Advertenties


Renault Megane 2.0

Gestart door subo, 5 september 2011, 02:40:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

subo

Hallo allemaal

Ik ben van plan om morgen een Renault Megane 2.o te kopen
Ik heb gemerkt dat er erg veel problemen zijn met deze model
K heb veel terug gelezen over IDE blokken ofzo heb er zelf niet zo veel verstand van waar kan ik het aan herken dat het om dat type blok gaat over is dat juist dat het een 2.0 is. Ik heb hier een kenteken 49-DF-BS

Graag hoor ik of ik deze auto nu wel of niet moet kopen. de prijs sprak me wel aan en begon er over te lezen begin nu wel te twijfelen.

Subo_007@hotmail.com graag hoor ik het voor dat het te laat is om deze mis koop straks te doen

Dennis Postma

Gebruik anders de zoekfunctie eens. Er is al heel wat gesproken over de IDE blokken.

subo

Ja heb het een en andere wel gelezen maar wat ik me afvraag is of er verschillende 2.0 blokken zijn.

subo

Ik heb voldoen gelezen nu er zijn dus wel meerdere type blokken 2.0 maar hoe weet welke van de verschillende 2.0 blok er in zit

Nicole

In de type 1 ph.1 modellen zitten de 2.0 8v en de goede 2.0 16v's.
In de type 1 ph.2 modellen zit de 2.0 16v IDE.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

subo

Het wordt iets duidelijker maar er blijft nog een ? Voor mij over hoe kan ik het verschil zien tussen deze moter blokken

Rick Santbergen

#6
Citaat van: Nicole op  5 september 2011, 06:02:02
In de type 1 ph.1 modellen zitten de 2.0 8v en de goede 2.0 16v's.
In de type 1 ph.2 modellen zit de 2.0 16v IDE.


Nicole dat is niet juist!
Het IDE blok is van 1999 tot 2001 geleverd, daarna is men overgegaan op een ander 2.0 16v blok.
Het betreft hier dus wel het type 1 ph. 2 model, maar alleen de eerste jaren, de laatste 2 jaar is een goed blok geleverd.

Rick Santbergen

De auto waarvan jij het kenteken gaf komt uit 1996, hij heeft een nieuwer kenteken omdat hij in 1999 is ingevoerd.
Aangezien het een oud model is, kan het dus nooit het IDE blok zijn.

Het wordt me niet duidelijk of het een 2.0 8v of 2.0 16v is.

subo

Ik kan hem dus met een gerus hart kopen vandaag. Heren jullie zijn geweldig ik zal met fotos komen voor dit project en met foto van vorige project een over sprong van een fiat project naar een renault project :)

juul

@subo hint: word lid dan kan je een eigen project pagina openen waar je dan alle vorderingen kan plaatsen !-!

Nicole

#10
Zover ik kan bekijken met kenteken is de megane waar je het over hebt een 2.0 8v. :)
Is dat een zwarte coupe uit Giesbeek?

@Rick: Sorry, ben volgens mij af en toe ergens anders met m'n gedachten haha. Mijn excuses! :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dirk Kuipers

De 2.0 8v lijkt omdat het een 2l motor is snel, maar dat val dik tegen..
En zuinig is hij ook niet.. Ik zou voor een 2.0 16v (f7r)gaan als ik jou was.. ;)

Nicole

#12
Als je echt wat wil, en graag een 2.0 motor, dan heeft Dirk gelijk. Y
Uit ervaring (2.0 8v en 2.0 16v gereden), vond ik de 2.0 16v fijner, en je het heeft gewoon meer power. :)

Edit: Ik weet uiteraard niet of je het wat vind, maar oa. deze is dan een 16v; http://link.marktplaats.nl/477955868
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)


Jacques

Citaat van: Nicole op  5 september 2011, 19:47:24
Als je echt wat wil, en graag een 2.0 motor, dan heeft Dirk gelijk. Y
Uit ervaring (2.0 8v en 2.0 16v gereden), vond ik de 2.0 16v fijner, en je het heeft gewoon meer power. :)

Edit: Ik weet uiteraard niet of je het wat vind, maar oa. deze is dan een 16v; http://link.marktplaats.nl/477955868

Ik zou ook voor een 2.0 16v uit 1996-1999 type F7R gaan. Het zijn superblokken. Na 2 ton nog geen slagranden in het blok. Het loopt heel soepel. Koppel vanaf 2000rpm. Het zijn gewoon wereldauto's. Wat moet ik nog meer zeggen. ( Ik weet het. Koop geen IDE.)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev