Advertenties


Dynamo vervangen

Gestart door Nicole, 2 september 2011, 20:26:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Mijn dynamo moet vervangen worden, alles is los, maar nu;

Waar vinden we een weg dat hij "eruit" kan, en de andere er weer onder, want we zijn nu al even een "weg" aan het zoeken.

Enige wat ik me kan bedenken, dat is dat de aandrijfas eruit moet. :?

Alvast bedankt.  !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Zit net even in mn Haynes handboek te kijken, je moet je drivebelt, je "right hand roadwheel", alle schroeven van de dynamo, de "steering track rod" aan de rechterkant en zo nog wat bouten. Ik ken de nederlandse termen helaas niet. Zijn 11 stappen voor een E7J en K7M motor.

Benjamin Renon

#2
Zal even kijken of ik nog iets kan vinden... Mocht ik iets vinden ontvang je deze via de mail, Nicole.
Mail is onderweg.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Nicole

ik ( Roy ) heb nu alles geprobeerd wat in die beschrijving staat,ben helemaal zwart,en de dynamo past nergens doorheen.

heb de stuur kogel dr af gehaald,veerpoot los,klein gebogen stangetje los ,heel stuk na beneden gedrukt met een lange staaf maar er komt wel 5 cm te kort om hem ergens door dat gat heen te drukken.
hier zit een oog aan de binnenspatbord waar een klein stangetje tussen subframe en carosserie de boel met elkaat verbind.
juist door dit ook is er geen ruimte.

langs de as wil hij ook niet,kom ik ook zeker 2 cm tekort,en dat terwijl er een dunnere as in zit!!!!

ik snap niet dat een fabriekant zulke domme ideen in een auto krijgt,echt ongeloofelijk.

ik zie maar 1 oplossing en dat is de as er uithalen,veerpoot weer lossen,etc. etc.

is toch van de zotte dat voor een dynamo de stuurkogel etc. er af moet?

moet ik hem WEER uitlijnen,,maar goed dat het allemaal gangbaar is.

een echte werkplaats uren trekker.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

ik ( Roy ) zit net even een pdf te bekijken die nicole gekregen heeft via de mail maar het gat waar de dynamo doorheen moet volgens de afbeelding is ook heel anders dan het gat bij nicole haar coupe,hier zit dus die metalen oog aan het binnenpaneel en die maakt het gat 5 cm kleiner.

blijft dus over dat de as er uit moet.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Thijs Bosmann


RobScénic

Ik heb hem er ooit uitgekregen zonder iets los te maken verder. Als je onder de auto ligt, en je beweegt wat met het wiel zodat hij stuurt, dan is hij ertussen uit te krijgen. Vraag me niet hoe ik het precies gedaan heb, maar ineens had ik hem in mijn gezicht (ja je leest het goed) liggen. Hij ging in ieder geval tussen de stuurstang en de aandrijfas onderlangs eruit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Nicole

Nou het is gelukt, megane rijd weer super.
Maar hij wou niet op een normale manier ergens tussendoor. :?
Naja hopelijk houd de dynamo het nog lang vol, dan hoeft dit gekl##i eerst niet weer. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Fixma

Aha heb het zelfde vanavond gehad. dynamo wordt gloeiend heet! Dus eentje van de sloop gehad en de gehele avond bezig geweest om de oude eruit te halen. Dus niet gelukt..
Stuur kogel, klein stangetje tussen subframe en carosserie weg gehaald. Zo konden we de as naar voren verplaatsen. Beugel van de stuur bekrachtiger gelaad. dus leek erop dat hij tussen de as en de de stuur bekrachtiger langs komt naar beneden. Maar helaas komt niet langs de Kat. en frame! Dus dan maar via de rechter wiel. Maar ook daar dat zit een stuk metaal van dat stangetje dat de boel tegen houdt.. Sub frame los gehaald en nog steeds niet. Zelfs als je dat wel lukt komt hij nog niet langs the stuur stang en as etc..
Is een K7M motor en auto uit '98. Dus als iemand nog een idee heeft of die beschrijving dan graag.
En ook kan evt vertellen waarom de dynamo zo gloeiend heet wordt (is dynamo of iets anders?)

Fixma

Update: we zijn terug gegaan naar de demontage bedrijf (we hadden iets ander model dynamo gekregen) en hun uur loon waren 40. incl. Dus zij hebben hem er in gezet was 1,5 uur hard bullen om hem uit en weer in terug krijgen.. Ze hebben de as los moeten halen (flink beuken om dat los te krijgen) en via de rechter kant eruit. Kosten 60,- incl. Pff super netjes!  Ze vonden dit nog mee vallen een start motor in een Citroën schijnt een dag werk te zijn..


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev