Advertenties


niet (goed) starten en uitval bij koude motor

Gestart door maaike, 7 juli 2011, 20:35:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maaike

Beste Leden,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Er is nu al zoveel vervangen aan mijn auto en het heeft me een hoop geld gekost en nog is het niet opgelost.

Mijn auto start bijna niet met een koude motor, loopt niet goed stationair, valt soms meteen weer uit en al ik er een stukje mee ga rijden en moet terug schakelen van bijvoorbeeld de 3 naar de 2 valt hij uit. Opnieuw starten is dan ook weer een probleem
Als de motor warm is heb ik nergens last van. Start goed, loopt goed, valt niet uit.

We zijn begonnen met nieuwe bougies, bougieskabels, verdelerkap en een nieuwe zender contact punt (hoop dat dit de goede naam is) mocht helaas niet baten. Daarna is alles uitgelezen en alles is gemeten. Auto vonkt goed, startmotor is in orde, benzinetoevoer is goed, co2 uitstoot is goed. Benzinefilters en slangen zijn in orde. Toch krijgt hij niet genoeg benzine bij een koude motor om te starten en goed te blijven lopen.

De temperatuurmeter werkte niet goed. De monteur van de Renault garage wist mij te vertellen dat de zender van de temperatuurmeter kapot was. Hij zou de verkeerde info doorgeven aan de boordcomputer waardoor er te weinig benzine gegeven wordt bij het starten en rijden, terugschakelen enz. als de motor koud is. Deze is gisteren vervangen. Maar nog is het probleem niet opgelost. De monteur en ik staan voor een raadsel.

Kan iemand mij helpen???

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Maaike

Nicole

Mapsensor of mapsensor slang of BDP-sensor?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Heb je al gekeken naar de stappenmotor en de MAP sensor? Dat was het eerste wat in mij opkwam. Check de vacuumslang van de MAP sensor voor (haar)scheurtjes en vervang deze zonodig (kost paar euro).

Resetten kan ook altijd nog geprobeerd worden:

-accupolen losgooien (10-15 mins)
-draden van accupolen (niet de accupolen zelf!!!) tegen elkaar houden om stroomcircuit te legen
-accu in juiste volgorde weer aansluiten
-auto starten
-alle verbruikers aanzetten (!)
-laten warmdraaien
-done

Bovenstaande met koude motor uitvoeren.

Suc6!

Nicole

Bij het resetten moet hij toch zowiezo 6uur hebben stil gestaan?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Ik heb het bij mij succesvol uitgevoerd met korter uit mn hoofd gezegd

Roy16v

beste is toch 6 uur stil stand.
het wil wel eerder maar wil dan niet optimaal,heb het nu bij 5 meganes gedaan en als ik ze sochtends deed na een nacht stil stand was het na het resetten permanent goed en een motor die ongeveer 3 uur stil had gestaan bleef problemen geven met galloperen en stuur uiterste stand.

(vraag Den ,dat is zo`n beetje de reset uitvinder )

nd-photo.nl

Kijk, nuttige toevoeging, info opgeslagen :)

zoef100

Wat voor een type is het ?  toch geen IDE hoop ik ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev