Advertenties


Ervaringen Megane 2.0?

Gestart door ErwinMegane, 22 juli 2011, 18:43:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ErwinMegane

Hallo allemaal,

Na jarenlang Alfa gereden te hebben heb ik vandaag een Megane 2.0 16V uit 2004 gekocht. Uiteraard heb ik eerst de aankooptips op deze site gelezen. En volgens mij is de auto in goede staat. Afgezien van de verwarming die een tikkend geluid maakt bij het starten. Maar dit zou verholpen worden.

Nu ben ik echter benieuwd naar de rijervaringen. Mijn Alfa ging bijvoorbeeld als een strijkijzer door de bochten. Reageert dirtect op elke stuurbeweging. Bij de Megane gaat het wat "langzamer". Lijkt alsof de auto meer zoekt... Klopt dat? Is niet storend maar is even wennen.

Verder loopt de motor prima. Heerlijk rustig. Al had ik meer verwacht van een 2.0... Komt door de wijze van inspuiting heb ik gelezen?

Drempels en oneffenheden neemt ie goed. Wordt goed gedempt. Niks op aan te merken.

Zijn er zaken waar ik volgens jullie op moet letten? Of hebben jullie aanbevelingen of tips? Deze auto is compleet nieuw voor mij en was redelijk scherp geprijst maar het fijne weet ik er niet van....

Thanks bij voorbaat!
Erwin

Jeremy

Wat ik kan zeggen over de Mégane... Inderdaad is de besturing een beetje 'dood', maar dit went wel.
En ja de motoren in Mégane zijn niet echt pittig (de 1.6 en 2.0) dat is normaal, en je zal merken dat de motor vrij veel toeren maakt als je 120/130 rijd, maar dit is ook normaal.
Verder is het belangenrijk dat je het onderhoud op tijd laat uitvoeren, en rekening houd met elektronische snufjes die weleens kapot kunnen gaan.
En let er ook op als je een 2 of 3-deurs hebt dat je niet te wild je stoel naar voor en achter schuift als iemand achterin stapt, omdat de kabel van de zij airbag onder je stoel zit en deze nogal eens kapot kan gaan.
Meer kan ik niet bedenken eigenlijk...

Veel plezier van je Mégane!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Na een schroefset heb je een veel leukere auto! wat voor een Mégane II wordt het? 3 of 5 deurs?

Ik vond de besturing ook een beetje sompig maar niet vervelend, Motor prestatie is wel een ding, Vooral als je Pittige motoren gewend bent.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

megcab2000 (Verkocht)

#3
Veel plezier er mee.

Wat betreft wegligging en sportief geluid kan Renault niet tippen aan de gemiddelde Alfa.
Maar wb betrouwbaarheid en gerieflijk lange stukken rijden scoort ie veel beter.
Kan ik wel beweren na 30 Alfa's  Y
Heerlijk, dat ik na 3,5 jaar nog steeds geen banden/remmen heb hoeven te vervangen, dan maar wat slomer door de bochten.
Je bent niet de eerste die overgestapt is en beland op dit forum hoor.

Denk wel aan de vervanging van distributieriem elke 5 jaar of 120 dkm (wat het eerste komt) en dat is ook bij dat Ital.merk slechter geregeld.

(over)morgen naar de Formule 1 kijken , RBRrenaults, en je voelt je een tevreden Renaultrijder. Zeker voor dat geld.
Voor het snelle had je een 2.0T moeten nemen.

groet,
willem
Megane is verkocht

rened

Ik vind de 2.0 16v belabbert rijden, ik rijd veel liever in mn 1.9 DCI.
en die schroefset doet inderdaad wonderen voor de wegligging en het bochtengedrag

sijm138 (jesse)

maar dat komt ook doordat de 1.9 dci een andre auto is dan een 2.0 16 V.
de diesel is veel zwaarder voorin vandaar dat die zowieso al anders reageert in de bochten en zo.
ik vind het bijde wel goed rijden.
en het is inderdaad waar dat de motoren van renault over het algemeen pit te kort komen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

Het pit minder komt ook door milieu normen zie topic in algemene zaken Renault 19 s.
Dan had je idd een 2.0 t moeten nemen.

Een diesel heeft een ander motorkarakterestiek en mag je dus dan ook niet gaan vergelijken met een benzine 2.0.

ErwinMegane

Thanks voor de reacties allemaal! Ben benieuwd hoe de auto me gaat bevallen. Tis natuurlijk altijd wennen als je op een nieuwe auto overstapt.

Meganeclub.nl heb ik meteen maar in mijn favorieten geplaatst!  :)

ErwinMegane

Even een update:

De Megane rijdt geweldig. Voelt aan als een grote luxe sedan. Oneffenheden in de weg neemt ie moeiteloos. Je hebt echt niet het idee dat je in een "kleine" auto rijdt. De motor voelt ook prima aan. Is heerlijk rustig, voor je het weet zit je op de 120. Hij houdt wel van toeren. Als je hem op toeren houdt en dan ineens het gas volledig intrapt ga je er rap vandoor!
Kortom, bevalt prima!

arend-wim

Dat horen wij graag! Zo ervaar ik het ook, ook al doe ik het met een 1600 16v GT. Veel plezier ermee!
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev