Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 43

Gestart door Stefan, 30 juni 2011, 23:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy (Coup a One)

#196
Voor één ieder "reageren kan maar daar hebben we andere toppic's voor, behoud je aan de forum-regels"
klets gezellig verder in het Klets maar raak deel of ACT reactie's op de projecten topics,
want ook ik
zal het moeten bijschroeven en me daar aan behouden o-) (dank U) Y

Dennis Postma

Zullen we het modereren aan de personen over laten die daar voor aangesteld zijn? ;) Ik zie op het moment weinig berichten die van het onderwerp afdwalen.

Roy (Coup a One)

Citaat van: Dennis Postma op  9 augustus 2011, 08:49:33
Zullen we het modereren aan de personen over laten die daar voor aangesteld zijn? ;) Ik zie op het moment weinig berichten die van het onderwerp afdwalen.

Dennis,

Neem me niet kwalijk maar in steeds meer topics lees ik reacties op geplaatste akties en die daar niet thuis horen, nu je er iets over schrijft wordt je erin de persoonlijke zin op de vingers afgerekent :x

Tevens zijn er personen die zich niet aan hun woorden houden met wat ze meegegeven zijn, reken dan ook niet op mij voor een showmeeting dan verblijf ik liever op mijn vakantie adres (want mijn bereidheid v/d showmeeting was groter dan grootst ooit tevoren maar schijnbaar worden alle inversteringen je in het niet gelaten) bedankt voor de moeite en de insteek die ik erin genomen heb 8)7 >:(


matthew

Ja Roy een beetje rare aktie en reactie op Dennis.

Dat moet even via pmtjes opgehelderd worden met Dennis.

Verwacht zoiets ook eigenlijk niet van jou.

nd-photo.nl

Ik had het al een tijdje geleden gekocht, maar pas geleden is het dan echt gemonteerd door Christian (waarvoor hulde!). Betreft een FSE Powerboost Valve, die tot max 5 bar gaat.

PBV heeft bij mij een dood punt eruit gehaald en je merkt gewoon dat de auto niet meer "inhoudt" als je het gas erop trapt. Tricky stuff om zo je benzinerail + standaard regelaar aan te passen (om de oude regelaar overbodig te maken), maar eigenlijk was het zo gebeurd (met de juiste kennis, ervaring en tools).

Kon ik ook gelijk eens mn nieuwe cam testen (Nikon D5100).


Modifying the fuel rail by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr


FSE Powerboost Valve in place by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr


4 Bar on the fuel rail! by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr


Underbonnet view 07/30/2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Nogmaals: Christian bedankt  _o_ !

Koentje

Mag ik vragen wavoor iets je geinstaleert hebt.
Een soort van turbo?

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

nd-photo.nl

Klopt is een benzinedrukregelaar die een iets hogere druk kan leveren dan de standaard drukregelaar (die gaat tot iets van 3 bar). Deze is instelbaar tot 5 bar en staat zoals je kan zien op +-4bar

Heatzone (Mark)

Wat geeft het uiteindelijk als effect die 1 bar meer :$?

Edwin Postma

goeie vraag inderdaad.
maar wel leuk om te zien een extra meter onder de kap ;)
Truckertje

Tedo

Hij zegt het hierboven zelf al: een dood punt bij het gasgeven is verdwenen. Misschien is dit ook een manier om het heel even "wegvallen" tijdens het optrekken in 1 bij de Megane II op te heffen? Chiptuning heeft wat dat betreft bij mij niet de oplossing geboden (auto is wel overall iets feller).

nd-photo.nl

#208
Dat kan Christian haarfijn uitleggen, ik leer van zijn ervaringen met zijn bolide :) Als ik het me goed herinner kwam hij er op de dyno/bank achter dat na het plaatsen van o.a. Supersprint spruitstuk (die ik ook heb) de motor te arm liep in de hogere toeren, als resultaat van de standaardregelaar die niet meer druk kan leveren.

Hieronder nog wat quotes mbt een Powerboost Valve

CiteerDit is een soort benzinedrukregelaar en werkt met 2 membramen: een gewone regelaar en een acceleratie gedeelte. De valve neemt de functie van de benzine drukregelaar over. Met een power boost valve kan de benzinedruk traploos met 0.5 tot 1 bar verhoogd worden voor de continue druk.

Een valve met acceleratie gedeelte verhoogt de druk bij voluit accelereren met nog eens 0.4 tot 0.7 bar. De motor krijgt meer en sneller benzine, waardoor je auto sneller accelereert en de motor beter oppakt vanuit een lager toerental.

Een powerboost valve is vooral aan te raden als je een open luchtfilter en/of snelle nokkenassen gemonteerd hebt. Hiernaast is het ook aan te raden om goede sportbougies te monteren. Het is geen ingrijpende manier van tunen en het is ook nog eens betaalbaar!

Voordeel:
-Montage mogelijk op standaard en getunede auto's
-Snellere reactie op het gas
-Geen "inhouden" van de motor bij gas geven.

Citeer-Directere acceleratie
-Extra power

Een Power Boost Valve vervangt de standaard benzine druk klep en verhoogt de druk op de injectoren 1.7 maal sneller als normaal. Hierdoor krijgt het motorblok sneller de juiste hoeveelheid benzine waardoor een betere verbranding behaalt word.

Uw auto zal snellere reageren, accelereren en prettiger rijden!

1ste quote: er staat "is een soort van...", echter is het gewoon een benzinedrukregelaar voor zover ik weet. Daarnaast staat er extra power, ik denk echter dat je de "gemiste" power weer terug haalt (omdat je meer benzine kan geven) ipv extra power genereert.

Dirk Kuipers

Als je meer benzine druk hebt zullen je injectoren de benzine ook beter vernevelen, dat is weer beter voor de verbranding. Of het op een standaard auto zin heeft weet ik eigenlijk niet..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev