Advertenties


update voor navigatie?

Gestart door ErwinMegane, 27 augustus 2011, 22:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErwinMegane

Hi,
Via een bekende torrentsite heb ik de volgende download gevonden: navigation carminat v31.1 dvd + update cd 2011 2012
(downloaden voor eigen gebruik is volgens mij niet strafbaar, verspreiden wel)

Er staat bij dat het voor modellen vanaf 2005 tm nu is. Nu heb ik een Megane II uit 2004. Ik vraag me dus af of het wel gaat werken. Ik zou het in ieder geval eens willen proberen maar...... waar ik bang voor ben is dat ik misschien mn navigatie om zeep help mocht de update toch niet voor mijn Carminat geschikt mocht zijn...

Mijn vraag is dus of je je Carminat om zeep kunt helpen door verkeerde software? Dat de boel op hol slaat? Ik heb de navi eigenlijk niet nodig(gebruik liever mn iPhone) maar lijkt me toch een leuk projectje  :)

Dante

Hoe is je frans..?
Hier een hele uitgebreide site...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

matthew

Navi slaat niet op hol.
Als navi het niet herkent pakt die hem niet en blijft die melding geven van voor cd in.

Pakt die wel en mocht die niet naar je zin werken,pak je de originele navi cd weer en dan laad die deze weer en werkt het weer.

brian hoks

Ik heb ook zo'n ingebouwde navigatie systeem. Nu zijn er ondertussen alweer nieuwe wegen bij aan gelegd die de navigatie niet ziet. Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om hem een update te geven maar dit was echt veel te duur. Maar kan je zelf zo'n update downloaden als ik het hierboven goed begrijp? Heb een Megane II (dynamique luxe uit 2005).

ErwinMegane

Citaat van: Dante op 27 augustus 2011, 22:55:22
Hoe is je frans..?
Hier een hele uitgebreide site...

Ik heb de site gezien maar mn Frans is uitermate beroerd... En om nou alles via Google Translate te vertalen.... hahaha

ErwinMegane

Citaat van: brian hoks op 28 augustus 2011, 14:43:54
Ik heb ook zo'n ingebouwde navigatie systeem. Nu zijn er ondertussen alweer nieuwe wegen bij aan gelegd die de navigatie niet ziet. Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om hem een update te geven maar dit was echt veel te duur. Maar kan je zelf zo'n update downloaden als ik het hierboven goed begrijp? Heb een Megane II (dynamique luxe uit 2005).

Ja hoor, je kan de software gewoon downen. Simpel googlen op "carminat torrent". Zitten ook instructies bij hoe je de software moet branden.

Gerben Companjen

ik heb de juiste geloof ik gevonden voor mijn systeem en ben m op dit moment aan het downloaden.
kan ik dit straks dus gewoon op een cd branden en dan zou het moeten werken.
gebruik nu een benelux versie die ook gebrand is en werkt niet altijd even goed vooral bij opstarten hapert het nogal eens,verder als het werkt werkt het prima.

ramon16v

heb ook zitten kijken maar staat er nu een cd en dvd op op zie ik dat noue verkeerd.
moet je dan v30 of v31 hebben?
heb ook zo een verschrikkelijk systeem erin zitten
volgens mij leest het systeem geen dvd

brian hoks

Helaas erg slecht internet hier dus het downloaden gaat wel even duren. Heb ook even verder zitten zoeken en er zijn verschillende soorten navigatie systemen in de Renault gebouwd. degene die ik heb (als ik het god opgezocht heb) zou een carminat informee 1 zijn. Ik heb dan ook een cd lezer achter in de kattenbak liggen en deze lees geen dvd's. Kan ik dan alsnog een update downloaden (special voor cd) en deze op cd branden en dan laten afspelen of is dit niet mogelijk. En waar moet ik op zoeken (update cd) als ik deze wil vinden/downloaden want zie nergens staan dat het speciaal voor een versie/type navigatie is.

Heeft hier iemand voor mij duidelijkheid, en misschien iemand ervaring met een systeem wat up to date is (carminat informee 1)

Alvast bedankt,

ErwinMegane

Ik heb dit topic gestart en de boel gedownload. Maar aan het branden ben ik nog niet toegekomen(geen cd's en dvd's meer op voorraad hahaha).

@ Brian; na het downen krijg je 2 mappen. Eentje met files(eerst unzippen) voor een CD en eentje voor files die op een DVD moeten. Gezien de grootte van de map met DVD files(ruim 4 gig!) past dit echt niet op een CD. Moet je echt een DVD voor hebben.

Anyway, naar mijn idee pakt mijn navi ook geen DVD's. Tenminste, mn wisselaar pakt geen DVD's met muziek. Maar ik weet niet wat ie doet als ik een DVD in de sleuf van de navi doe.

Maar goed, in de beschrijving staat dat je eerst de CD moet laden. Zou kunnen dat daar een soort hack opzit die je systeem laat "denken" dat die DVD eigenlijk een CD is....
Maar blijft gissen. Hoor het graag als het iemand gelukt is.......


djamoro

Hallo is het iemand al gelukt,ik heb ook een renault uit 11-2005 en ben wel nieuwsschierig.
Een vriend heeft via spotnet een cd gedownload,maar die pakte de nav niet,terwijl er toch echt stond vanaf 2005.
:?

matthew

Je hebt ook nog verschillende type navi's dus je kunt niet klakkeloos een navi cd van een andere van zelfde bouwjaar erin doen.

Ruba

gaat het hier niet om een dvd navigatie met een uitgebreide navi
er staat namelijk iets over radar en snelheid controlle's die aan gegeven worden en dat zit er niet in de gesproken navi

p166mmx (Piet)

Heeft iemand hier een nieuwere versie van?







Megane II, 1.6 16V Euro4 Dynamique Luxe 2003

JanJ


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev