Advertenties


Formule 1 DEEL 23

Gestart door Stefan, 25 juli 2011, 11:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dante

Dus Schumacher, Di Resta, Maldonado, etc. heten allemaal Massa..? Ik heb Hamilton wel ens 2x in een race een tegenstander op het gras zien drukken. Hij is niets anders dan een slechte coureur en een nog slechtere verliezer... Nooit begrepen wat-ie in de F1 doet... :neen:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Nee daarom is ie inderdaad in 2008 wereldkampioen geworden en miste die de titel op een haar na in 2007, notabene zijn debuutjaar.  ;)

Maar ik wil Massa niet aanwijzen als schuldige. Sorry als dit zo over kwam. Ik bedoelde alleen te zeggen dat die 2 wel tot elkaar veroordeeld lijken te zijn. Als Hamilton het vaak met iemand aan de stok heeft gehad is het Massa wel.


Dante

#92
2007 was mazzel omdat de McLaren superieur was, & 2008 was het jaar dat Alonso met die McLaren kampioen had moeten worden, niet Hamilton... ;) Alonso was namelijk degene die voor de ontwikkeling van die auto heeft gezorgd. Ik denk dat als meneer Hamilton bij Hispania of Toro Rosso oid was begonnen, dan was-ie niet zo ver gekomen.
Ben ook geen Massa-fanboy of zo. Liever kwijt dan rijk, serieus. Die hoort zinds z'n ongeluk al niet meer in de F1 thuis... Maar ik vind Hamilton toch een slordige, impulsieve (Zie Maldonado) & unfaire rijder.

Een beetje vergelijkbaar met Messi... Iedereen houdt van 'm, loopt met 'm weg, maar zodra het tegenzit begint-ie net zo smerig te spelen als een zaterdagamateur...

[EDIT]Linkje toegevoegd :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Nu moet je niet over voetballers beginnen, daar heb ik de ballen verstand van.  8)7

Maar ik ben het met je eens dat Massa niet meer F1 waardig is. Nou was ik al geen Massa fan voor zijn crash. Heb het altijd een verwend huilebalkje gevonden, met als toppunt 2008 toen de titel er bij kwam kijken. Volgens mij ook iets wat ze bij Ferrari niet verwacht hadden overigens. Na 2007 hadden ze volgens mij verwacht dat Raikonen zijn titel met succes zou verdedigen, dat liep alleen ietsje anders. Wat ik trouwens nog steeds erg jammer vind. :x

Tuurlijk heeft Alonso des tijds de auto ontwikkeld, hoe had Hamilton dat moeten doen in zijn debuutjaar? Maar wat Hamilton toen liet zien kan niet iedere debutant, hij maakte het Alonso toen niet makkelijk terwijl je van hem toch mag verwachten een debutant makkelijk te kunnen hebben. Toen bleek dat 'm dat niet lukte omdat o.a McLaren geen nr1 rijder wilde aanwijzen (en gelijk hebben ze) maar ook omdat Hamilton beter was in zijn debuut jaar dan verwacht begon het te borrelen binnen McLaren. Hoe het verder allemaal gelopen is des tijds tussen Alonso, Hamilton en McLaren weten we allemaal denk ik wel. En zo superieur was die McLaren niet. Tuurlijk was het een goeie auto maar de Ferrari was minstens zo goed, anders had Raikonen geen kampioen kunnen worden in dat jaar.

En dat Alonso en niet Hamilton kampioen moest worden in 2008 met de McLaren is wat lastig. Tuurlijk was dat de bedoeling toen de rijders keuze voor 2007 (en daarna) bekend was. Maar niemand had verwacht dat Hamilton gelijk mee kon komen. En ik denk eerlijk gezegd dat als Alonso gebleven was het McLaren weinig uitgemaakt had wie er van de 2 de titel zou pakken, als er maar één de titel zou pakken. Wie dat dan geweest was werd misschien wel aan de hand van de resultaten bepaald die in dat seizoen behaald werden, maar zolang beide rijders om de titelstrijden...........

Benjamin Renon

Jammer genoeg van het weekend de laatste race van dit seizoen. (Ik kijk alweer uit naar de volgende reis richting Spa-Francorchamps.)
Na de race gelijk door gaan met de documentaire/film over Ayrton Senna.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Yep helaas wel. Zo'n seizoen vliegt voorbij. Heb al vrij geregeld voor spa 2012 ;).

Waarschijnlijk word het opnemen voor mij morgen. Zo wie zo de docu over Senna.

Stefan

Volgens mij heeft Benjamin ook het manager spel gewonnen trouwens....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Owja nu je typt. Ik heb er helemaal niets meer mee gedaan. Woohoooo de eerste plek!!! !-!

1. Benjamin - 792 punten
2. Team MVRF1 - 759 punten
3. Team Steekvlam - 749 punten
4. N-Coupe - 748 punten
5. Team Tim - 727 punten
6. DPhoto racing team - 725 punten
7. Team sijmpie - 708 punten
8. Team jlrens - 697 punten
9. Team EricMD - 593 punten
10. Team coupe1.6 - 582 punten
11. Klaas J - 516 punten
12. Team Colima - 470 punten
13. Team 13 Black - 444 punten

Bij de docu van Senna kreeg ik gisteren ook weer kippenvel en brok in de keel toen de klapper van hem was gebeurd. Kan me het moment nog goed herinneren van die dag.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Colin

Onvoorstelbaar hoeveel pech die man op dat moment gehad heeft, een paar centimeter lager of hoger en hij was er waarschijnlijk nog geweest.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Stefan

Ik heb hem opgenomen en moet hem nog even gaan kijken die docu over Senna..
Hoe zou het gegaan zijn als hij die fatale klap niet had gehad.... 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Colin

Wat ik trouwens wel raar vond is dat er dat weekend nog een coureur verongelukt is, maar de race lieten ze de volgende dag gewoon doorgaan.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Stefan

#101
Gefeliciteerd Ben !-! ;)
Niks doen en toch gewoon winnen.. da's helemaal knap.
Welkom in het rijtje van f1 manager spellen zou ik zeggen. ;) :)

edit:

Je had trouwens niet het meest actuele lijstje, gp van brazilie zit er nu ook bij

Benjamin
824
Team MVRF1
808
N-Coupe
797
Team Steekvlam
774
Team sijmpie
757
Team Tim
751
DPhoto racing team
749
Team jlrens
731
Team EricMD
630
Team coupe1.6
606
Klaas J
540
Team Colima
511
Team 13 Black
478
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Gerard Paas

Citaat van: Colin op 28 november 2011, 10:52:07
Wat ik trouwens wel raar vond is dat er dat weekend nog een coureur verongelukt is, maar de race lieten ze de volgende dag gewoon doorgaan.
dat de race de volgende dag door is gegaan, is destijds in overleg gegaan met de andere coureurs..... de race van die dag had een eerbetoon moeten wezen voor  Roland Ratzenberger die de dag ervoor verongelukt was.


hier even een stukje dat ik van een nieuwssite heb gehaald:

Ayrton Senna overleden na crash

1 mei 1994 - Op 1 mei 1994 stond de Formule 1-wereld even stil. Coureur Ayrton Senna schoot tijdens de Grand Prix van San Marino met ongeveer 300 kilometer per uur uit de bocht en overleefde de crash niet.
De oorzaak van het ongeluk was het doorbreken van de stuurstang waardoor de auto onbestuurbaar werd. Ayrton Senna schoot met volle snelheid tegen de vangrail. Reanimatie mocht helaas niet meer baten.

Het circuit was een dag eerder al toneel van het tragische dodelijke ongeval van de Oostenrijker Roland Ratzenberger. Senna bleek achteraf een Oostenrijkse vlag te hebben meegenomen in zijn bolide om aan het eind van de race, die hij per se wilde winnen, de laatste eer te bewijzen aan de overleden Ratzenberger.

www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

Benjamin Renon

Volgens de docu wilde hij de betreffende zondag toch ook helemaal niet rijden vanwege zijn twijfels en dat de dokter (Sid) hem heeft geprobeerd over te halen te stoppen en dan te gaan vissen.
Wat ik ook opmerkelijk vond was dat hij volgens zijn zus uit de bijbel een passage had gelezen welke hem dichterij god zou brengen. (Kan me de exacte woorden niet meer herinneren). Welke helaas ook gebeurd is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Colin

Citaat van: Gerard Paas op 28 november 2011, 12:41:42

1 mei 1994 - Op 1 mei 1994 stond de Formule 1-wereld even stil. Coureur Ayrton Senna schoot tijdens de Grand Prix van San Marino met ongeveer 300 kilometer per uur uit de bocht en overleefde de crash niet.
De oorzaak van het ongeluk was het doorbreken van de stuurstang waardoor de auto onbestuurbaar werd. Ayrton Senna schoot met volle snelheid tegen de vangrail. Reanimatie mocht helaas niet meer baten.


Dat klopt volgens mij niet helemaal, in de documantaire werd verteld dat hij nog geen bot in zijn lijf gebroken had.

zie ook dit stukje
Citeer
Tijdens een rechtszaak tegen leden van het Williams-team werden uitvoerig alle aspecten van het ongeluk tegen het licht gehouden. Op het eerste gezicht dacht men dat de crash aan een afgebroken deel van de stuurstang lag, maar dit was slechts een gevolg van de crash. In de bocht waar Senna eraf ging, (Tamburello), was het asfalt zeer oneffen; hier maakten vele coureurs zich zorgen om. Bovendien lag aan de buitenzijde van de bocht een muur gevaarlijk dicht op het parcours. Omdat er een rivier achter de bocht lag, kon men de afstand tussen de muur en het circuit niet vergroten. Toen Senna door Tamburello stuurde reed hij over de oneffenheid terwijl alle andere piloten erlangs reden. Hierdoor raakte de bodemplaat van de wagen het asfalt, waardoor alle grip verdween. De Williams reed rechtdoor en boorde zich in de muur.

Maargoed het blijft een tragisch ongeluk.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev