Advertenties


Klets maar raak DEEL 159

Gestart door Dennis Postma, 6 augustus 2011, 19:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rogier

volgens mij heb je dan maar 2,5 pk winst aangezien de 1.6 8v standaard 90pk heeft.

Dennis Postma

Ja? Heeft die van jou dat nog steeds?  ;)

Rogier

die van mij ? ik heb echt geen idee, heb alleen de uitlaat van voor na achter vervangen en een k&n luchtfilter erop zitten.

nd-photo.nl

#123
Citaat van: Rogier op 12 augustus 2011, 10:08:00
volgens mij heb je dan maar 2,5 pk winst aangezien de 1.6 8v standaard 90pk heeft.

De opgegeven 90pk door Renault is op de krukas, niet op de wielen.

[edit]
Daarnaast heeft Christian ook lichte Team Dynamics velgen, waarmee je in essentie nog meer wint. 16" die slechts rond de 5kg p/stuk wegen tegenover de normale "lichtmetalen" 16" velg die vaak rond de 9kg p/stuk wegen, die winst met roterend gewicht =  !-!

[edit2]
Ter vergelijking: ik heb zelf AEZ Dion 15" velgen die zonder band al bijna 9 kg zouden moeten wegen...

Christian de Vriend

Citaat van: Rogier op 12 augustus 2011, 10:08:00
volgens mij heb je dan maar 2,5 pk winst aangezien de 1.6 8v standaard 90pk heeft.

dat zijn fabrieks waardes,en dus krukas vermogens,geen wiel vermogen,
de versnellingbak heeft een bepaald percentage aan verlies,dus neem mn 92,5pk en 140nm tel
daar ongeveer 15% bij op,en je hebt het krukas vermogen,dus heb ik meer winst dan 2,5pk

@dennis dat ga ik zeker doen  :) het is toch enigsinds betaalbaar aangezien die in de stad 1:12 rijdt
en op de snelweg naar 1:15 gaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rick Santbergen

#125
Ik wil iedereen nadrukkelijk vragen een reactie te geven op het volgende topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14195.0

Wat willen we met de meeting van september. Reageren kan maar tot zondagmiddag.

ivo.

#126
hallo

gisteren grootendeels alles eronder uit gehaald en gekeken wat de schade was tot nu toe!
tot zo ver we nu weten is de draagarm krom.
het subframe waar de draagarm in hangt is ook niet helemaal goed.
waar je draagarm in hangt zeg maar die ophangpunten zijn best een eind vergaan .
dat was het tot zo ver!


Uploaded with ImageShack.us

waar de pijl bij staat is krom!.
zou dit nog te richten zijn??
weet iemand dat??

groetjes ivo en alvast bedankt

Rogier


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ivo.

klopt er was wat mis gegaan sorry hier nu staat hij er wel!

Rogier


ivo.

net iemand wezen kijken die het mogelijk op zou kunnen lossen maar helaas....
er moet toch een nieuw subframe onder:(
dus ik ben voorlopig onder de pannen .
eerst zoeken naar een subframe en er dan maar onder zien te krijgen en deze eronderuit zien te halen .
dit was het tot zo ver!

Tim

Dat is balen, succes met de speurtocht!
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dante

Citaat van: ivo. op 13 augustus 2011, 15:51:07
er moet toch een nieuw subframe onder:(
... eerst zoeken naar een subframe en er dan maar onder zien te krijgen en deze eronderuit zien te halen .
Hier kun je een nieuw subframe kopen. Via auto-onderdelen.com :)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Karin

Vervelend Ivo, succes met het repareren en ik hoop voor je dat het snel kan zodat je weer kan rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev