Advertenties

Een andere auto......... DEEL 11

Gestart door Stefan, 29 juli 2011, 15:23:45

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Companjen

Citaat van: Patchup op 15 januari 2012, 22:49:23
Ik denk dat hij een paar deuren mist. Als hij een 5deurs had is het natuurlijk een ander verhaal

de RS is een 5 deurs,dat is het niet.
Het probleem is de kofferruimte die is ons wat te klein geworden.

Roadkill (Michiel)

Nee je kinderwagen is waarschijnlijk gewoon te groot,meeste mensen kopen een kinderwagen zonder te passen :D:
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

En vanaf maandag zal ook ik geen Megane meer rijden. Afgelopen vrijdag een vervelend probleem gehad, mn computer is naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Mn auto wilde vrijdagmorgen niet meer starten, meegegaan naar de pechhulp en verder onderzocht. Geconstateerd dat mn computer onder water stond (water in de stekkerverbinding!).

Informatie ingewonnen via de dealer en die zij al dat het een prijzige business zou worden, helaas kan je niet zo 1-2-3 alleen je computer uitwisselen, je zal ook bijbehorende sleutels, sleuteldecoder en IR oog moeten vinden en over moeten bouwen en die reperatie is het me niet waard. Ben afgelopen periode al flink aan het uitzoeken geweest wat ik wilde rijden, omdat ik een (iets) grotere (en ook snellere) auto wilde.

Uiteindelijk gekomen op de 1.8T van Audi/VW/Seat (allemaal rond bouwjaar 2000). Ik had al min of meer in gedachten:
-Audi A3 1.8T viel af door te saai uiterlijk
-Seat Ibiza/Leon 1.8T (evt Cupra)
-VW Golf 4 GTI 1.8T

Vandaag wezen kijken naar een Golf 4 GTI 1.8T met 180pk en een Seat Leon 1.8T Topsport 180pk en het is uiteindelijk de Seat geworden. De Seat heeft slechts 118.000 km gedraaid, heeft een volledige onderhoudshistorie en pas 2 vorige eigenaren gehad. Maandag ophalen!

Mn Megane ga ik deels in onderdelen verkopen en dan laat ik hem ophalen door een sloopbedrijf. Mocht je nog interesse hebben, stuur me een PM.

Het is deze geworden:

Advertentie staat er nog op: http://link.marktplaats.nl/1001420376

Roy (Coup a One)

Hey Andy wil niet haasten _o_ maar welke onderdelen v/d megane bied je zoal te koop aan :?

Felix

Mooie bak die Leon! Waarom geen VR6? ;)

Blijf je doorrijden met die aftermarket (2e) spoiler achterop? Ben er persoonlijk geen fan van namelijk :P

Edwin Postma

Truckertje

Tedo

Afgezien van die  :neen: spoiler ziet hij er netjes en origineel uit. Is wel heel wat anders dan een Megane met de helft van dat vermogen!

nd-photo.nl

Toen ik de advertentie zag had ik ook mn bedenkingen bij de spoiler, maar in het echt valt dat reuze mee. Het was voor mij ig geen deal breaker  ;) Hij heeft alleen last van 1 bekende seat kwaal en dat is de verkleuring van de gele lak.

Die turbo geeft echt een harde punch. Plannen? Remap, HKS SSQV (wil ik erg graag), Forge TIP siliconenslang, luchtfilter vervangen met Pipercross Venom (heb ik al liggen) en in de toekomst maybe een RVS uitlaat van voor naar achter. Remmen upgrade (Zimmermann, Black Diamond, EBC TGD ofzo) hoort er dan ook bij, en een winterbanden setje scoren.

@Roy
Zo goed als alles, denk hierbij aan:
-EVO spoiler blauw
-Kop/achter/mistlampen
-Angel Eyes chroom
-Lexus achterlichten
-Gehele uitlaatlijn (originele kat, zgan middendemper, elia einddemper, nieuwe standaard einddemper)
-Spruitstuk (Supersprint spruitstuk + kat vervanger zijn zo goed als verkocht)
-Toora veerpootbrug (rood)
-Origineel luchtfilterhuis + K&N vervangingsfilter (weinig gebruikt)
-etc

Maybe dat jullie dat weten, maar halen sloopbedrijven ook autos op zonder velgen/banden en vering?

Hoezo? Er zitten nog goede banden op (Vredestein Quatrac 3 Allweather met genoeg profiel) en een Koni STR.T setje (zgan). Vind het zonde om die weg te doen

matthew

Mooie auto Andy.
Gelukkig staat er ook nog Renault op de achtergrond,haha.

Voor de verkleuring van geel,ik zou Pierre even informeren maar ik denk wel dat als hij er even lekker mee aan de slag gaat dat je de kleur geel van je seat niet meer terug kent.

Over je vraag voor sloop,zou ik gewoon even een sloop in de buurt bellen en informeren.
Meestal al ze een auto komen halen wat niks meer is pakken ze hem zo met de grijper op en drukken ze hem in de laadbak.

Dante

Mooie bak, Andy !-!
Jammer dat je je Meg weg doet, maar begrijpelijk gezien de staat...
Die veerpootbrug past ook op de mijne, toch? En dat K&N filter..? Die is afhankelijk van motortype of niet..?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

nd-photo.nl

@Matthew
Hahah echt he, dat viel me naderhand ook al op :D Pierre heeft toch de gele meg cabrio? Die moet ik even in gedachten houden.

@Dante
Goede vraag, dat weet ik niet. Ik heb net naar je projectpagina gekeken, maar zag geen foto van jouw vooronder.

Check even of onderstaande situatie je bekend voorkomt, anders gezegd: zie je dezelfde bevestigingspunten voor jouw auto? Hij zit vast met 2 bouten, waarvan de gaten al bestaan.

Underbonnet view 07/30/2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

K&N filter denk ik niet, ik heb zo'n grote cilinder als standaardluchtfilterhuis, daar zit een rond filter in. Vergelijkbaar met:

Kan eerlijk gezegd niet wachten tot morgen!

matthew

@Andy
Hij heeft eigen poetsbedrijf,en kan kleuren die wat verweerd zijn door polijsten weer tot leven brengen.

Tedo

Dat K&N filter gaat in jouw 1.6 16V niet passen, Dante. Daar gaat een platte in, geen ronde.

nd-photo.nl

Gisteren de auto opgehaald, wat een genot om in te rijden! En bloedjesnel, zelfs zonder modificatie. Zag wel dat er een rubber was gescheurd (carterventilatie) en tot mn verbazing zat er ipv de kunstof Bosch een fatsoenlijke Forge 007 divertervalve in.

Seat Leon 1.8T front view by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Seat Leon 1.8T back view by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Stefan

Nou, hou hem heel.
Veel plezier en kilometers toegewenst met je Leon !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev