Advertenties

Een andere auto......... DEEL 11

Gestart door Stefan, 29 juli 2011, 15:23:45

Vorige topic - Volgende topic

Christian de Vriend

Ik ken een redelijk aantal mensen hier in de buurt met een gtt,menig klaagt dan idd ook over de kosten die een gtt met zich mee brengt
dus iets zegt me dat je megane dan toch op een stap terug neemt,en welicht uit eindelijk weg gaat.

Zeker als je er wat mee wilt doen,komt alles zon beetje met minimaal 2 nullen.een simpele dumpvalve geven ze niet weg,of een apexi avcr is
een goeie,doch prijzige aanschaf.

Maar is en blijven mooie wagens,die goed van hun plek af komen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

paikey

idd wat christian zegt,het is ook algemeen bekent denk ik,dat er vanaf 2001 pas fatsoenlijken versnellings bakken onder de impreza's zijn gegaan.
Ook ik ben daar mening keer door onder andere Banjamin en Matthew voor gewaarschuwd!
Moet je op het sub forum maar eens lezen,daar ligt bij bijna iedere GTT of GT een wrx bak onder.
Wat de prijze betreft klopt het helemaal,vorige week nog een nieuwe dumpvalve gemonteerd (foto's komen nog wel ;) ) die koste me ook 200 eurie's......

Dus zou alles even goed op een rijtje zetten voor je er aan begint !-!

Christian de Vriend

waar ik ook echt van schrok,de prijs om de distributieriem te laten vervangen,amai daar vervang
ik er 4 a 5 voor,voor mijn gebakje.

en peter heeft het over bakken,grappig dat die er over begon, dat schoot me net ook te binnen
bak en koppeling zijn de 1e onderdelen die het begeven bij een gtt,als ik me het goed herinner
gaat de koppeling er aan bij 350 pk en de bak tussen 400 en 450 pk,afhankelijk van de rijstyle.

laat ik het zo zeggen,alle gtt's die ik ken,rijden niet meer op de orgine bak rond,zijn allemaal
legacy of sti bakken.

Het is natuurlijk niet dat ik (we) je het niet gunnen,alles behalve,maar zoals peter al aangaf
het is een dure overweging kwa onderhoud en de daarbij behorende kosten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Aardig dat jullie zo meednken, maar voor ik de definitieve keus had gemaakt heb ik eerst goed alle kosten (ook bijkomende kosten), "problemen", ervaringen, verbruik ec allemaal op een rijtje geEt.
Ook heb ik een aantal bekenden met en sub gevraagd van hoe en wat.
Ik weet waar ik aan begin.
Tevens blijft de megane zowiezo rijden als roy zijn mercedes geschorst is.
In de maanden dat die rijd bestaat er voor de meg ook nog zoiets as geschorst worden.
Dus nogmaals, dit is niet ff in een dagje bedacht, maar lang over nagedacht, en uitgezocht.
:)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

megcab2000 (Verkocht)

Ik vind die impreza's wrx ook superwagens en ben vooral gecharmeerd van het boxergeluid.
Weet van wie je em koopt is het belangrijkste, want sommige zijn behoorlijk afgetrapt of overtuned.
Mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar een originele, nog niet verder opgefokte.
Een tijdlang heb ik het subaruforum gevolgd, kwam er verhalen tegen van benzine in de olie :-(

Helaas, ik rijd enkel nog sequentieel/automaat, maar zou anders meer vertrouwen hebben in een evendure RS225.
Met mijn langzamere turbo (die geen wedstrijdjes uitlokt) heb ik na 4 jaar in ieder geval nog geen reparaties gehad.

groet,
Megane is verkocht

matthew

Ben benieuwd wat je koopt Nicole.

Joey Voormolen

@Patchup Ben deze 2 a 3 keer tegen gekomen op meetings. Dacht dat die bij de RTC club zat heeft alleen andere velgen eronder.
Dan was jou auto mijn voorbeeldje toen der tijd. Kon jammer genoeg niet aan dezelfde skirts komen.
Lowered M3C GT

Gerben Companjen

Voor mij geen Subaru meer...
Ik heb een gt gehad,liep als een trein,prachtig geluid.
Maar het gerammel en goedkope dash. was ik snel zat.

Ik heb hier wel een megane 2 rs sport van 2005 te koop! 8)
ben aan het zoeken voor een Megane Estate,of Volvo v50.

Nicole

Haha als ik RS centjes had (aanschaf) dan was ik hem morgen nog komen halen. :q
Gerammel ben ik wel gewend, dus dat maakt me niet veel uit.

@matthew: zodra hij er is zal ik foto's plaatsen !-! ik weet niet hoe lang het nog gaat duren, wil het liefst wel een waar het onderhoud van bekend is, en het liefst een waarvan de d-riem ook net vervangen is (ik wist ook niet dat er zo'n lange riem bestond :q ).
Ik heb een op het oog, maar die is op de voorbumper afgebladderd (niet door schade/aanrijding).
Maar ik wil graag info over het onderhoud etc., dus dat is even afwachten want diegene is er eind januari pas weer. :q

Nicole

Citaat van: edje op  2 januari 2012, 22:25:55
Gaaf nicole.
Kan je hem wel verzeketen? Aangezien je niet zo oud bent.
Wou hier nog ff op terug komen :)
Ik kan hem verzekeren (mijn huidige leeftijd) voor €50,74 (dat is ook incl. Brand, storm en natuurschade, diefstal en inzittenden (en eerste 3 maanden €35 ivm korting))

Op het moment een op het oog, een impreza die ik ken (al is hij ondertussen al wel van iemand anders), en degene waar ik ooit mijn eerste ritje in gemaakt heb. :)
(en voor het eerst een oliefilter, olie en nog wat dingen van vervangen heb voor een beurt o-) )

Gerben Companjen

Nou de kogel is door de kerk!
Gisteren hebbben we de Megane RS ingeruild op een Volvo V50 1.8 uit 2007.
Wel met pijn in het hart,maar een gezinsauto is een megane niet.
Dus er staat binnenkort een RS te koop in Vriezenveen.(zal de link wel op het forum zetten)
Nu maar kijken hoe zo'n zweed rijdt. !-!

Roadkill (Michiel)

Veel succes met de Volvo,je zal de perstaties van de RS wel gaan missen. En persoonlijk snap ik je redenering niet dat een RS geen gezins auto is,want de Megane is in de basis natuurlijk niets anders dan een gezins auto,en een RS is een sportieve Megane.... (en zo ruim is een V50 nou ook niet)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Patchup

Ik denk dat hij een paar deuren mist. Als hij een 5deurs had is het natuurlijk een ander verhaal

Tedo

Renault had natuurlijk gewoon een grand tour RS moeten maken!  !-!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Kan als nog hoor! Alleen wel duur en kost veel tijd!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev