Advertenties


Bobine, computer of wat anders??

Gestart door Megane55, 21 juli 2011, 12:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Megane55

Hallo mensen

Gister viel mijn megane plotseling uit tijdens het rijden
iets wat nog nooit opgtreden heeft.

elecktrische storingslampje ging aan, net zoals alle lampjes op de dashboard en toen viel die uit.
daarna draaide ik het contact terug en wou weer starten, maar elke keer toen ik dat probeerde hoorde ik een zoem dat bleef zoemen (normaal is dat een korte zoem), en je zag het elektrische storingslampje branden.

Nou is de anwb gekomen, zegt ie dat het of mn bobine is of de computer. Maar als mn bobine kapot zou zijn zou die alsnog moeten lopen op 2 cilinders. Maar ik wil het bevestigd hebben.

Hij slaat niet aan wanneer wil je wil starten, startmotor doet het wel goed. Dus wat is dit nou heeft iemand hetzelde meegemaakt? wat zou ik het beste kunnen doen?

mvg
G

Christian de Vriend

bdp sensor op de versnellingsbak defect?

bougies er uit draaien,zijkant tegen blok aan duwen,en ff starten,als die vonkt,weet je dat het goed is
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Megane55

de sensor heeft hij opgemeten en die was goed zei hij

bougie eruit, en toen stak hij er een schroevedraaier in om te kijken of die vonkt en die was ook nog oke te noemen..

hij zei dat ik beter mn bobine kon laten nakijken en anders is het de computer die weer de bobine aanstuurt etc ??

hoe noem je zo'n computer precies?

Christian de Vriend

motor ecu,voor 80 euro had je een nieuwe bibine,heb je 1 grote bobine?of 2 aparte? als je de 2 aparte heb,dan wel goed vermelden welke er defect is,er zit een verschil tussen,vraag me niet welke.ieder heeft zn eigen kleur stekker,en apart bestelnr bij dd dealer
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Megane55

ik heb 2 aparte, maar weet dus niet of dat het probleem is
ik denk dan eerder de motor ecu/computer..

ik kan voor 100 eu via onderdelenlijn 1tje bestellen
is dat een tijdrovende reparatie voor de garage?

hoeveel arbeidsuren zouden ze ongeveer kwijtzijn als ze de bobine + motor ecu vervangen..
of beter gezegd hoeveel zou ik armer moeten worden ongeveer weet je dat?

Roy16v

kijk eens na de massa kabel achter je pijlstok.
die lange zoem die je hoord is de brandstofpomp.
dat gebeurd door slechte of ontbrekende massa en dan valt ok de ontsteking weg.

Christian de Vriend

ecu word je niet vorlijk van,diemzit verbonden met de interieur computer,die stuur ook de startblokering,als je een nieuwe ecu steekt,zou je alles moeen laten inlezen door een dealer,wat ook de nodige kosten met zich mee brengt.

vind overgens 100euro echt heel weinig voor een motor ecu,de interieur ecu kost al 600 euro.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Om bevestiging te krijgen op je vraag is, zodra je bobine kapot is (heb ik zelf gehad) loopt je auto erg slecht, en loopt de auto inderdaad op 2 cilinders. Dus denk zelf dat daar het probleem niet ligt, je zou hem voor de zekerheid na laten kijken ;).

Megane55

@ roy Ik heb achter wel een dikke massa draad die ik 3 maanden geleden verbonden heb met myn woofer. Maar dat maakt neem ik aan niets uit? En ik ga straks controleren of dat het is.

@ christian; klopt heb ik ook naderhand gezien.

@ rogier dat was idd bij mij ook voorgekomen destyds maar daar ligt het niet aan nee. Althans dat denk ik.

Morgen maar even na het werken uitzoeken hoe ik dit oplos.

sijm138 (jesse)

wat je ook kunt controleren als je een ph1 heb is de zekerings kast naast de accu die kan ook voor problemen geven.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Roy16v

Citaat van: Megane55 op 21 juli 2011, 17:48:05
@ roy Ik heb achter wel een dikke massa draad die ik 3 maanden geleden verbonden heb met myn woofer. Maar dat maakt neem ik aan niets uit? En ik ga straks controleren of dat het is.



wel een hele lange massa draad voor een sub,
ik bedoel aan je motorblok,boven de dynamo,net achter de pijlstok,daar zitten 2 massa draadjes voor de onsteking.
deze zitten er nogal krap op en bij b.v. een beetje ruime motorsteun is het een kwestie van tijd dat ze los scheuren.

Christian de Vriend

hmmm puntje voor de volgende sleutelronde aan de megane,massapunten controleren  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Megane55

Ik heb idd last van een ruime motorsteun, dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Morgenmiddag komt er iemand kijken, ik zal dit zeker met hem bekijken.
Bedankt voor de tips en ik hou het op de hoogte hier.

Megane55

En ja hoor, het waren de massapunten, de dunnere massadraad is afgebroken, ik ff erop gezet, en toen ik het contact draaide zag ik al dat elecktrische storingslampje verdwynen zoem was weg, en na even opladen van de accu startte hij weer (L)

jullie worden bedankt jongens, hele goeie tips waar ik veel aan heb gehad, en het heeft me uiteindelijk niets gekost.
TOP!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev