Advertenties

electrische raambediening van megane coupe 1..6E

Gestart door Anja, 27 juni 2011, 13:38:28

Vorige topic - Volgende topic

Anja

Naar mijn idee is de electrische bediening van de zijraampjes achter beiden defect. Beide ramen gaan niet open of dicht bij de bediening van de knopjes. Ook vind ik van de electrische bediening geen kinderslot. Volgens mij moet die toch ergens in de auto zitten. Wie kan mij vertellen waar ik de oplossing moet zoeken van de defecte ramen en de eventuele kinderslot. (Misschien dat het op de kinderslot staat omdat de knopjes totaal niet reageren)

Groeten,

Anja

Rebecca Fontijn

bij mijn auto zit voor mn versnellingspook een knopje voor de ramen ...weet niet of dat bij elke megane het zelfde is  :?

Anja

Tja dat is t m juist. Zo staat het ook mijn boekje. Maar waarschijnlijk is het verhuisd naar een andere megane ;(. Bij mij zit ie er niet. En de zijraampjes doen het dus niet met de twee bedieningsknopjes

Rebecca Fontijn

mzz das vremd dan weet ik het ook niet  :? ben niet zo technisch

Nicole

Is het niet achteraf ingebouwd?
Wel bouwjaar is je megane van?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Anja

Mijn Megane is van eerste helft 1999. Heb de zekeringen gecontroleerd en zijn nog goed.

Nicole

Dan zitten ze er volgens mij standaard in.
Kan je niet doormeten of er stroom op staat?
Misschien een kabelbreuk.
Volgens mij heeft onze '98er coupe ook geen schakelaars voor om de ramen "op slot" te zetten, maar heeft ook gewoon een bakje voorin.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Stony (Robert)

Ik heb op mijn coupe ook geen schakelaar zitten voor de achterste raampjes op slot te doen ;) hier ook een bakje gemonteerd.
Zijn je motoren van je achterraampjes niet vast gaan zitten zoals in de F.A.Q. word beschreven?
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Roy16v

Anja

Roy16v

is een hele fijne klus,
zal het even op een rijtje zetten wat je allemaal moet doen VOOR je bij het motortje kan.

middelste bakje van de achterbank demonteren,zitten 2 moertjes 10 onder het zwarte tapijtje.
dan achterzitting los halen, links en rechts zitten verstopt aan de voorkant 2 zwarte schuifjes,deze trek je er zo uit.
doe je dat niet dan trek je de zitting krom.
dan de leuning er uit,3x een moer 16 aan de onderkant bij de gordel inklikkers.
nu haal je de gordels van de voorstoelen los,zit een 17 bout bij de drempel links en rechts deze draai je los.
nu haak je de zwarte gebogen stang waar de gordel doorheen loopt los uit het paneel.
verder ga je met de bout die thv de gordel hoogte versteller zit,deze moet er ook uit,zit een dopje op maar klik je er zo af.
dan ga je na de gordel van de achterbank,deze zit uitraard ook links en rechts vast met een 17.

als je dit allemaal aan de kant hebt,schroef je met een torx de schroefjes en allemaal uit.
zitten stuk of 6 per kant,1 vergeten is paneel kapot,dus goed controleren of ze er allemaal uit zijn.
ook het armpje van de bediening van het raam niet vergeten.

je kunt nu de plaat achter de gordel versteller los halen door deze omhoog te schuiven,enveneens als de achterste plaat langs het dak.

voorzichtig het zij paneel verwijderen en proberen of bij het motortje te komen.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord,want in mijn hoofd zit het wel maar weet niet of het er duidelijk uitgekomen is.

succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev