Advertenties


Zijruitjes achterbank werken niet (Cabrio)

Gestart door Cabriomegane1, 10 september 2011, 16:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cabriomegane1

Goedendag,
De zijruitjes van mijn Renault Megane Cabrio uit het jaar 2000 werken niet meer. Als ik ze naar beneden probeer te doen dan hoor ik wel zo'n kleine tik bij 1 kant maar hij gaat niet naar beneden. Bij de andere kant hoor ik helemaal niks en die doet het ook niet. Weet iemand waar aan dit kan liggen? Het zijn elektrische ramen. De zijramen voor doen het wel gewoon naar behoren.

Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem zonder dat ik naar de garage moet.

GR,

Rick Santbergen

Voor je pook zit een knopje om je ramen te blokkeren, staat deze in de goede stand?

Cabriomegane1

Citaat van: Rick Santbergen op 10 september 2011, 17:20:09
Voor je pook zit een knopje om je ramen te blokkeren, staat deze in de goede stand?

Ja die zit in de goede stand..

groenenberg69

Goedemorgen ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem is er bij jou al een oplossing gevonden.

groet peter

Dennis Postma

Ik neem aan dat de zekeringen in orde zijn?

Al gemeten of de schakelaars spanning hebben? Als ik het zo lees zou ik in ieder geval niet direct bij de ramen zelf zoeken. Zou wel heel toevallig zijn als beide ramen en schakelaars defect waren.

Misschien is het knopje waar Rick het over heeft defect?


groenenberg69

als ik meet is er geen spanning op de stekkers bij de schakelaars..... wel als ik verlichting aan doe komt er 12v op.

De schakelaars zijn nat geweest dochter drinken op laten vallen.... daarna deze problemen


Kan de ECU of hoe dat ding heet defect zijn.

Dennis Postma

Nu je verteld over dat drinken zou ik toch beide schakelaars maar eens vervangen.  ;)

groenenberg69

schakelaars zijn vervangen maar heb geen spanning op de kabel die naar de schakelaars gaat alleen 12 v als ik de verlichting aan doe lampjes branden ook maar op de overige polen geen spanning.

Zijn schakelaars met 5 poootjes genummerd van 1 tm 5 welke zijn voor het schakelen en op welke horen spanning.

Heeft iemand misschien een schema

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

groenenberg69

Ja alles wat er te controleren valt gecontroleerd, zekeringen zijn heel, schakelaar vergrendeling ramen staat in goede stand, raammotoren werken als ik er 12v op zet. Komt alleen geen spanning op de kabel alleen de spanning van de verlichting die werkt.

Weet niet wat het is geen idee

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev