Advertenties

motortemperatuur meter doet het maar af en toe, (als ik klop op me dashboard)!?

Gestart door sunny, 26 augustus 2011, 21:52:44

Vorige topic - Volgende topic

sunny

wat kan het probleem zijn en kan ik dit zelf oplossen.?
het gaat om een megane coupe 2.0 16v uit 98.
B.V.D

sunny

hoi mensen ik zal me vraag even een beetje uitbreiden.
ik heb sinds 2 dagen nu mijn mooie megane coupe 2.0 16v uit 98 gekocht.
alles doet het behalve me temperatuur meter! ik dacht eerst dat er een thermosthaat kapot was ofzo. (ben zelf niet zo technische maar wil wel leren!!) maar toen ik een stukje ging rijden klopte ik voor de gein op mijn dashboard, ineens schoot de wijzer omhoog en gaf hij de temp goed aan.
na 10 min viel de wijzer weer dood en nu doet hij helemaal niks meer.

heeft iemand hier misschien ervaring mee en kan mij vertellen wat er mis is??? ik hoop het. alvast bedankt.

Nicole

Misschien tellerbak even bekijken en kijken of de aansluitingen goed vast zitten?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Jawel. :)

Bij de rode pijltjes haal je de speakerkapjes eraf (kliksysteem), daaronder vind je 2 torxjes, die eruit draaien.

Dan kan je dmv kliksysteem de hele bovenste kap eraf halen.

Dan kan je de torxjes in de tellerbak (3 stuks) eruit draaien.
Die zitten op de punten waar de gele pijltjes zitten. Y

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sunny

Bedankt voor de geweldige info en plaatjes. ik ga gelijk sleutelen. ben benieuwd of ik het probleem kan vinden. ik zal het posten zodra het gelukt is. (of niet!) lol

thanks.

sunny

dat ging inderdaad vrij gemakkelijk. heb alle stekkers goed vast gedrukt en voila hij doet het weer.
Ik heb er  gelijk een flink stuk mee gereden om te kijken wat de temp allemaal zou doen!
en het zag er netjes uit allemaal hij bleef mooi constant.
ik kwam er aleen achter dat sommige lampjes het niet deden, maar gelukkig weet ik nu hoe ik dat moet fixen :)
bedankt nicole

sunny

nou indd roy, echt fijn om je probleempjes gewoon even bij de gewone man (of vrouw!!) voor te leggen. en dan te ontdekken dat al het voorwerk al gedaan is :)
het was binnen tien minuten gefixed!! lol het ging zelfs zo goed dat ik het lampje van me asbak ook gelijk wou vervangen, maar dat was ietsjes ingewikkelder dan ik dacht! lol maar na een half uur voorzichtig pulken is het toch gelukt het lampje eruit te krijgen. is wel een enorm gepiel straks om dat lampje er weer in te krijgen. (eerst even een nieuwe kopen!) ;)

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev