Advertenties


het zou erop moeten zitten , maar werkt dus niet

Gestart door greenmachine, 19 juli 2011, 11:15:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

greenmachine

Hoi, zoals al aangegeven de focus ingeruild voor de megane, echter een vraag, afgelopen weekend voor het eerst in 27 jaar een lekke band , nu zit er op de megane een bandenspanningssysteem die gaf echter niets aan , kan dus achteraf ook niet want de bijbehorende ventielen die dat moeten regelen zitten er niet op.

Ik was dus in de veronderstelling dat dit systeem er werkend op zat , maar na wat verdere research, dus niet, op mijn display geeft de auto mooi 4 volle bandjes aan, wat dus nu???, ik heb een jaar garantie en heb ik nu dus het recht dat het systeem er alsnog compleet werkend op komt of had ik toen gewoon beter op moeten letten????.

Timo Zuiderduin

als zij ermee geadverteerd hebben moeten ze het alsnog leveren anders hebben zij niet voldaan aan hun beloftes. als zij hierover niets aangaven en jij er vanuit gegaan bent dat het erop zou moetn zitten kan je ze niets maken.

nd-photo.nl

Ik zou ook gewoon teruggaan, garantie heb je niets voor niets!

Roy16v


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Gaat het hier nou om een Mégane 1 of 2?
Want zover ik weet zit er op de Mégane 1 geen Bandenspaning's Sensoren!

;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Dante

Citaat van: Timo Zuiderduin op 19 juli 2011, 11:53:17
als zij ermee geadverteerd hebben moeten ze het alsnog leveren anders hebben zij niet voldaan aan hun beloftes. als zij hierover niets aangaven en jij er vanuit gegaan bent dat het erop zou moetn zitten kan je ze niets maken.
Mee eens, echter ervaring leert dat de meeste profi aanbieders advertenties plaatsen met een "Schrijf- en tikfouten voorbehouden". Geen idee of Ad de Megane vanuit een advertentie heeft gekocht waar dit in vermeld stond of bij de dealer tegenaan is gelopen. In het laatste geval, mochten de sensoren vermeld zijn geweest op het verkooppamflet bij de dealer, dan ga je daar niet meer achterkomen, gok ik. Dikke kans dat dat pamflet ondertussen al in het "ronde archief" is verdwenen...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

greenmachine

hoi, gaat hier inderdaad om een megane 2, wat betreft de advertentie weet niet meer of het er in stond, zag het verders alleen omdat ik nu een lekke band had dus zodoende , maar werkt het nu op sensoren in de wielen of dmv het ventiel, of heeft de kleurcodering op het ventiel enkel te maken om aan te geven waar het wiel moet zitten???. Kwam dus vandaag de sticker tegen in de bestuurdersdeur dus had zoiets van , het zou er dus wel op moeten zitten.

Ik heb eerlijk gezegd na het lezen over de problemen met de sensoren wel het gevoel of het wel een meerwaarde is??????

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

greenmachine


Dante

Uhhuh... Een foto zegt meer dan 1000 woorden... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rataplan

het is vrij simpel, op je papieren even nagaan wat voor een versie van de megane je hebt.
ik weet niet of elke versie van de megane2 het bandenspannings controle systeem heeft, maar als je ventielen ( daarin zitten de sensors) kleurcoderingen hebben mag je ervan uitgaan dat je het hebt.
De megane 2 is er vanaf 2003.
Wat veel gebeurt is dat door de garage op verzoek van de vorige eigenaar het controle systeem is uitgeschakeld.
Dit kan gedaan worden omdat bijv. een of meerdere sensoren defect is.
Zodra ze erop zitten en niet aangeven dat een band lek is, is deze uitgeschakeld.
Als ze ingeschakeld zijn geeft hij namelijk aan dat de band lek is.
Met andere woorden, terug naar de dealer in de garantieperiode, auto laten uitlezen ( blijf erbij bij het uitlezen want dan weet je gelijk of er meerdere storingen zijn) en indien de sensors geactiveerd zijn en bijv staat dat de bandenspanning gecontroleerd moet worden terwijl deze goed zijn, erop staan dat de sensors vervangen worden.
de sensors zijn op zich niet zo duur, maar deze moeten na monteren opnieuw worden ingeleerd en dat kost bijv. voor een wiel 90 euro.
inleren betaal je trouwens maar eenmalig voor alle vier de wielen.
Nog een hint, als je toch garantie hebt, probeer allebei je sleutelkaarten en alle deursensors ( mits je auto ermee is uitgerust)
Dit is namelijk wel een dure kwestie als een van die dingen kapot gaan.
Een sleutelkaart kost al gauw zo'n 160-180 euro
Een keyless go sensor voor in de deur 121 euro, dus kan geen kwaad om de auto eens grondig onder de loep te nemen.

greenmachine

oke, bedankt voor je wijze raad, even de foto erbijhalen.



Ik heb dus wel deze sticker aan de deurzijde, maar geen gekleurde ventielen, vwb de sensoren en een van de kaarten die worden al vervangen, zijn inmiddels besteld alsmede een nieuwe buitenspiegel, daar na het inklappen van de spiegel, de spiegel aan de bestuurderszijde van binnen naar het midden uitklapt in de juiste positie maar dan nogmaals een 90 graden verder klapt en dus helemaal uitgeklapt is .

Rataplan

net even naar buiten gelopen en een foto van 2 wielen gemaakt, let op de bout om het ventiel.
Ik dacht ook geen kleurcodes te hebben, maar na wat schoonmaken toch wel


greenmachine

zo ook net even buiten geweest en inderdaad de kleurtjes zitten erop.

greenmachine

zag ze eerst ook niet zitten maar zitten dus dieper dan verwacht , nu je ze laat zien aan de hand van je fotoos werd het allemaal een stuk duidelijker, bedankt
_o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev