Advertenties


Nieuw op de site

Gestart door Jeroen, 19 september 2004, 21:12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Michel Veltman

weliswaar niet nieuw op de site maar hierbij een kleine klaagzang en gelijk verzoek mbt de projectenpagina fotos
kan aub de bestandsgrootte van 50kb per foto omhoog geschroeft worden naar een wat realistischer grootte ??? (fotoformaat 500*375 is niets mis mee)

we leven tegenwoordig met internetverbindingen van X aantal megabit/s en iedereen slurpt complete dvds binnen etc maar ondertussen word ik (en misschien anderen ook) beperkt door die 50kb limiet om nette kwaliteitsfototjes te plaatsen in je eigen projectpagina..

voorbeeld> heb high res pics van 1600*1200kb die ik verklein naar 500*375 in photoshop...vervolgens sla ik de foto op met de kwaliteitsnivo op 1 van de max 12 en dan nog is bestand groter dan 50kb! wat weer resultaat in niet alleen een slechte kwaliteitsfoto maar ook 1 die nog geeneens volledig getoont word ....

mooie kwaliteitsfotos van de autos van de leden is ook stukje promotie van de club lijkt me...die halve slechte kwaliteitsfotos is eerder anti-reclame voor mn gevoel en dat willen we ook niet lijkt me...

*zucht*.................  :(  :-\
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Marco K

Goed punt, daar ben ik het wel mee eens.

Ik moet zelf ook veel prutsen en knoeien met de grootte en de kwaliteits-instellingen. Daarbij komt ook dat 500x375 een beetje een vreemde maat is. Een resolutie van 640x480 wordt meer gebruikt.

@Michel V: de .jpg compressie van Photoshop is inderdaad niet echt super. Zelf gebruik ik het (freeware) programmaatje Irfanfiew, die ondersteunt ook zeer veel bestandsformaten en werkt lekker handzaam.

Michel Veltman

zal eens kijken..gebruikte het programma al wel voor slideshows etc maar niet eerder voor fotobewerking ...ben benieuwd :D (ookal wacht ik eerst even af hoe de heren bestuurd/webmasters reageren ;))
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Marco K

Nou ja, 'fotobewerking' is een groot woord (13 letters :p), maar ik gebruik het voornamelijk voor resizen van pics die ik op internet wil plaatsen. De overige bewerkingsmogelijkheden (een nog groter woord) zijn niet echt uitgebreid denk ik, maarja die gebruikte ik vroeger ook niet in Photoshop, dus nou ook niet. :D

EbOoZ

Citaat van: Marco K op 20 augustus 2005, 15:25:55
@Michel V: de .jpg compressie van Photoshop is inderdaad niet echt super. Zelf gebruik ik het (freeware) programmaatje Irfanfiew, die ondersteunt ook zeer veel bestandsformaten en werkt lekker handzaam.

Ik wil niet ###lig doen, maaruh ;D
Als ik een batch conversie uitvoer met Irfanview, zien de foto's er blokkerigerderderder uit dan wanneer ik ze ??n voor ??n met Photoshop verklein en op sla :P

Erik van der Velde

Citaat van: Michel Veltman op 20 augustus 2005, 15:20:01
weliswaar niet nieuw op de site maar hierbij een kleine klaagzang en gelijk verzoek mbt de projectenpagina fotos
kan aub de bestandsgrootte van 50kb per foto omhoog geschroeft worden naar een wat realistischer grootte ??? (fotoformaat 500*375 is niets mis mee)

we leven tegenwoordig met internetverbindingen van X aantal megabit/s en iedereen slurpt complete dvds binnen etc maar ondertussen word ik (en misschien anderen ook) beperkt door die 50kb limiet om nette kwaliteitsfototjes te plaatsen in je eigen projectpagina..

voorbeeld> heb high res pics van 1600*1200kb die ik verklein naar 500*375 in photoshop...vervolgens sla ik de foto op met de kwaliteitsnivo op 1 van de max 12 en dan nog is bestand groter dan 50kb! wat weer resultaat in niet alleen een slechte kwaliteitsfoto maar ook 1 die nog geeneens volledig getoont word ....

mooie kwaliteitsfotos van de autos van de leden is ook stukje promotie van de club lijkt me...die halve slechte kwaliteitsfotos is eerder anti-reclame voor mn gevoel en dat willen we ook niet lijkt me...

*zucht*.................  :(  :-\


Je wil niet weten wat we per maand aan kosten kwijt zijn voor de website. We hebben in totaal aardig wat webspace maar de site is ook aardig groot dus we hebben dat hard nodig. Daarom is er express gekozen om een limiet te stellen van 50Kb. We moeten niet groter gaan anders gaan we zeker over onze limiet heen. Kortom, we kunnen het abbonnement wel weer upgraden om zo meer webspace te krijgen maar de kosten gaan zo ook omhoog. En eerlijk gezegd zijn de kosten voor alleen de website al hoog genoeg.

Daarnaast werk ik met Photoshop CS II of Macromedia Fireworks. Met beide programma's kan ik er perfecte foto's uit krijgen op 500x375.

Marc Brouwer

Aanvulling op Erik.

Opschroeven van het dataverkeer wel met als gevolg hogere kosten per maand. Dat merken de leden weer in hun contributie want deze zal dan ook omhoog gaan.  :-\
"We Shall Not Be Moved"

MB82

Bij grote foto's die niet helemaal in het beeld passen daar kan je niet meer naar rechts scrollen met als gevolg dat je maar een stuk van de foto ziet. Niet echt een groot probleem maar dat viel mij op. Ik weet ook niet of het aan mij ligt.

berry_p

en het systeem iets veranderen zodat we de foto's zelf ergens kunnen uploaden?
dan is er minder data verkeer, want dan worden de foto's ergens anders vandaan gelinkt.

Michel Veltman

met dank aan Erik toch voor elkaar om scherpe pics te krijgen die onder de 50kb zitten mbv Macromedia Fireworks :D
mochten er mensen ge?nteresseerd zijn in een kleine HOWTO dan wil ik die wel ffies maken ergens binnenkort...(voor Fireworks dan..;))

:D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Jeroen

800x533 en maar 60 kb

Is toch een scherpe foto lijkt mij:





En verder wat Erik zegt  :)


Timo Zuiderduin

Citaat van: Michel Veltman op 20 augustus 2005, 20:53:22
met dank aan Erik toch voor elkaar om scherpe pics te krijgen die onder de 50kb zitten mbv Macromedia Fireworks :D
mochten er mensen ge?nteresseerd zijn in een kleine HOWTO dan wil ik die wel ffies maken ergens binnenkort...(voor Fireworks dan..;))

:D
en voor mensen met photoshop,. die hoeven alleen maar aan te geven dat ze willen opslaan voor gebruik op het interent (save for web),.. dan kan je zelf nog kleine aanpassingen doen en dan ben je klaar!!

Michel Cijs

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 21 augustus 2005, 11:44:01
Citaat van: Michel Veltman op 20 augustus 2005, 20:53:22
met dank aan Erik toch voor elkaar om scherpe pics te krijgen die onder de 50kb zitten mbv Macromedia Fireworks :D
mochten er mensen ge?nteresseerd zijn in een kleine HOWTO dan wil ik die wel ffies maken ergens binnenkort...(voor Fireworks dan..;))

:D
en voor mensen met photoshop,. die hoeven alleen maar aan te geven dat ze willen opslaan voor gebruik op het interent (save for web),.. dan kan je zelf nog kleine aanpassingen doen en dan ben je klaar!!

idd met photoshop maak je perfecte foto's voor internetgebruik, ikzelf heb geen enkele foto hoger dan 50kb op mijn site.......

wellicht zou een extra upload mogelijkheid naar eigen serverruimte ook nog een optie zijn, maar weet niet of Erik dit kan en hoeveel werk het is om dit te maken

Michel Cijs

Afgelopen maanden is er wel weer het e.e.a. veranderd op de site, diverse FAQ's zijn toegevoegd (waarvoor dank ;)) en her en der is het e.e.a. bijgewerkt/toegevoegd (huishoudelijke regelmenten en flyer o.a.).

Ook de gallery is weer terug dankzij een verruiming van ons internetpakket. Hierdoor staat overigens ook altijd www.meganeclub.nl bij jullie in beeld en hebben ook de bestuursleden dus een mailadres erbij (michelcijs@meganeclub.nl bijv ;)). Goed bezig Jeroen  :D

Dankzij de verruiming kon erelid Erik vd Velde ook nog wat aanpassen in de groote van jullie foto's op de ledenpagina's:

Citaat van: Michel Cijs op 15 maart 2006, 20:51:55
aangezien ons internetpakket iets is verruimd in het dataverkeer, kunnen de ledenpagina's vanaf heden worden voorzien van iets grotere foto's  :D

75kb en 640*480  8)



Foto's uploaden

Instructies voor het uploaden

Maximaal kunnen er vijf foto's worden toegevoegd aan je profiel.
- De maximale grootte van een afbeelding is 75Kb. Bestanden groter dan 75Kb zullen maar tot 75Kb worden verwerkt. Dit levert halve afbeeldingen op.
- De bestanden moeten jpg afbeeldingen zijn.
- De afbeeldingen worden automatisch omgezet naar het formaat 640 x 480
- De bestanden die geupload worden, moeten hernoemd worden naar 01.jpg, 02.jpg, 03.jpg, 04.jpg of 05.jpg. 01.jpg staat dan voor foto 1, 02.jpg voor foto 2 enz.

Afbeeldingen die niet aan deze voorwaarden voldoen worden automatisch verwijderd.

Het is verder niet vereist om alle vijf afbeeldingen tegelijk te uploaden. Dit is zelf door jou te bepalen. De locatie waar hij komt bepaal je dan zelf door de bestandsnaam.

Heb je geen vijf afbeeldingen beschikbaar voor je auto. Plaats dan op de lege plaatsen een blanko afbeelding. Deze kan je hier downloaden

http://www.megane2.nl/images/leeg.jpg

:D







Citaat van: Erik op 15 maart 2006, 13:38:56
Zoek de verschillen:

http://www.megane2.nl/leden/lidgeg_old.asp?class=97

http://www.megane2.nl/leden/lidgeg.asp?class=97

:D


Oftewel, opnieuw uploaden maar clubleden 8) 8) 8)

FAQ: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=3299.0


Jeroen

Dat wordt maar even de foto's aanpassen zie ik  :) :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev