Advertenties


Raamrubbers megane cabrio uit '97

Gestart door jvz, 3 augustus 2011, 11:03:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jvz

Hallo ik ben nieuw op dit form, terecht gekomen via het raamrubber onderwerp.

Ik heb 2 weken geleden een megane cabrio aangeschaft voor mijn vriendin, deze had wat werk nodig wat ondertussen gedaan is.

Nu kwam ik via het form bij gorubber.nl uit voor raamrubbers, aangezien de reacties hier goed waren, echter stonden hier geen foto's bij.

Ik het rubber gekocht bij go rubber, maar tot mijn verbazing is het rubber veel smaller dan het origineel :huh:.

Nu is het zo dat de auto al een keer is overgespoten zonder dat ze even knap de rubbers hebben verwijderd, dus als ik het nieuwe rubber er opzet ( wat ik naar mijn mening geen pan vind ) krijg ik de spuitrand te zien.

Heeft iemand een foto van zijn megane met deze rubbers? of heb ik de verkeerde opgestuurd gekregen.

Tevens zit ik nu met het rubber in me maag waar ik niets mee kan/wil heeft iemand hier interesse in, anders stuur ik het terug.



groeten Jeroen.

richardv

Ik begrijp dat ze wel passen maar gewoon kleiner zijn? Ik zou ze mailen met dit probleem en als het gewoon maatpas rubbers zijn specifiek voor jouw auto, echter wat smaller: Terug met dat spul. Krijg je je centen terug. 2e hands verkopen zou ik niet doen. Iemand gaat je echt niet de aankoopprijs geven. Volgens mij weet je zelf eigenlijk wel het antwoord.

Heatzone (Mark)

Je kan ze ook bij de Renault dealer halen. Toevallig wilde ik binnenkort ook mijn 'ruit' rubbers vervangen.
Uit eerdere topics las ik dat de Renault dealer wel de hoofdprijs vraagt...

Is het een beetje makkelijk erop te zetten? In mijn huidige rubbers zit corrosie..
Waardoor me rubbers op sommige delen scheuren en er bobbels in zitten.

Heatzone (Mark)

Hierbij de prijs van de rubbers van Renault het betreft een hele set ( los niet verkrijgbaar ) Tevens nog duurder als ooit was....


Karin

Zijn ze niet gewoon los via een automaterialenzaak te verkrijgen?

Rogier

@karin dat verkopen ze niet ik heb ook al flink zitten zoeken, ben zelf al verschijdene sloopbedrijven afgegaan en zelfs daar hebben ze het niet (of willen het niet afgeven)

Karin

But, want ik moet ook een nieuwe voor mijn linkerraam.

Heatzone (Mark)

Ik bedoelde bij de Renault dealer zijn ze niet los verkrijgbaar echter gaf de monteur als optie even te bellen met "cartal" of "Lausalec" (onderdelen leveranciers)
Dit moet ik nog even doen, mocht ik ze los kunnen vinden dan laat ik het even weten :)!

Dirk Kuipers

In omgeving Joure (Friesland) zit een franse sloper..
http://www.holtrop-demontage.nl

Hier haal ik wel eens wat onderdeeltjes vandaan als ik iets nodig heb. Ze hebben me tot nu toe echt altijd kunnen helpen.. Heb er wel eens een rubber weg gehaald die onder de motorkap zit (over het randje aan de voorkant die ook over je koplampen loopt).
Maar met die oude rubbers zie je toch vaak dat er bobbels in zitten. Het gaat gewoon roesten aan de binnenkant.. Heb ik met mijn coupe ook.. Wil als hij straks klaar is misschien ook nog wel eens naar andere (nieuwe) kijken..

Rogier

Ik moet nieuwe hebben omdat mijn raam los komt uit de deur, raam gelijders zijn kapot.

jvz

@ heatzone. De rubbers trek je zo van de deuren, omhoog trekken. Is simpel.

Ik ben nu al 2 weken aan het struinen voor vervangende rubbers, maar het valt niet mee.
Bij de dealer halen vind ik geen optie, dat is een vierde van wat de megane me gekost heeft.

Die tip van de sloperij is wel een goeie, alleen zijn die nu met vakantie.

Ook ik blijf zoeken.

Dante

#11
Citaat van: Dirk Kuipers op 10 augustus 2011, 10:43:35
In omgeving Joure (Friesland) zit een franse sloper..
http://www.holtrop-demontage.nl
ff off-topic. Die heeft ook deze staan... Ouch...

@jvz: Die Holtrop heeft enkele cabrio's staan & is de 21e weer terug... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Pim Smeets

kun je de nieuwe rubbers (nadat je de oude eraf hebt getrokken) op een makkelijke manier monteren?

Kwestie van erop duwen en that's it?!?

ps: automaterialenzaken hebben deze delen NIET; is puur een aangelegenheid voor de dealers en de speciaalzaken in rubberdelen e.d.
Als het regent in September dan valt Kerstmis in December

Karin

Ik denk dat je nog even de zoekfunctie moet gebruiken. Er is nog eens een keer eerder iets geschreven hierover. Weet alleen niet meer wanneer.

Pim Smeets

Citaat van: Karin op 11 juni 2012, 20:40:13
Ik denk dat je nog even de zoekfunctie moet gebruiken. Er is nog eens een keer eerder iets geschreven hierover. Weet alleen niet meer wanneer.

ik zal eens even verder zoeken Karin.........
Als het regent in September dan valt Kerstmis in December

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev