Advertenties


Vermogen Renault 19 1.8S

Gestart door Tedo, 11 juli 2011, 13:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Zoals waarschijnlijk meerdere Megane rijders hier had ik voor de Megane's kwamen twee R19's.
De tweede daarvan was een 1.8S, met 8-klepper. Dit was een soort uitgeklede 16V, wel wat uiterlijke kenmerken daarvan, en ook sportief, maar wel minder snel (zeg maar wat nu de GT is t.o.v. de RS).
Mijn vraag is nu; hoeveel vermogen zat daar nu in? Ik dacht altijd 93 pk, maar als ik op de RDW site een kenteken (GS-DH-40) zoek wat erg dicht bij dat van mij zit (helaas is de mijne (GS-DH-37) ten prooi gevallen aan de sloopregeling), dan vind ik 110 pk. Destijds was ik hier nog niet zo mee bezig, maar ik zou het leuk vinden als iemand het hier weet! Het was i.i.g. geen trage bak!  ;)

Nicole

#1
Ik weet zowiezo dat de 1.8 16v 135pk heeft. (Wij hebben er een gehad, GL-LT-43)
Volgens www.vwe.nl heeft GS-DH-37 94pk en GS-DH-40 110pk.
Er zal dus inderdaad ergens verschil zitten.
Misschien kunnen de mensen op www.team1916vforum.nl je helpen (al gaat het niet om de 16v, ze zullen het vast ook wel weten :) ).

Nu heb ik ff gekeken naar nog een kenteken, een R19 1.8 8v cabrio, die heeft ook 94pk.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Bedankt voor de reactie! Zat ik er toch niet ver naast. Zal op het 19 forum eens vragen naar de verschillen, want welk blok/type was die 110 pk 1.8 8v dan, als ik er een met 94 had, en er ook nog een 1.7 bestond.
De 16 klepper was destijds echt een bommetje! Mijn huidige 2.0 16v heeft hetzelfde vermogen, maar is lang zo snel niet.

Roy16v

Dan is er wat niet goed met de 16v want ik heb een 18 16v gehad en een 2.0 16 en die 2.0 16 die trok onderin harder en liep 230.
Dat lukte niet met de 18 16.

Tedo

Maar dat was vast geen zware Megane II grand tour? Die loopt slechts 200...  --

Roy16v

Nee  haha een megane 1 2.0 16v.

Jacques

Ik ben het met helemaal met Roy eens. Ik had een 1.8 16v motor in een R19 cabrio en nu een 2.0 16v. De F7R begint bij 2200 toeren te trekken en is veel sterker dan de 1.8 16V. Dit gaat overigens over (zoals Roy ook aangaf) over de F7R 710 en 714 uit de megane 1 coupe. Waarschijnlijk zijn dat de snelste standaard 2L blokken van Renault geweest voor ze echt over milieu gingen nadenken. --

Roy16v

Kijk de expert aan het woord! :P

Tedo

Ik vermoed het ook. De 2.0 16v is zeker niet langzaam in de Megane II, maar geen snelheidsduivel.
Daar zijn dan weer de 2.0 T en RS voor gemaakt  :)

Wouter

Ha hier weet ik iets over! Mijn 1e auto was ook een Renault 19 1.8S. phase2 uit 1994. Ik dacht altijd dat hij 94 pk had maar ik kan het kenteken ook niet meer vinden. Zal dus heelaas ook wel gesloopt zijn ondertussen...

Het verschil zit hem in dat dat een blok was met singlepoint injectie en de 113 pk blokken hadden multipoint injectie.

Hij had inderdaad kenmerken/interieur van de 16V: heerlijke kuipstoelen en sportstuur! Goh wat een heerlijke wagen was dat! (sentiment)!
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Roy16v

#10
@Wouter: Kan je hem ook niet meer opvragen via www.vwe.nl?
Daar kan je kentekens nog wel een tijd opvragen, en dan kan je bij historie zien of hij gedemonteerd of geexporteerd is.
Ik houd onze R19 ook nog steeds in de gaten, zit sinds 11-2010 geen APK meer op.

Groetjes Nicole

Tedo

Inderdaad fijne auto! Er werden dus drie redelijk dicht bij elkaar liggende 8V blokken naast elkaar geleverd:
een 1.7 met 74 pk, een 1.8 met 94 pk en een 1.8 met 110 pk (en daarnaast natuurlijk nog een 1.4 8V met 59 pk en een 1.8 16V met 135 pk).
Volgens mij zat dat 110 pk 1.8 blok ook in de Clio RSi.

matthew

Citaat van: Wouter op 12 juli 2011, 13:11:27
Ha hier weet ik iets over! Mijn 1e auto was ook een Renault 19 1.8S. phase2 uit 1994. Ik dacht altijd dat hij 94 pk had maar ik kan het kenteken ook niet meer vinden. Zal dus heelaas ook wel gesloopt zijn ondertussen...

Het verschil zit hem in dat dat een blok was met singlepoint injectie en de 113 pk blokken hadden multipoint injectie.

Hij had inderdaad kenmerken/interieur van de 16V: heerlijke kuipstoelen en sportstuur! Goh wat een heerlijke wagen was dat! (sentiment)!

Dit klopt inderdaad deze verschillen.
De 110pk lag ook in de clio rsi inderdaad.
Heb zelf een clio 1.8 16v gehad.

De 2.0 16v vanaf 2002 zijn geen echte bommetjes blokken meer.Maar meer een lekker lopend blok voor het net wat fijner rijden van je gezinsauto.

Tedo

Zou dat misschien komen door het IDE debacle? Die waren toch ook niet langzaam (140 pk en 210 km/h).

matthew

Daarna is er idd een softere 2.0 gekomen dus dat zou goed kunnen.
Echterligt er in de clio rs eerst 172 pk daarna 182 pk en ik heb een 197 pk,allen zonder turbo,een gewoon 2.0 16v alleen dan wat geperfectioneerd.
Dus ze kunnen het nog wel hoor.
Deze zijn allen wel sneller dan de vroegere 1.8 16v en 2.0 16v.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev