Advertenties


afstellingen cruise-control

Gestart door Megane-Eric, 13 juli 2011, 09:40:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Megane-Eric

betreft Megane 2.0 van 2003.
bijvb. ik rij 80km/u en wil mijn cruise-control hierop instellen, ik druk op mijn "min" knopje, wacht een aantal seconden,
en haal mijn voet helemaal van het gaspedaal. Daarna gaat de auto een 4 tal km's zachter rijden, en dan spurt hij in één
keer naar de 80km. Ook als je op de cruise rijdt, schommelt hij nogal in snelheid, dus bijvb. op 80 in gesteld, zo rijdt hij 78,
en zo 82. Mijn maat heeft een garage bedrijf, waar wij hem aan de kast hebben gezet, maar hij herkent geen cruise-control,
terwijl dit standaard ingebouwd is vanaf fabriek. Nu kan ik wel naar de Renault dealer gaan, maar misschien kan iemand mij
advies geven.

Grtz. Eric 
*****RESPECT*****

A110

Ik meen me te herineren dat er een update mogelijk is voor dit probleem.
Ik zou toch eens contact opzoeken met een Renault dealer en vragen of ze dit na kunnen kijken in het systeem.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

duckie1098

En als die update er is en nog meerdere, heb je dan recht op deze updates met een auto van 2003?Ik had in 2000 een ducati 916 van 1994 en daar kreeg ik zonder mankeren alle updates op en in die er (nog) niet opzaten.

Groetsels,

Ben

Wouter

Zoals al eerder gezegd, informeer even bij een dealer. Vragen staat vrij!

Misschien moeten ze de auto even uitlezen, dit is een paar minuten werk en zal dus ook de hele wereld niet kosten.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Dante

@Wouter: Klopt. Kost nog steeds 35 euro bij de dealer.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Megane-Eric

ff een update, vandaag bij de Renault-dealer geweest, ze hebben ermee gereden, begrepen mijn  probleem, de auto uit laten lezen, result: GEEN STORINGEN. Ze kunnen er nix mee, dus ik moet het er maar mee doen  l-. Heren bedankt voor het meedenken.

Grtz. Eric
*****RESPECT*****

duckie1098

maarre, is het zo'n groot probleem dat ie wat varieert in snelheid?De mijne doet het ook in mindere mate, so what?Wees blij als dat het enige probleem is met je megane.De deurknopjes natuurlijk ook he maar dat vind ik kleinigheidjes.

Groetsels,

Ben

Megane-Eric

Beste Ben, wat is een groot probleem  :? Ik vindt het gewoon zeer irritant! Doel van cruise control is, om verbruik terug te dringen, om ontspannen te rijden en om op een constante snelheid te rijden. Dagelijks rijdt ik in verschillende auto's van mijn werkgever, welke allemaal correct werken, wat dan ook een genot is om mee te rijden. Maar moet ik me dan gaan irriteren als ik in de Megane rijdt, waarvan veel lange afstanden, het zit erop, en het moet gewoon goed werken!!

Grtz. Eric
*****RESPECT*****

A110

Ik snap dat niet van de dealer.
Ik kon je ook wel zeggen dat er geen foutcode aanwezig zou zijn. De cruise-control werkt immers. Alleen hij schommelt.

Heeft de dealer ook in ACTIS (ik dacht dat het zo heet) waar alle technische problemen in staan die ze dus kunnen raadplegen voor zulke storingen.

Ik meen mij echt te herineren dat er een update is voor dit probleem of in de UCH of in de RE motor. Raadpleeg anders een andere dealer en vertel duidelijk dat de auto al is uitgelezen en er geen storingen aanwezig zijn. Dealers komen er zo wel makkelijk vanaf enkel uitlezen en verder de klant weer wegsturen zonder verder te zoeken.

Mijn megane rijdt perfect op cruise-control. Het enige probleem is dat je van de 78 naar de 82 verspringt en de 80 overslaat dit is wel een probleem dat bekend is en waar niks aan te doen is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Citaat van: A110 op 15 juli 2011, 21:20:03
Ik snap dat niet van de dealer.
Ik kon je ook wel zeggen dat er geen foutcode aanwezig zou zijn. De cruise-control werkt immers. Alleen hij schommelt.

Heeft de dealer ook in ACTIS (ik dacht dat het zo heet) waar alle technische problemen in staan die ze dus kunnen raadplegen voor zulke storingen.

Ik meen mij echt te herineren dat er een update is voor dit probleem of in de UCH of in de RE motor. Raadpleeg anders een andere dealer en vertel duidelijk dat de auto al is uitgelezen en er geen storingen aanwezig zijn. Dealers komen er zo wel makkelijk vanaf enkel uitlezen en verder de klant weer wegsturen zonder verder te zoeken.

Mijn megane rijdt perfect op cruise-control. Het enige probleem is dat je van de 78 naar de 82 verspringt en de 80 overslaat dit is wel een probleem dat bekend is en waar niks aan te doen is.

@a110 dat laatste is niet helemaal waar,als je hem op exact 80 aanzet werkt ie daar wel gewoon!! Maar heb bij het ook ergens rond de 130 slaat ie ook een stap over.Maar voor de rest werkt ie bij mij ook gewoon super!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

duckie1098

Ja, en nu?ga je je auto verkopen om dit probeem en veel geld uitgeven voor misschien wel een auto met hetzelfde of andere problemen?Of ga je proberen om het toch 100% te krijgen voor veel geld?Niets is perfect in het leven en soms moet je met dingen (leren) leven.Een verhaal dat het bij die en die wel perfect is zegt me neit zoveel.Soms is het gras inderdaad groener bij een ander dan bij jezelf maar we krijgen het niet altijd zoals we wel graag zouden willen.

Groetsels en succes,


Ben

A110

Citaat van: Roadkill op 16 juli 2011, 22:37:04
@a110 dat laatste is niet helemaal waar,als je hem op exact 80 aanzet werkt ie daar wel gewoon!! Maar heb bij het ook ergens rond de 130 slaat ie ook een stap over.Maar voor de rest werkt ie bij mij ook gewoon super!

Roadkill dat klopt, maar dan moet je wel exact 80 rijden. Ik heb dit inderdaad ook gemerkt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Megane-Eric

Duckie1098, ik ga eerst op vakantie, en ga dan even wat verder onderzoek doen, en daarna ga ik toch nog eens langs de dealer! misschien een andere!
wordt vervolgt.

grtz. Eric
*****RESPECT*****

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev