio-antenne).

A110

Wat hierboven al aangegeven wordt door Marc H. doet de andere keycard wel goed zijn werk?
Weet je zeker dat het een goede volle nieuwe batterij is? Ik maak veel mee dat er nieuwe batterijen in gaan en deze toch al half leeg zijn. Even doormeten een goeie nieuwe batterij moet 3,2Volt aangeven.
Zoals ik het leest heb je op alle portieren problemen met de handsfree functie het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat op alle portieren je knopje's en ontvanger's kapot zijn. Je zou het toch richting keycard moeten gaan zoeken of een probleem met je UCH ook omdat de comfortsluiting van je ramen niet werkt. De dealer heeft een servicemelding om exact het probleem op te sporen.
Wat je ook kan doen is even de portierstekkers losmaken en kijken of er geen oxidatie aanwezig is op de pennentje's. Deze stekkers kun je makkelijk even losmaken. Begin met de achterportieren deze zijn het makkelijkst. Achterportier dicht en voorportier open dan kun je goed zijn hoe deze stekker's vastgeklikt zitten.
Heb je geen last van waterlekkage in je bodem opbergvakken links en rechts?

Alle ramen zouden inderdaad dicht moeten gaan als je 2 keer op de sluitknop van je kaart of op de handgreepknopje's drukt, erg handig.

GPS antenne's gaan inderdaad regelmatig kapot.

Dat gekraak hoor je dat ook als je de ventilator helemaal uitzet. Als het dan weg is zit er waarschijnlijk een blaadje in je kachelmotor. Erg lastig om weg te halen.
Als het gekraak nog steeds aanwezig is kan het ook je navigatie/radio toestel zijn.

Hopelijk heb je wat aan de info.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

p166mmx (Piet)

Bedankt voor de reacties.

Beide keycards geven dezelfde problemen. Al met al denk ik dat het toch dieper zit dan de knopjes. Ook kan ik de ramen bedienen als ik alleen de deur geopend heb. Dat schijnt normaal gezien ook niet te kunnen.

De GPS antenne zit samen in de radio antenne? Wat is dit blokje dan in de hoek van mijn voorruit? Ik dacht dat dat de GPS antenne was?

Het gekraak achter de radio onder het display hoor ik ook als de ventilatie helemaal uit staat. Trouwens, het bedieningspaneel van de radio doet nu helemaal niets meer. Alleen de sateliet op het stuur werkt...

juul

misschien toch iets van een kabeltje los achter de radio, even losmakenkijk kan geen kwaad.

Marc H.

Probleem met de keycards ligt volgens mij toch iets anders dan alleen een kapotte keycard, omdat ze het allebei doen. UCH???

Het blokje op de voorruit is waarschijnlijk een antenneversterker van je carkit voor je telefoon. De antenne, zowel radio als GPS, zit bovenop je dak.

p166mmx (Piet)

Hey Marc,

Kan je wat meer vertellen over dat blokje? Voor de telefoon? Er zit geen carkit in...

p166mmx (Piet)

En nog een leuke... het was vanavond volgens de buitentemperatuur sensor stevig onder nul  :?

Is de UCH erg van slag af?

Ik heb geen vocht in de bodemopbergvakken li en re. Waarom A110 dat weten wil is mij een raadsel...

matthew

Temperatuur is je buitentemp sensor in je rechter buiten spiegel die stuk is.

Blokje op ruit is antenne voor carkit geweest.Carkit is gedemonteerd en die zit er nog,kun je er zo af pakken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev