Advertenties


Formule 1 DEEL 23

Gestart door Stefan, 25 juli 2011, 11:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin Postma

Welke datum moet ik vrij nemen dan? :q
Truckertje

Tim

GP van België is van vrijdag 31 augustus t/m zondag 02 september :)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Ard Klok

Hier had ik graag bij willen zijn, echter geen mogelijkheid tot snipperen.

Even een beetje offtopic: Zijn er hier nog mensen die het eerste weekend van juni naar "World Series by Renault" gaan op Spa?. Lijkt me op zich ook wel leuk.

Dennis Postma

Geen plannen voor in ieder geval. Maar misschien bedenk ik me tzt nog wel.  :)

Dennis Postma

Lees net voor het eerst dat Lotus (Renault) met een mooi foefje ten tonele verschijnd:

CiteerRed Bull maakt geen haast om het rijhoogte-systeem van Lotus te kopiëren. Volgens teambaas Christian Horner moet er eerst worden onderzocht of het wel bij de nieuwe bolide past.


Lotus beschikt over een systeem dat de rijhoogte aan de voorzijde van haar bolide kan reguleren, dankzij een hydraulische cylinder die aan de voorwielophanging gekoppeld is en de hoogte van de voorkant en voorvleugel van de auto zo kan beïnvloeden door uit te zetten of samen te trekken. De uitvinding van Lotus is al goedgekeurd door de FIA, aangezien het een mechanisch systeem betreft dat niet op directe input van de coureur reageert.



Een voordeel van dit systeem is dat de hydraulische cylinder de auto stabiliseert tijdens het remmen en hierbij de voorzijde en -vleugel omhoog stuwt, zodat de aerodynamica minder beïnvloed wordt door het 'duiken' dat een auto tijdens het remmen doet.



Een ander pluspunt is dat dit foefje ervoor zorgt dat de hoogte van de voorvleugel in wezen instelbaar wordt. Aangezien de hydraulische cylinder zowel kan trekken als duwen, kan de vleugel in de bochter dus hoger hangen en op rechte stukken juist dichter op het asfalt worden geduwd, net zoals met de 'flexibele voorvleugels' van Red Bull en Ferrari vorig jaar het geval was.



Redenen genoeg voor andere teams om een soort gelijk systeem uit de mouw te schudden, zou je denken, en bij Ferrari en Mercedes denken ze er ook zo over, want die teams zijn naar verluidt al bezig - of zelfs al klaar - met een eigen variant van deze uitvinding.



Bij kampioenschapsteam Red Bull loopt het daarentegen niet met zo'n vaart. "Net als elke andere ontwikkeling, is het essentieel dat je zoiets goed in het ontwerp van je bolide weet te integreren", legt een voorzichtige Horner uit aan Autosport. "Aan een los onderdeel heb je niets", weet hij. "Het gaat erom dat je auto een goed samenhangend totaalpakket is en goed werkt."



Horner laat verder weten dat hij niet degene is die moet beslissen of het heilzaam voor Red Bull is om dit foefje te kopiëren, maar lijkt door aan te geven dat het een 'interessant concept is' wel aan te geven dat het team het serieus onder de loep neemt.



Met de algehele ontwikkeling van de Red Bull RB8, de auto waarmee men komend seizoen zal aantreden, zit het volgens de teambaas overigens goed. "Het is uiteraard een drukke tijd van het jaar voor ons en iedereen werkt echt ontzettend hard, maar we liggen gezien onze eigen planning prima op schema."

Bron: Formule1.nl

Benjamin Renon

Zaterdag naar ticket & travel gemaild of er ook vrijdag en zaterdag tickets los te verkrijgen komen, omdat ik nu alleen maar tickets te koop zie staan voor een heel weekend á € 115,00. Nu vind ik dat om alleen een vrijdag te gaan een fiks bedrag t.o.v. € 25,00 vorig jaar. Ze verwachten de vrijdag en/of zaterdag kaarten vanaf juli te verkopen en ze zouden me op de hoogte houden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Dat is goed nieuws Ben.  !-!

Om nog even terug te komen op het systeempje van Renault. Helaas is dat deze week alweer verboden door de FIA. Moe word je van zulk geneuzen, zulke vindingen horen er toch bij in de F1, laat de F1 dan ook de F1 zijn.  l-

Michel Veltman

here we go again voor 2012

Caterham


morgen meer foto's...
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Dennis Postma

Ik zie een nagemaakte Mercedes snavel. 8)7

Michel Veltman

nouja dan rijden ze iig op P7-10 dit jaar :D ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Michel Veltman

aanvullend:





die neus  :x ..niet echt design wondertje  o-)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Dennis Postma

Die neus joh! Wat een gedrogt, maar het zal wel een functie hebben dat het er zo uitziet. Hoop alleen dat het geen voorteken voor de rest van het veld is.

RobScénic

Jawel, dit heeft te maken met veranderde regelgeving ten aanzien van de hoogte van de neus. Dus waarschijnlijk (Ferrari bijna 100% zeker) heeft de rest ook zo'n vogelbekdier...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Dante

Klopt. Men moet vanaf de vooras naar het puntje van de neus binnen 150mm van 625mm hoogte naar 550mm hoogte om zo "veiligheid" bij zijdelingse impact te creëren...
Tevens mogen de uitlaten niet meer aan downforce van de diffusor bijdragen. Ze mogen van de zijkant gezien tussen de 10 &30 graden in hoogtehoek hebben & van de bovenkant gezien een 10 graden zijwaartse hoek naar beide kanten. De laatste 10cm van de uitlaten moeten volledig recht & rond zijn.
Het volgende filmpje, weliswaar in het Italiaans, schetst misschien een wat duidelijker beeld:

Overigens is deze neus van de Ferrari in dit filmpje niet definitief...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev