Advertenties


Startonderbreker

Gestart door Nicole, 24 juni 2011, 21:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Hi,

Is de startonderbreker een standaard optie die op álle Megane Coupe's zit?
Een van onze coupe's start namelijk elk moment, en op geen enkel moment is er een startonderbreker actief.

Als we hem 24uur open laten staan kunnen we hem starten, als we hem op slot doen met de sleutel slaat hij ook gewoon aan!

Nu heb ik dit bekeken bij mijn eigen coupé, en die slaat niet aan als ik hem met de sleutel op slot doen (hij slaat wel gewoon aan als ik hem op slot doe met de knop op het dashbord).

Als ze dus fabrieks-af standaard geleverd zijn met een startonderbreker, is het dus wel mogelijk om deze uit te schakelen, vandaar deze vraag. :)

Groetjes!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

#1
dat is zoiezo mogelijk als je een clip computer heb,dat is dus een laptop die je op
je auto kan aansluiten,die hebben alleen dealers, ik heb het echt voor mn neus gezien dat je je startonderbreking
kan uitzetten,maar om verzekering technische redene deed de garage dat niet.

je blinker laten aangaan als je de auto of dicht doet is ook aan te zetten,ik ken iemand
die bij een dealer werkt,die heeft dat toen aangezet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Dus door de Renault Dealer is de startonderbreker wél uit te schakelen?
Dan zal dat bij deze wel gebeurd zijn, want ik ken verder geen zonder startonderbreker. :neen:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

ik ook niet,alle type meganes zijn met startonderbreking geleverd,dus als je die
juist aan wilt zetten,zou dat geen probleem moeten zijn,jammer dat het er aan hangen van de clip al zoveel kost.

als ik me niet vergis,begint het met 50€
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roelk

Voor zover ik weet heb ik geen start onderbreking :p

Nicole

Moah wij hoeven hem er niet weer op te hebben haha, het is wel fijn zo. :q
Wij kunnen gelukkig wel gratis aan de clip. Y

@Roelk: Waarschijnlijk zit hij er wel op, maar is het net als bij mijn megane dat hij eigenlijk nooit werkt.
En anders kan je het ff anders testen: Ga erin zitten, doe hem dan met de sleutel op slot, en probeer hem dan te starten.
Je kan het ook zien aan het rode lampje die knipperd boven de kmteller als hij bijv. op slot zit.

Er zit opzich wel verschil in de startonderbrekers, want de groene 16v ging er na 30sec op, van de gele 2.0 meestal na 1,5minuut, en zwarte 1.6 ook na ongeveer 30sec, en de startonderbreker van mijn coupe werkt eigenlijk nooit, alleen als hij op slot zit bijv. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

matthew

Bij mij weten kan de dealer dit niet uitschakelen met de clip.
Je moet dan de rekeneenheid inspuiting wegbrengen naar een ac-tronics bv om de startblokkeering weg te laten programeren.Dit kost om de nabij 200 euro.


matthew

Dealer kan wel de knipperlicht werking met op slot en van slot instellen.

Roy16v

hij is ten alle tijden te starten,dat rode ledje knippert ook niet.
ik vind het heerlijk,is veel beter dan dat irritante gedruk op die sleutel na 30 seconden.

kan er dus ook zo een sleutel bij laten maken voor een normaal bedrag.

is het 100 % zeker dat alle meganes geleverd zijn met een start onderbreker?

wil wel graag weten hoe dit werkt,is ideaal.

matthew

Nee je hebt de hele goedkope uitvoeringen volgens mij die niet.

Roy16v

hmm nou,volgens mij is het geen kale,
hij heeft comfort pakket,ergonomie pakket,mistlampen af fabriek.
kan verder ook niets ontdekken aan de ecu ofzo.

vind het wel super dat het niet werkt.


Den

Bepaalde modellen zijn wel met een lampje/ledje uitgevoerd maar geen stb.
Vaak is dat bij auto's zonder centrale vergrendeling of herkenbaar aan tellerbak zonder toerenteller.
Roel heeft inderdaad geen stb zoals de meeste instapmodellen.
De coupes hebben het dacht ik allemaal omdat deze geliefder waren dus hoger risico met diefstal.
De classics en hb's was het een optie icm cpv en ab's

Onze mag komt uit 97 maar de dealer kan de stb niet uitzetten of de knipperlichten aan zetten bij cpv bediening.
Echter denk ik dat ze daar geen zin in hebben of de kennis ontbreekt daar gewoon.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Nicole

Wat voor meg heeft Roel? Hb of Classic?
Ik vind het wel fijn als de startblokkering niet werkt.
Alleen vraag ik me af, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen haha!
Het lampje knipperd ook niet van de startonderbreker (al kan het natuurlijk zijn dat er geen/kapot lampje/ledje in zit haha :P )

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roy16v

ik vind het heerlijk in elk geval!

Christian de Vriend

#14
Citaat van: matthew op 25 juni 2011, 00:15:24
Bij mij weten kan de dealer dit niet uitschakelen met de clip.
Je moet dan de rekeneenheid inspuiting wegbrengen naar een ac-tronics bv om de startblokkeering weg te laten programeren.Dit kost om de nabij 200 euro.


ik heb het 2x meegemaakt dat ze de clip aan de mc hingen,bij de 1e keer zag ik alleen de
optie voorbij komen,2e keer heb ik er echt naar gevragen,en er werd verteld dat dit enkel
werd gedaan als men een goedgekeurd alarm in de auto had,wat conflicten zou geven,met
de startonderbreking,alleen dan krijgen,of zouden ze dat softwarematig uit kunnen zetten.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev