Advertenties


krakend of metaalachtig geluid achter

Gestart door grassie36, 22 augustus 2011, 20:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grassie36

hallo, ik heb mijn achterschokbrekers(monroe) vervangen omdat de auto als ik over drempel reed een metaalachtig geluid maakte.nu hoor ik geluid nog steeds.is bij flinke putten en verkeersdrempels.net of het onderstel ergens tegen aan bonkt.iemand enig idee?renault megane classic 1999.alvast bedankt.ron

Roelk

Mischien een classic kwaal want ik heb precies het zelfde.
Als je over een drempel op put in de weg rijd hoor ik een soort bonk.

nielsjoh

Daar had ik dus ook last van.
De uitlaat hing telaag, waardoor hij tegen de achteras aanbonkte (je zag ook de schrammen op de achteras), nu de uitlaat hoger gehangen te hebben, een kwestie van 2 boutjes losdraaien, omhoog duwen, en weer (flink) vast maken, heb ik er geen last meer van gehad!, dus misschien zou je dat eens kunnen proberen  ;)
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Renegade (Mark)

Precies hetzelfde probleem bij mijn classic, als er mensen achterin zitten word het zelfs nog erger ! Heb je misschien een immitatie einddemper eronder zitten ? Zo ja, dan is dat het probleem en zal de pasvorm niet helemaal goed zijn ;) niks aan te doen dus behalve als je de einddemper vervangt !

Xanquezer (Frank)

zit niet de alleminium beschermkap van de uitlaat tegen je vering aan?  (had ik toen last van... bijna de zelfde omschrijving zou ik zeggen:P )
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nielsjoh

Bij mij was het puur de uitlaat die telaag hing. Bij meneer die dit topic opende weet ik het niet, zal wel opgelost zijn, want hij plaatst niets meer
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev