Advertenties


Vocht in Angel Eyes

Gestart door Univex, 9 augustus 2011, 17:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Univex

Hallo allemaal!

Ik heb sinds een week mijn nieuwe koplampen op mijn auto gemonteerd. Alles werkt perfect en sluit mooi netjes aan.
Maar... bij het wassen van de auto en bij een flinke regenbui blijft er zeker een uurtje of 2 vocht in staan.

Bij de aansluitingen tussen de hoogstestelmotoren en de lamp en de knipperlichtfitting en de lamp zitten al rubberen ringen toegepast (wat dus goed afdicht neem ik aan) ook heb ik overal de doppen op geplaatst achter de lampen zelf.

Ik zit er nu aan te denken om de naden tussen het glas en het plastic af te kitten aan de buitenkant. Is dit een optie?

Als iemand een oplossing weet voor het definitief verwijderen van het welbekende vochtverhaaltje hoor ik het graag!

EDIT:
het gaat trouwens om deze lampen:

CCFL angel eyes koplampen chroom Renault Megane 1999-2002 (gekocht bij SKG)

alvast bedankt!
mvg, Univex

Rogier

Goed afkitten met autokit dat werkt perfect. Tip ga geen gaatjes in je koplamp boren voor de ventilatie, waar vocht uit kan komt het er ook in ;). en plak rondom je knipper licht even af, die zit vrij losjes erin daar komt ook vaak vocht in, heb ik ook nog last van ;), alleen bij mij zitten er overal gaatjes geboord :neen:

Univex

nee ik was zeker niet van plan om er gaatjes in te boren, haha!

ik ga vanavond denk ik nog even wat beter de knipperlicht aansluiting bekijken, wie weet is het alleen daar "lek".
bedankt voor de snelle reactie!

Rick Santbergen

#3
Citaat van: Rogier op  9 augustus 2011, 17:30:58
Goed afkitten met autokit dat werkt perfect. Tip ga geen gaatjes in je koplamp boren voor de ventilatie, waar vocht uit kan komt het er ook in ;). en plak rondom je knipper licht even af, die zit vrij losjes erin daar komt ook vaak vocht in, heb ik ook nog last van ;), alleen bij mij zitten er overal gaatjes geboord :neen:

Tip boor wel gaatjes in de koplampen maar zorg voor circulatie. Dus niet aan linkerkant 2 gaten en rechterkant geen. Overal gaatjes is iets te ijverig  :P
Vocht trekt namelijk makkelijker in je lampen dan uit. Oftewel het vocht komt er toch wel in.

Rogier

Rick ben ik het niet mee eens, mijn vorige coupe zaten heldere angel eyes in afgekit geen gaatjes in geboord, en had totaal geen last van vocht. mocht je hem volledig afgekit hebben haal dan even je groot licht dop eraf deze is door en door daar kan de vocht ook uit zodra de auto in de zon staat of als je er met een fhön opzit.

Nu heb ik er wel gaatjes in zitten en dat is me een ellende, soms zit ik er over na te denken om hele nieuwe te kopen om van het gezeur af te zijn ;)

Univex

heb vanochtend wat dikkere rubbertjes bij de knipperlichtaansluitingen gezet. heb o-ringetjes gebruikt die ik nog had liggen.
Als dit niet werkt zal ik toch moeten kitten vrees ik.
Ik houd jullie op de hoogte.

Rogier

Kitten bij je knipperlicht is denk niet zo handig, waarom niet mocht er een lamp kapot gaan dan zit je weer te klooien om em eruit te krijgen ;)

cabrio1

heb je de koplampen bij een bedrijf gekocht, of ergens 2de hands?

Als je t bij een bedrijf gekocht heb, zou ik die is ff bellen.
Misschien garantie? Of zo klantvriendelijk dat ze je 2 nieuwe opsturen, en je de oude moet terug sturen?

Rogier

heeft geen zin om ze te bellen doordat het custom is en niet origineel komt kan er altijd wel wat vocht in komen ;)

cabrio1

oww, dan word het een ander verhaal ja.

nd-photo.nl

Volgens mij kan je sowieso gewoon garantie claimen, ik heb die van mij (echter voor phase 1) alleen bij de randen gekit. In de lampen zelf zitten ook wat ontluchtingsgaatjes, daar ik aan het open land woon komt er geregeld een beetje vocht in. Ik rijd sowieso altijd met mn lichten aan (55 watt Xenon), dus dat is ook snel opgelost.

De knipperlichten heb ik vast geplakt door ducttape (wel goede ducttape!!!) op de lamp te plakken rondom de knipperlichthouder. Daarna op de rand van de knipperlichthouder wat lijm en daarna op de tape vastplakken.

Univex

De lampen heb ik 2e hands gekocht (heb wel het aankoopbewijs nog van +/- 4 maanden oud. Maar ik denk dat de garantie er niet meer op zit.
Ik wacht eerst af of het door middel van de o-ringetjes opgelost is, en anders betekent dit dat ik de rand tussen zwart kunststof en transparant kunststof af moet kitten. (misschien ook eerst de bovenkant proberen en daarna pas de hele lamp eraf om de rest van de randen af te kitten waar ik niet bij kan)

bedankt voor het meedenken!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev