Advertenties


een aantal probleempjes met Megane 1 PH2 Cabrio

Gestart door Mojo, 11 september 2011, 21:59:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mojo

hallo allemaal,

Heb een aantal probleempjes:
1. water in het achterlicht
2. vochtvorming koplampen
3. service en airbaglampje branden


1. Heb voornamelijk water in het linker achterlicht zitten. Dit heb ik al eens eruit gehaald. Ik dacht eerst dat het via de kunstof glas naar binnen kwam. Dus de hele rand, waar het kunststofglas op de unit gemonteerd zit, nogmaals afgekit met siliconen. Helaas, zonder effect.
Wat kan ik hier tegen doen / oplossen?

2. Bij weersveranderingen heb ik vochtvorming in de koplampen. De ene is de oorzaak bekend, maar de andere is begint nu ook. Oorzaak onbekend! Wie weet waar dit aan ligt / hoe op te lossen

3. Service en airbaglampje blijven branden. Dit is overigens niet zo van vandaag op morgen gebeurt. Het is me opgevallen dat, onder het rijden deze af en toe aan, maar ook gelijk weer uit gingen. Na verloop van tijd gebeurde dit vaker en bleven ze ook langer branden. Nu gaan ze niet meer uit.

Zoekfunctie al geprobeerd, maar nog niet een mogelijke oplossing kunnen vinden.

Graag jullie input op deze topic !!!!!! _o_

Groeten,
Martijn

Mojo

#1
82x gelezen en geen reacties?

Valt me wel wat tegen.  ;(

Wie kan me even op weg helpen met de bovenstaande problemen......

Rogier

Heb je de originele koplampen en achter lichten of heb je andere soort ?

die van het service lampje heb ik geen idee, bij koplampen komt vaak vocht in de unit langs de knipperlicht, als je deze afplakt met bijvoorbeeld tape of kneetbaar plaksel en langs de randen plakken. De vocht in de achterlicht kan langs de rubbers van de lamp komen.

VFRMARCEL

#3
Je moet je lamp met het glas naar beneden in een dak water leggen (evt met gewicht ) zodat de aansluitranden onder water zitten dagje wachten  :sleepey: en als deze droog is zit het dus niet in je lamp   

Dit weekend zelf de originele lampen terug gezet (ik heb nu een zilver setje over ) maar het rubber sluit ook niet mooi , dit kan je nakijken door vaseline op je rubber te smeren en dan even terug zetten (niet vast draaien )
Dan je lampen weer eraf halen en zie je waar deze wel of niet goed  aansluit aan de resten die achterblijven
Je kan evt voorzichtig met een rubber hamertje het plaatwerk iets aanpassen ( en weer proberen met vaseline op de lamp )  evt aanvullen met silicone op de plaats welke niet aansluit , wel de vaseline laten zitten omdat je anders je achterlamp nooit meer heel uit de auto krijgt  8)7

Vocht kan je testen net als je achterlamp in een bak water  , evt kijken of de draden naar de lampen wel afhangen
Condens is een natuurverschijnsel waar meer lampen last van hebben , je ziet het nu meer omdat er nu heldere glazen op auto’s zitten  (vaak  ook in hoekjes van heldere achterlichten )
Je kan de achterkap er afhalen en voorzichtig met een föhn  droge lucht in blazen , kijken of je ontluchting gaatjes open zitten (en er allemaal opzitten )

Airbag ik denk laten uitlezen   


Mojo

ok, dus nu gaan we even snoep happen in een bak met water. Ik ga ze testen!

Wilde al bijna nieuwe koplampen kopen (of die imitatie met zwart binnenwerk) maar dat was dus eigenlijk onnodig.

Bedankt voor de tips...

GRoeten
martijn

PS: De storing met SERVICE en AIRBAG nog iemand een oplossing?


juul

misschien het kabeltje onder je stoel los of slecht contact

Xanquezer (Frank)

Citaat van: martijn1178 op 26 september 2011, 17:49:38

PS: De storing met SERVICE en AIRBAG nog iemand een oplossing?


Service lampje heb ik ook last van (alleen boven de 180 KM/H)

in het boekje staat dat 1 van je injectoren het niet meer doet...

Ik heb deze vervangen en ruim 200 km/h gereden en nog steeds niet aan :)

Airbag.
Ga ik ook aankomend weekend uitdoketteren :)
Heb het zelfde probleem  :cry:
Ik denk stuur airbag los contactje of onder de stoel
Hier heb je een makkelijk plaatje om ff te kijken waar alles zit:



is heel eind hetzelfde bij megane 1! (afb. is 2)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

Vandaag ook weer bezig geweest met het airbag probleem.

Volgens de garage zouden het de oranje draden zijn. Iemand anders vertelde mij dat het de brede stekker onder de stoel is.
Het rare is wel dat als ik mijn stoel in een andere positie zet hij soms uitblijft en hooguit in een bocht aan gaat en dan met geluk weer uitgaat of helaas weer aan blijft :)

Ik denk misschien de airbag in de stoel zelf. Heb wel gezien dat de oranje kabel ook langs de achterkant omhoog loopt, maar heb het nog niet gewaagd om de bekleding van de stoel even weg te halen.

Den

De stekkers onder je stoel doen het volgende.
Als je een ongeluk krijgt waardoor je hard afremt en je dus met je volle gewicht in je gordels hangt.
Je gesp (die in je gordelhouder klikt) aan de zijkant van je stoel zit verbonden met een staalkabel aan een buisje waar een stekkertje aanzit.
Als je dus met een ongeluk die staalkabel aantrekt maakt die d.m.v. die stekker verbinding en geeft dus signaal aan je airbag unit. Deze stuurt om zijn beurt weer een voeding naar de airbags waardoor ze dus afgaan.

Wat je dus kan doen:
1.) de stekker vast solderen (stoel kan er niet meer zomaar uitgehaald worden)
2.) stekkers goed schoonmaken (probleem kan terugkomen)
3.) eruit trekken en 3 punts-gordels erin hangen  :D (airbags werken dan ook niet meer)

Dit is vaak het airbag probleem

Service lampje kan ook van alles zijn. Los contactje of stekkers of kapotte sensoren.
Niet te vinden met uitlezen ??
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Mojo

nee, nog niet uit laten lezen. Zat daarom ook echt te wachten op jullie reacties, zodat ik mij die kosten kan besparen. Het uitlezen doet de renault garage ook niet gratis.

Ik ga de stekkers nog even los halen. De stoelen moeten er daarvoor eruit toch?  Is het dan pure "toeval" geweest dat het service lampje tegelijk met het airbag lampje ging branden?

Dat gaat vanuit de onderkant ... onderzijde bodemplaat ?

bedankt iig. voor alle reactie... we gaan bezig aankomend weekend!


Den

Dit soort dingen komen juist naar voren bij het uitlezen.
er zijn op internet wel wat obd lezers te koop die goed hun werk doen met een smartphone.
Je hebt dan wel een richting waar je in kan zoeken.
Nee onder de stoel zelf, bovenop de hendel om de stoel te verschuiven, zitten de stekkers.
Service lampje kan te maken hebben met de airbags maar kan ook iets aan de hand zijn.
Weet je ook weer met uitlezen helaas.

Succes !
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Mojo

vandaag naar renault garage om uit te lezen.

Dan zal meer duidelijk worden. Wellicht was het een korte storing die blijft hangen of zo... (ook eens gehad bij een toyota) een reset is dan wat ze doen volgens mij.

I'll keep you all posted!!!!

Be right back...:D

Mojo

nou, gisteren is de auto uitgelezen.

Ik hield er al rekening mee, dat het lang zou duren, maar binnen 30 min hadden ze het probleem/oorzaak gevonden en verholpen. Het bleek dat de stekker van de bijrijdersstoel geen goed contact maakte. Storing bleek de zij-stoelairbag te zijn van de bijrijderskant.

Hier heb ik nog nooit onder gekeken, omdat ik ervan uit ging dat alle draden bij elkaar kwamen onder de bestuurdersstoel! Tevens stonden hier ook diverse berichten over de stekkers onder de bestuurdersstoel en niet over de bijrijdersstoel.

Maar goed, in ieder geval ben ik weer blij en kan met een gerust hart naar de APK toewerken. Deze is medio december. Morgen komen er nieuwe banden onder de auto. Als laatste nog een mistlamp bijrijderskant.

Groeten en iedereen bedankt voor het meedenken en de bijdrage in dit topic!

MArtijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev