Advertenties


olie binnenkort vervangen.

Gestart door brian hoks, 29 juli 2011, 03:45:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brian hoks

Misschien zijn er hier en daar al wat topics van maar kon ze zo snel niet vinden dus vandaar dit topic. Net een paar dagen terug van vakantie en de auto heeft dus 10 dagen stil gestaan. Eenmaal gestart gaf hij ''oliepijl correct'' aan maar daarna zij hij ''olie binnenkort vervangen''. Dit zou volgens de garage beteken dat hij een onderhoudsbeurt nodig heeft. Ik heb de auto in september een jaar maar ik heb erg weinig ermee gereden (maar 7000 km.) Een onderhoudsbeurt koste 200 euro en dan kwam er nog een oliefilter en pollenfilter bij uiteindelijk kwam ik uit op de 300 euro. Nu is mijn vraag omdat mijn auto zo weinig gelopen heeft en minder dan een jaar geleden een grote beurt (rijklaarmaakbeurt a 1000 euro) heeft gehad (nieuwe waterpomp, distributieriem enz.) is het daarom echt nodig om deze hele beurt bij de dealer te doen. Vind het eigenlijk best raar dat je na 1 jaar of 7000 km. Al je olie moet vervangen. Nog nooit van gehoord namelijk.  Ik weet wel dat de auto standaard ingesteld staat op 30.000 km. Onderhoudsbeurs maar dat is pas over 23.000 km.

Graag jullie mening hierover.
Alvast bedankt,

A110

Olie moet elk jaar of 30.000km ververst worden.

Dat is wel een hoop geld voor een olie verversing. Je kan ook vragen om het pollenfilter te laten zitten en alleen olie + filter vervangen.
Maar een auto die niet veel rijdt zal je ook gewoon elk jaar de olie moeten verversen. In de olie komt teveel vocht wat weer niet goed is voor je motor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

nd-photo.nl

Ook als je alleen korte stukken rijdt is het belangrijk om de olie te vervangen. Olie vervangen hoeft niet zoveel te kosten, tip: koop je olie in Duitsland, dat scheelt een paar tientjes op 5L. Waar ga je onderhoud plegen? Willekeurige garage of bij de dealer. Ik heb ook een keer bij de dealer gekeken mbt onderhoudsbeurt en wat ze voor dat geld deden was gewoon om te lachen (vloeistofpijl checken (niet eens bijvullen!), etc etc etc).

Tip: kijk ook eens op marktplaats voor beunhazen of garages of plaats een klus op marktplaats.

Lees ook: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13749.0

brian hoks

Deze prijs is bij de Renault dealer.
Vind het alleen belachelijk duur voor een beetje vloeistof en een filter.
Net nu je terug bent van vakantie en het geld op is haha.

Ga er toch nog eens over na denken.
Hoe zit het eigenlijk bij zaken zoals kwik fit om het daar te laten doen.
Leveren die goed werk tegen een betaald bedrag of is dat af te raden.
En kan dat wel bij een andere garage omdat hij waarschijnlijk ook uitgelezen of gereset moet worden (boordcomputer terug zetten).

Bedankt weer,



nd-photo.nl

Kwikfit zeker weten vermijden! Google maar eens op "Kwik Fit" en je zal genoeg negatieve reacties tegenkomen.

Tedo

Ligt er helemaal aan: ik heb hier twee Kwik-Fit's: de ene is ronduit k#t, de andere juist geweldig!
Je zou dus ervaringen van klanten van het bewuste filiaal moeten zien achterhalen. Na een APK aldaar moest ik vorig jaar nieuwe schijven en blokken, maar dat heb ik toch bij de dealer laten doen; scheelde vrijwel niets in prijs. Voor gewoon onderhoud zijn veel Kwik-Fits dus prima, en veelal een stuk goedkoper. Maar ieder zijn/haar keus natuurlijk! ;)

brian hoks

Het gaat mij dan eigenlijk puur om het geld.
Als ze bij de dealer ook alleen de olie eruit laten lopen en er een nieuw filtertje in doen dan betaal ik toch liever wat minder voor hetzelfde werk.
Maar zou het veel schelen met de dealer is dan de vraag?
En kan de boordcomputer makkelijk gereset worden?

Tedo

Die boardcomputer kan je zelfs zelf resetten door een bepaalde volgorde van drukken op de knop aan het uiteinde van de stick rechts achter je stuur. Weet het niet meer uit m'n hoofd, maar dat staat hier vast wel ergens op de site.

megcab2000 (Verkocht)


In december m'n olie( volsynthetische) laten verversen plus oliefilter bij m'n 2.0 Lag.
Aanbieding van E 84,- bij Euromasters (en die schaal ik hoger in dan Kwikfit). Een liter olie kost bij Renault al E 22,-
Het resetten van de serviceinterval (30 km) lukte hen niet.
Maar via het forum toch zelf eenvoudig gelukt.

Ik rijd ook best weinig , slechts 7000km per auto/jaar.

prettig weekend.
Megane is verkocht

Tedo

Moet ik toch ook even melden dat toen ik laatst een laag oliepeil had ( :? ), de Renault dealer die toen gratis bijvulde (en daar ging wel meer dan een liter in)  !-!

brian hoks

Bij mij zit er ook een euromaster in de beurt ik zal hun eens opbellen voor een prijs opgave en andere vragen.
Maar de dealer had het ook over het pollenfilter, is deze ook aan te raden om te vervangen of kan die nog wel even.
Ik bedoel dan meer, wat voor dingen zou ik nog meer moeten aangeven om te vervangen en bijvullen bij de beurt (wat anders de dealer had gedaan)?
Of gaat het echt alleen om het olie verversen, olie filter en eventueel pollenfilter.

megcab2000 (Verkocht)

#11
Pollenfilter heeft verder niets met olie of oliefilter te maken, enkel met fris interieur.
Heb het zelf nooit gedaan, maar zit ergens tussen de paravan (luchtrooster onder ruitenwisser) en - of in- dashboardkastje.Zit met 3 schroefjes vast meestal.
Raakt op een gegeven moment verstopt door takjes/bladeren, wat de luchtdoorstroming interieur verminderd.
Even de zoekfunctie gebruiken bij subforum Interieur.

Verder zelf niveau van koelvloeistof (expansietankje)/stuurbekrachtiging/ruitenwisservloeistof/koppeling-remolie controleren.
Die remolie elke 2 jaar laten vervangen. Kostte me laatst ,met de Meg. E 45,- bij Kwikfit (Sorry,maar moest daar in de buurt zijn  8)7 8)7 .Kan ook bij Euromasters natuurlijk.UPDATE: bij die grote beurt is zeker al de remolie vervangen.

groet,
Megane is verkocht

Sumito

#12
Ik ben laatst bij de renault dealer geweest voor een offerte voor een grote beurt ;

All-in onderhoud  253,-
brandstoffilter      52,-
luchtfilter            53,-
pollenfilter           56,-
                   -------------+
                      414,-
Vond dit wel aardig prijzig en ben naar De Sprint in ridderkerk geweest,
daar was ik voor een grote beurt 245,- kwijt incl de filters
Ik had ook nieuwe remblokken rondom nodig + voorschijfen maar die vond ik dan wel aardig prijzig 350,- daar

Ps ; Kheb een 1.9dci grand tour 2005

Tedo

Moet je een Megane II hebben; rondom schijven en blokken all-in voor een kleine € 900,- (vorig jaar bij Renault, Kwik-Fit was vrijwel even duur).

brian hoks

De reden dat ik een beetje op het geld let komt natuurlijk niet alleen door de vakantie, voor dat ik op vakantie ging heeft de auto nieuwe schrijfremmen en blokken achter gehad (400 euro), ook is toen de remvloeistof bijgevuld dus daar hoef ik niet meer naar te kijken. Vorig jaar september is alles vervangen (distributieriem, waterpomp ect.) Alle vloeistoffen zijn verder allemaal perfect alleen stuurbekrachtiging en koppeling vloeistof moet ik even naar kijken of laten kijken, waar kan ik zo snel zien of ik deze moet bijvullen of niet?

Bedankt weer,



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev