Advertenties


Schommelende temp.meter

Gestart door Roodenwit, 11 april 2005, 10:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roodenwit

Weet er iemand hoe het komt dat mijn temp.meter schommelt?Paar maanden geleden hebben ze de thermostaat en thermocontact vervangen en toen is het eigenlijk begonnen.Ik heb reeds zelf alles ontlucht (zo goed als ik kon dan) maar het prob. blijft ook al is het minder.Dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen aub?

Tony

Lucht kan wel eens hardnekkig zijn.
Je kunt eens proberen een paarkeer bij draaiende motor flink hard in je slangen te knijpen (bij thermostaathuis),
of even de sensor los te draaien en kijken of daar lucht uit komt.

Denniscoupe

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem.
Bij mij is vorige week de koppakking vervangen en nu blijft mijn meter ook schommelen onder het rijden.Tijdens stationair draaien is er niks aan de hand.Als ik een stukje heb gereden is mijn koelvloeistof niveau gezakt of begint over te koken.Heb al van alles geprobeerd om te ontluchten maar niets helpt.
Wie kan mij vertellen hoe ik het beste kan ontluchten?De een zegt met stilstaande motor ,de ander met draaiende motor.

dennis

hallo

ik volgens mij ook problemen met mij tempratuur meter als de motor warm is en ik ga de snelweg op dan zak mij tempratuur meter naar beneden.zeg maar als ik de auto start.
heb een 2.0 16v 1996   

Tony

Dat kan.
Meestal loopt de temp behoorlijk op tijdens filerijden en in de stad.
Op de snelweg kun je bijna zonder.

Birt

Hallo allemaal.

Nieuw hier en wat berichtjes aan het lezen. kwam deze tegen.

heb dat zelfde gehad. kwam voor als je normaal reed (100km weg) en dan zeg maar stopt voor een stop licht. Dan gaat de motor dus afkoelen. ik had zelf wat kleine belletjes in het koel systeem. daardoor bleef er wel eens een hangen bij de termostaat. als je dan weer ging rijden en een stevige bocht maakte op een redelijk tempo dan ging het belletje weer verder reizen met gevolg dat de dan inmiddel opgewarmde bel verdween en de wat warmere water van het optrekken er weer tegen aan kwam, wat gevolgd werd door koud water omdat de termostaat een soort schrik reactie geeft door hem helemaal open te zetten. kwam met name voor als het een graad of 5 was. met vorst wat vaker. in de tussen tijd is de katalysator wel vervangen inclusief lamda sonde. naar een paar maanden was dit over. heb nu wat minder koelvloeistof dus de lucht zal er nu wel uit zijn.

ik weet niet of jullie het herkennen, maar dit had ik eerder in mijn 19 ook. (was een 1700 mono point)

heb nu overigens een megane 1.6e uit 98.

hoop dat jullie er eventueel wat aan hebben.

Birt
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev