Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 43

Gestart door Stefan, 30 juni 2011, 23:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier


Tedo

Het is het zwart metallic dat Renault al heel lang (en nog steeds) levert op diverse modellen. Mijn zwarte 19 had ook die kleur.

Edwin Postma

ik zou zeggen gooi die zwarte er in de zomer onder en die zilvere in de winter !-!
Truckertje

Tedo

Ik speel wel met dat idee. Dat zwarte was zomaar een probeersel van mezelf na wat ontwerpjes te hebben gemaakt in Photoshop. Maar is beter gelukt dan ik van tevoren dacht.
De standaard zilveren zien er echter nog ongeschonden uit (al zullen ze ook wat beter bestand zijn tegen pekel e.d.).
Alleen wil ik de banden liever ook weer niet zo vaak wisselen.

Edwin Postma

heb je om beide een setje banden liggen of gooi je elke keer de de banden om.
dan kun je beter een keer een 2e set banden halen.
dan ben je met nog geen uurtje klaar met wisselen. o-)
Truckertje

Rick Santbergen

Wat is het nut van een winterset als je de banden overzet naar de andere velg?

Tedo

Om beide sets zitten banden: de ene winter- de andere zomerbanden. Voor afgelopen winter heb ik nog een bandenwissel gedaan, maar daarna een tweede set velgen gekocht omdat ik banden wisselen niet meer wilde.
Hetzelfde voor m'n andere Megane, maar daar heb ik twee verschillende originele sets 17" voor: Steppe voor de zomer en Louxor voor de winter.

Edwin Postma

Citaat van: Rick Santbergen op 13 juli 2011, 13:28:45
Wat is het nut van een winterset als je de banden overzet naar de andere velg?
misschien om je zomer velgen te sparen.
maatje van me doet dat ook 8)7
Truckertje

Tedo

Dat kan natuurlijk ook, maar dan rijd hij dus wel het hele jaar met zomerbanden?
Kan 'ie m.i. beter twee sets met verschillende typen band erom hebben; blijven je zomervelgen vrij van pekel en andere zooi, heb je in de winter het voordeel van betere grip van winterbanden én hoef je niet steeds je banden opnieuw om te laten leggen (wat niet zo best is voor je banden, en in mijn geval ook niet voor de bandenspanningssensoren). Is wel even een aanschaf, zo'n extra set banden, maar je doet er vervolgens ook twee keer zo lang mee.

Edwin Postma

ik heb ook op mijn winterwielen 4 seizoensbanden zitten.
toen ik mijn 17" kocht zaten op de orginele(mijn winterwielen nu) nog vrijwel niewe banden op.


maar back on topic.
verder in klets maar raak lijkt mij. ;)
Truckertje

Maikel

#40
Zo, weer een bestelling binnen! :P haha

Nieuw 1din paneeltje voor radio
Nieuwe dvd speler :)
aka. Blackwuppie :)

nd-photo.nl

Pics or it didnt happen (die uitspraak moet hier als reminder in dit topic erbij worden geplaatst haha)

Maikel

aka. Blackwuppie :)

Dante

Vandaag ff nieuwe pedaalrubbers gehaald bij de Renault dealer. Koppelingspedaalrubber was helemaal op, dus het rempedaalrubber erop geplaatst & een nieuw rubber op het rempedaal gedaan. Ze gingen er makkelijker af dan op... 'k Heb nog blauwe duimen...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

nd-photo.nl

Gisteren mn "nieuwe" einddemper gemonteerd, een Elia 90mm. Zat nog een stuk pijp in, wat afgebroken was (stuk middendemper), dat heeft het meeste tijd gekost om eruit te halen. Bij het eraf halen er dus achter gekomen dat er een stuk rotzooi op was geplaatst door Exclusive Tuning Worldwide, daar zal ik dus nooit meer iets aanschaffen! De pijp scheurde gewoon af op de demper bij demontage (zonder al teveel geweld te gebruiken), bespaar je de moeite en koop fatsoenlijk spul mensen!

Daarnaast ook twee nieuwe stabilisatorstangrubbers geplaatst, dat was ook hel met terugplaatsen. Als het goed is zou het een appeltje eitje verhaal moeten zijn als je banden van de grond zijn (iets wat we uiteraard niet geprobeerd hebben...)

Anyways, op naar de pics!







Ter vergelijking, hier mn oude uitlaat


My Renault Megane Coupe at Exclusive Tuning Worldwide by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev