Advertenties


Accu of toch startmotor??

Gestart door juul, 31 juli 2011, 19:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

juul

Nou ik heb weer een probleem.
Het is vandaag de tweede keer dat het gebeurde in twee dagen tijd.
Ik denk zelf dat het de accu is of anders de startmotor is die het aan het begeven is.

Het volgende is er gister bij het weg rijden van de parkeerplaats(na +/ 2 uur stilstaan) na +/- 200 meter moeten wachten voor een brugje dat openging voor wat zeilbootjes
dat duurt best lang dus ik had even de motor uitgezet, toen we weer konden gaan rijden, wou ik gaan starten en deed ie niks meer.
Het contact ging aan maar maar starten deed ie niet.
op het moment van starten ging de radio en klokje uit als je dan de sleutel loslaat gaat het weer aan.
Vandaag naar de friet tent gereden bij het wegrijden weer niks.
Met aanduwen is het wel gelijk in 1x keer aanslaan.

Wat kan dit precies zijn zo dat ik dit gericht kan opzoeken en oplossen.

Gr juul

Christian de Vriend

Als de auto draait,wat is de spanning op de accupolen? kan je dat meten? het zou rond de 14.3 a 14.6 volt liggen
wat is de spanning als de motor uit is,en als dat zo is,dan op assessoren stand zetten (voor de belasting) dan weer ff kijken wat de
spanning op de accu doet,is de accu defect,dan zou met de nodige belasting (aanstaande apparaten) de spanning aardig inzakken.

Als je start,begrijp ik dat je startmotor wel rond gaat,maar alles dimt?of doet hij helemaal niks?gaat ook niet rond?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Startmotor kan je makkelijk testen.
Zet de kachelblower vol open, en ga hem dan (proberen) te starten.
Als de kachel dan uit gaat, zit het hem in de startmotor (kan bijv. massaprobleem of de bendix funcioneerd niet).

Maar accu zou je moeten kunnen meten met een spanningsmeter/zoeker.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Jacques

Klinkt als een loszittende accupoolklem.

Paul

Het stekkertje van de schakeldaad op de startmotort strakker knijpen of vervangen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

juul

#5
Morgen kan ik aan een multimeter komen dus dan kan ik de accu meten.
Citaat van: Nicole op 31 juli 2011, 20:24:55
Startmotor kan je makkelijk testen.
Zet de kachelblower vol open, en ga hem dan (proberen) te starten.
Als de kachel dan uit gaat, zit het hem in de startmotor (kan bijv. massaprobleem of de bendix funcioneerd niet).

Wat is de Bendix???
En waar zit dan de stekker van de startmotor?
@christian wat bedoel je met accessoire stand? gewoon alles aanzetten(radio, kachel, etc..)
de startmotor draait niet ik hoor niks maar me vriendin zegt dat er een zachte tikje te horen is.

Christian de Vriend

Het is de 1e stand van je contact,dat je je fan kan aanzetten,je radio ect...
als ze alleen een tik hoort,schakelt wel het relais aan,maar gaat de startmotor niet rond.

dan kan het idd de startmotor zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

juul

oo oke op die manier.

kan iemand mij vertellen waar de startmotor zit met misschien behulp van foto/plaatje.

Christian de Vriend

1.6e motor?

zit jammergenoeg (net als bij meerdere renaults) achter de motor,tussen schutbord en motor in.

als je achter je inlaatspruitstuk naar beneden kijkt,zie je aan de linkse kant de dynamo,en meer naar het midden de startmotor (als ik me niet vergis)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

lees dit maar even. Er staat zelfs een leuke animatie op over "hoe een startmotor werkt" De plek van de startmotor is bij jouw hetzelfde, aan de achterkant van het blok.
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71

juul

Nou accu is het niet die laadt nog mooi op en loopt niet heel snel leeg in de accesoire stand.
De stekkers gecontroleerd en wd-40 opgedaan nu maar even afwachten wat ie gaat doen blijft dan komt er gewoon een andere startmotor
onder,gaan we niet verder lopen zuchten op dat ding.

Domm88

Citaat van: Christian de Vriend op 31 juli 2011, 19:36:33
Als de auto draait,wat is de spanning op de accupolen? kan je dat meten? het zou rond de 14.3 a 14.6 volt liggen
wat is de spanning als de motor uit is,en als dat zo is,dan op assessoren stand zetten (voor de belasting) dan weer ff kijken wat de
spanning op de accu doet,is de accu defect,dan zou met de nodige belasting (aanstaande apparaten) de spanning aardig inzakken.

Als je start,begrijp ik dat je startmotor wel rond gaat,maar alles dimt?of doet hij helemaal niks?gaat ook niet rond?


Ik weet eigenlijkw el zeker dat het de Accu zal zijn. ik zit zelf in de accu buisness en een accu moet een spanning van 13.2/5 volt geven als de moter loopt. Dit kan je het makkelijkste testen met een Apere tester (iedere garage heeft er wel een) en niet met een simpele Multimeter..
alles draait om AMPERAGE en niet om voltage. aangeraden is een 62 Ah accu  VARTA of Centurion Supreme 2

Groeten.
Renault Megane Coupé

testit

#12
Koolborstels van startmotor versleten dan sluit het relais wel maar gaat de motor niet rond
vaak als je de auto en een drukkertje geeft en tegelijk probeert te starten gaat ie wel weer starten
soms helpt een nieuwe accu een poosje maar niet lang een gebruikte startmotor heb je voor 3 tientjes

juul

Nou heb de draden nagekeken en wd-40 erop.
Tot nu toe geen problemen mee gehad mocht het terugkomen dan gaat er een andere onder, en wat betreft
de accu deze zal na mijn vakantie (over 3,5 week) vervangen worden.
Dit voor de zekerheid aangezien de vorige eigenaar niet echt op onderhoud gelet heeft.

Paul

Stekker strakker zetten ipv wd40, dat helpt maar even.

Citaat van: Domm88 op  2 augustus 2011, 19:39:13
Ik weet eigenlijkw el zeker dat het de Accu zal zijn. ik zit zelf in de accu buisness en een accu moet een spanning van 13.2/5 volt geven als de moter loopt. Dit kan je het makkelijkste testen met een Apere tester (iedere garage heeft er wel een) en niet met een simpele Multimeter..
alles draait om AMPERAGE en niet om voltage. aangeraden is een 62 Ah accu  VARTA of Centurion Supreme 2

Groeten.

Je verhaal loopt een beetje raar, de accu geeft geen 13,5 volt, maar dat is de afgeregelde waarde van de dynamo.
De laadstroom meet je met een amperemeter, maar een gare dynamo/kabels kan ook weinig stroom leveren waardoor de accu ook niet goed geladen word.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev