Advertenties

megane (2003) fase 2 achterlichten op fase 1

Gestart door renault@soest, 14 september 2011, 18:34:20

Vorige topic - Volgende topic

renault@soest

ik heb een setje achterlichten gekocht van een fase 2..
ik wil deze op mijn fase 1 monteren maar de stekkers passen niet..

weet iemand of de stekkers evt los te koop zijn of heeft een andere oplossing?
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

LeonCoupe

Ik zou denken dat er geen stekkers voor te koop zijn.

Doormeten en doorverbinden is denk ik de enigste optie.
Misschien dat iemand je hier nog kan helpen met de kleuren combinaties.?
Anders wil ik morgen eventueel wel even kijken voor je. Ik moet toch met de multimeter in de kofferbak zijn.

renault@soest

ik sprak net een monteur van stam soestdijk,die zei dat ik de bekabeling van een fase 2 trekhaak moest bestellen en die stekkers passen in de fase 2 achterlichten..

maar ik heb even gezocht naar een kabelsetje maar die zijn best prijzig,dus als iemand een ander idee heeft..

rened

er zijn verloopkabeltjes, maar die zijn idd vrij prijzig.
Je kunt op de sloop zoeken naar een phase 2 sloopauto en daar de stekkers afknippen,
je kunt bij een connectorleverancier zoeken naar de connector, maar dat zal ook niet makkelijk zijn.

Dus het makkelijkste, oude stekker eraf knippen, amp stekkertjes aan knijpen en op de juiste plek in de PH2 lampen schuiven.

matthew

Als je weet waar je de losse amp stekkers op zou moeten zetten,dan zou ik gewoon de aansluitingen omwisselen in de stekker,dat kan namelijk ook.

renault@soest

ik kwam het schema tegen bij de zoek functie,dacht toen ook al om het dan met losse amp stekkers te doen..

Tedo

Ik weet niet hoe goed je Frans is, maar ik heb al veel van deze site geleerd:

http://megane2.superforum.fr/t5730-montage-des-feux-arrieres-de-la-phase-2-sur-une-phase-1

P.S. Gelukkig staan er ook foto's bij  ;)

renault@soest

oke,dan zal ik de foto,s een gaan bekijken,dat kan ik beter dan de franse taal..

thanx!

renault@soest

heb via de renaultdealer een kabel besteld van 45 euro en dat schijnt plug and go te zijn..

keesos

Tedo

Als ik het verhaal op dat Franse forum goed begrijp halen ze daar ook een kabel voor een trekhaak om daarvan (delen van) de stekkers te gebruiken.

renault@soest

ik heb het ook verkeerd begrepen,het is een kabel voor een trekhaak van een fase 2,die met een beetje soldeerwerk passend gemaakt kan worden..

Tedo

Ik heb ooit achterlichten voor een Clio II phase 2 passend gemaakt voor mijn Clio II phase 1.
Gewoon met doormeten waar er stroom op stond en dan draad anders solderen. Was best goed te doen!  !-!

renault@soest

ja dat zou ook kunnen,maar heb er geen orginele stekkers bij en fase 1 past niet op fase 2..

matthew

Zou toch op een sloop auto kijken voor de stekkers.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev