Advertenties


Jullie mening over (externe) chiptuning

Gestart door nd-photo.nl, 23 juni 2011, 13:53:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Dynojet in goes doet niets ander,ruud frederix heeft in diverse merken en types een piggyback gemonteerd,de ene zal alleen meer winst hebben
dan de ander,zij werken met perfect power,welke merken had je mattew??
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

#16
De 1e weet ik al niet meer dat is al jaar of 9 geleden.

De 2e kwam hier vandaan http://www.datatechnic.nl/chiptuning/chiptuning_renault/


Ik zeg ook niet dat allemaal niet werkt ik ken alleen 2 gevallen en allebei niet goed.

En meer dan chip tuning(software verandering)waarvan 2 bij mezelf en dat is gewoon goed.
De clio is bij fast-tech in Haaksbergen gedaan.


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Koppel is ook veel belangrijker dan Pk's.
aan koppel heb je gewoon meer aan dan pk's, met Pk's gaat je top snelheid omhoog alleen helaas mogen we in NL niet zo hard rijden, ik rij veel bochtige wegen en vind het lekker om met de Mégane II er hard door heen te jagen, dan heb je meer aan Koppel dan PK!  :grin:
Recht door gaan en hard rijden kan iedereen, snoei hard door een bocht is andere koek!  !-!

Ik kies bv voor mijn auto ook voor een 4-1 Spruitstuk voor meer koppel onderin, maar dat is gebeurt pas in de Winter.  Y
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Christian de Vriend

bedoelde het ook niet verkeerd  :)

mijn megane is destijds onder handen genomen door digicar,je hebt echt veel chiptune bedrijven.
deze hebben overgens het geld terug gestort toen de resultaten tegenvielen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoeld.

Zo pakte ik het ook niet op hoor.




Roelk

14nm koppel en 7 pk meer merk je zeker totaal geen verschil ?

Christian de Vriend

dat is eigenlijk moeilijk te voorspellen,als je identiek de zelfde motoren neemt
zullen ze ieder een aparte pk en koppelkromme tonen.

er stond een keer een megane 2 2.0 16v op de bank om te chippen,alles was standaard
aan de motor,helemaal niks extras,het resultaat was 5pk erbij en iets van 10nm
kwa waardes is dat niks,maar hoorde later de eigenaar dat de motor compleet anders
en veel beter reargeerde,als ik die van mij laat afstellen dan verwacht ik kwa waardes ook
niet veel,maar ze hebben me wel gegarandeerd dat m'n motor veel anders ging reargeren
zeker onderin scheen er nog aardig wat aangepast te kunnen worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

De waardes hoeven idd in top bereik niet veel te steigen,maar als het over een groter gebied dus bij lagere toerentallen een groter koppel heb(niet maximum koppel)dan rijdt je auto al veel fijner/anders.

Christian de Vriend

in mijn geval ging het om een dip in lage toeren,doordat de ecu op eco staat
zal die overal op inkorten,als ik een piggyback monteer,kan dat koppelkromme in lage toeren
toch aardig recht getrokken kunnen worden.

overgens moet ik zeggen dat bij de megane2 rs de leukste winsten te behalen zijn
zeker kwa koppel,met wat kleine aanpassingen krijg je al leuke toenames.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

#24
Dank allen voor de input, veel interessant leesmateriaal! Blijf vooral doorgaan, want hoe meer info, hoe beter ik mijn beslissing kan maken. Ik heb al wat met Christian gebokst en ga eerst een sterkere brandstofregulator aanschaffen en monteren. Eerst optimaliseren en dan is het chiptijd :)

[edit]
Bij mij gaat het ook vooral om het koppel, PK's is leuk, maar ik rijd nooit echt te hard (blijven altijd binnen de grens: rijbewijs houden). Gaat me meer om snel van mn plek af te komen en snel uit bochten te komen.

nd-photo.nl

Nog wat info erbij gekregen, alleen heb ik geen lovende woorden over de heren gevonden Sowieso klopt de winst niet, want ik heb de 90pk versie. Of ze weten meer dan dat ik weer en hebben ze mn auto stiekem gedyno'd:

Namens VTune Chiptuning hartelijk dank voor uw offerteaanvraag.

U bent met uw Renault Megane 1.6 aan het juiste adres en van harte welkom bij VTune Chiptuning!

Wat kan VTune Chiptuning voor u betekenen?
Uw Renault Megane 1.6 komt in aanmerking voor een "VTune Piggyback".
Een Piggyback is een externe programmeerbare computer dat belangrijke elementen van de motor van uw auto aanstuurt.

De Piggyback wordt zorgvuldig middels speciale kabel tussen de kabelboom de auto gemonteerd. Deze module zal speciaal voor uw auto geprogrammeerd worden.,

Het vermogen van uw Renault Megane 1.6  zal van 110 pk stijgen naar 123 pk. Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 148 Nm naar 170 Nm.

U zult merken dat na de montage van de Piggyback uw auto meteen vlotter en soepeler zal aanvoelen!

-------------

De VTune "Piggyback".
Is géén standaard voorgeprogrammeerde Powerbox;
Wordt specifiek voor uw motor-type op maat geprogrammeerd;
Is 100% veilig, deze formule wordt al 12 jaar probleemloos wereldwijd toegepast;
Wordt vakkundig geplaatst en afgemonteerd

Kunt u meenemen naar uw volgende auto, ongeacht het merk of model.

Installatie VTune "Piggyback".
De "Piggyback" wordt geprogrammeerd;
Na het programmeren wordt de "Piggyback" netjes afgemonteerd;
De laatste stap is het leukste; tijdens een proefrit ervaart u de verschillen!

Het gehele proces zal ongeveer 1  tot 1.5 uur beslag nemen.
U kunt hier onder het genot van een kop koffie in onze vestiging op wachten.

VTune Chiptuning staat voor gegarandeerd succes!
5  jaar software garantie van de "Piggyback";
Aanvullende garanties mogelijk.

VTune Chiptuning all- in tarief
U geniet van de voordelen van de VTune "Piggyback" Normaal €299,99
Wegens het niet kunnen beantwoorden aan de vraag wordt de actie verlengd met de maand Juni
Actieprijs tot en met Juni     €250,- .
Inclusief: montage, BTW en de hierboven vermelde garanties.

5 jaar garantie op de werking van de software
10 Dagen testen, niet tevreden geld terug

Benjamin Renon

Naar bovenstaande kijkend hebben ze het, denk ik, over de 1.6 16V.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

nd-photo.nl


Tedo

Klopt, die mail kreeg ik ook, maar dan wel met mijn waarde (megane II 1.6 16V heeft 115 pk), zou nu 127 moeten zijn. Ik heb er ook een K&N vervangingsfilter ingezet. Grappig; die aanbieding was begin dit jaar ook al; ga er maar vanuit dat de prijs altijd € 250,- is, dus je hoeft niet snel te beslissen.  :q

Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl op 27 juni 2011, 09:29:12
[edit]
Bij mij gaat het ook vooral om het koppel, PK's is leuk, maar ik rijd nooit echt te hard (blijven altijd binnen de grens: rijbewijs houden). Gaat me meer om snel van mn plek af te komen en snel uit bochten te komen.

wij delen de zelfde mening  :)

het is blijft een 8v,en daar moet je onderin gebruik van maken,alles wat bovenin erbij komt,is mooi
meegenomen.  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev