Advertenties

onbelans in wielen!!!!!!

Gestart door vriend, 16 augustus 2011, 21:01:36

Vorige topic - Volgende topic

vriend

Ik heb twee weken geleden nieuwe 18 inch velgen met nieuwe Dunlop  banden laten monteren onder m'n Megane 2  1.9 dci  2003.Heb sindsdien last van onbelans voor + achter.Terug geweest en opnieuw laten balanceren.Jammer nog steeds onbelans,wielen er er en opnieuw laten balanceren en twee banden los geweest en verdraaid op de velg,waardoor er minder gewicht hoefde te worden gemonteerd.Jammer nog steeds onbelans.Vandaag terug en nieuwe Michelin pilot sports laten monteren/balanceren.Je raad het nooit voor is vrijwel weg maar achter blijft trillen.Ik heb het idee dat het soms minder is,maar geheel weg nee.Soms ook wel eens dat hij geheel stil is en dan later komt het weer.
IEMAND ENIG IDEE,WANT ZOWEL IK ALS DE LEVERANCIER WETEN HET NIET MEER.Maar ik zit nog met het probleem.

Bvd.

juul

misschien de auto zelf uitlijnen.

vriend

Wat heeft uitlijnen met onbelans te maken????

matthew

Dan is er toch een velg krom denk ik zo.

Heb wel eens zoiets meegemaakt,en bleek 1 velg de oorzaak te zijn.
Hier was ik achter gekomen door even een splinter nieuwe andere set te monteren.

vriend

Leverancier dacht aan een schokbreker,maar mij lijkt dit onlogisch.Zeker omdat na balanceren het wel veranderd maar niet verdwijnt.Zoals ik al zij voor is na vandaag zo goed als stil maar achter blijkt een kriem.

matthew

Ga toch voor krommevelg even.

Ik zou als je de beschikkking hebt over een andere set wielen eerst even een andere set wielen proberen.

vriend

Morgen wel even contacten of ze een setje hebben liggen wat ik als leen zou mogen proberen.Laat je het nog wel even horen dan.

BVD voor de input.

Christian de Vriend

schokdemper is bull.... dat heeft enkel met bochten werk te maken.

ik denk ook dat er een velg krom is,velgen (zonder banden) laten uitrichten.

Als je het echt zeker wilt weten,gooi er een andere set velgen onder,met banden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Zelf kan ik niet anders zeggen als de heren hierboven ook al hebben gezegd. De kans is groot dat 1 van de velgen krom is.
Bij een kromme velg kan het bij een bepaalde snelheid gaan trillen...

Loco

Loco

woopsie had het ff niet gelezen..sorry(A)

Roadkill (Michiel)

Kromme velg,verkeerde bouten,ontbreken centreer ringen,banden die niet helemaal rond zijn.... keuze genoeg dus
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

vriend

Heb contact gehad met het bedrijf en heb besloten dat ik er nOg een weekje mee rijd zodat de banden zich optimaal kunnen zetten. Verwacht geen verbetering maar dan heb ik alles Geprobeerd. Als dit niet baat dan gaat er een andere set onder om het uit te sluiten dat het niet van de auto komt. Let wel het betreft hier en nieuwe velgen set met nieuwe michelin pilot sport banden. Laat het volgende week horen hoe dit afloopt.

Benjamin Renon

Kan in de velgen zitten. Als daar niet met beleid mee is opgegaan kunnen die nieuw ook scheef zijn.
Maar misschien ook in je achterophanging, misschien zit daar iets niet goed. Is het meer een gevoel van schudden als je rijdt? Misschien een rubber niet meer goed? Teveel speling in de ophanging?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

vriend

Nee het betreft echt een resonantie die door heel de auto gaat. Door de overstap van dunlop naar michelin is me stuurtrilling voor 90% verdwenen. Dus Andere banden had wel baad,maar niet voor achter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev