Advertenties


Klets maar raak deel 155

Gestart door Benjamin Renon, 21 juni 2011, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

@Don
Helaas niet! 13" Macbooks worden btw nu ook bestempeld als de Pro serie

@Christian
SSD moet je puur kiezen voor OS en programmas en cache bestanden, daar merk je direct verbetering. En je systeem opstarten in 15 seconden is ook geen straf ;) 96GB voor OSX + programma's is een mooi formaat.

DONRozeboom (Mike)

Okey met 13" kan ik me er inderdaad wat bij voorstellen ja :P
Misschien ook mijn eigen verwende idee hoor :P Ik neem geen laptop kleiner dan 17" :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Christian de Vriend

@donrozeboom die prijzen die daar staan zijn ook niet misselijk...960gb voor 1600€
als ik mn trouwringen zou inleveren,zou ik die kunnen bestellen.... :q heb ik alleen 23sept. een uitdaging
hoe dat uit te leggen :)

@nd-photo.nl die opset ga ik nog wel toepassen op mn laptop,er staat al win7 op,en die zou dat goed
moeten ondersteuenen,dan om en nabij de 100gb ssd en dan hou ik nog een schijf over van 500gb,voor de
rest van de meuk.(even heel iets anders) ik heb eens een op maat gemaakte mac pro (desktopkast)
bij elkaar gezet,kwam uit op 16.000€,voor dat geld haal ik liever een megane rs
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

DONRozeboom (Mike)

Dat is Apple eigen :P Veel geld, voor heel weinig :P
Maar desondanks :P Je hoeft niet perse een TB aan SSD te hebben :P
OS SSD is zat :P En dan heb je idd aan een max 100GB genoeg :P
Zelfs voor dual boot :P

En 2,5" HDD's zijn nu alweer tot de 1TB :P Dus je zal nooit ruimte tekort kunnen hebben :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

#94
hmm zit er zelf nu aan te denken om te zien of ik van de baas voor inleveren vakantie uren een leuke macbook pro of air ga kopen.. (heb er toch 400+ dus kan er best een paar missen)

Ben dan wel beheerder/gecertificeerd in Windows land maar je merkt met oa de iphone dat alles eenvoudig, snel en goed werkt, hetzelfde wat ook het geval is voor het apple besturingssysteem (in mn beperkte ervaring) Y..blijft alleen dat de prijs niet echt subtiel is  ;)

Nu vind ik rommelen met systemen leuk, maar thuis moet alles gewoon goed/snel werken ;) :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

DONRozeboom (Mike)

Is Ubuntu op de Personal Computer dan niet een idee?
Ik ben zelf Windows based, en ben ik altijd al geweest. Maar om me heen hoor ik hele goede verhalen over Ubuntu.
Zit je niet met het feit dat je een overpriced systeem moet kopen, maar heb je ook niet het trage van MS Windows, al moet ik wel zeggen dat Windows 7 heel soepel werkt op mijn laptoppie met ATI Phenom 2 X4.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

Ubuntu...heb je er ervaring mee?
Mijn ervaring is dat als ik ''iets'' simpels/leuks wil doen in Linux, je direct terug wordt geworpen tot de commandline en internet documentatie ;) Zoals gezegd, ik ben niet vies van commandlines e.d, maar thuis wil ik gewoon dat het werkt, zonder gek**. Simpelweg gezegd in mijn beleving..Ubuntu, leuk systeem maar uit de doos zeker nog niet even volwaardig als Windows of Apple OSX. (er werkt gewoon teveel ''out of the box'' niet direct in mijn beleving)

Heb nu een Dell laptop met Apple OSX draaien en veel dingen werken verbazingwekkend simpel, snel en en goed ookal is het wel anders t.o.v Windows ;)
(vb. de synology nas wordt direct gevonden in de Finder, even aanmelden met een user/wachtwoord...en klaar ben je !-!)..Windows wordt in mn ervaring in loop van gebruik toch trager/onstabieler (of ik pruts teveel ermee...)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Christian de Vriend

zon air is ook wel een mooi apparaat,zat er gisteren nog naar te kijken bij de MM
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

DONRozeboom (Mike)

Zelf heb ik geen ervaring met Linux what so ever :P
Ik ben een echt MS mannetje :P
Maar met W7 vind ik dat wel redelijk meevallen moet ik zeggen.
Die kan zijn processen wel lekker op orde houden.
Het enige is dat je je startup onder controle moet houden, alsmede je draaiende processen.
Dan is er weinig aan de hand :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Christian de Vriend

daar wordt je bij vista helemaal kriegel van,je hoort je hdd,s kraken en doen,alles word
sch*** traag,maar je kan niet 123 zien wat er op de achtergrond draait,dan moet ik wel
lachen,als je zoveel op de achtgrond draait,dat je voorgrond niet veel meer kan doen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

DONRozeboom (Mike)

Vista is een commerciele zet geweest. Maar is gigantisch op zn m**l gegaan.
Omdat alle gebruikers liepen te zeuren dat het te lang duurde voor MS met een nieuw OS uitkwam, is Vista op de markt gezet, terwijl het bij lange na nog niet klaar was. Al hadden ze 2 jaar doorontwikkeld, had Vista geworden, wat W7 nu is. Dit had niet alleen gekunt, dit had opzich ook gemoeten. Want als je een OS met een volledig nieuwe kernel opbouwt, kan je het niet zomaar uitbrengen omdat de mensen erom vragen. Dit moet je pas doen als je klaar bent.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

Sja ben ook MS gecertificeerd en er aardig bekend mee en eerlijk is eerlijk, Windows 7 draait over algemeen erg prettig als pc.
Wel blijft de Mac toch aantrekking hebben, erg gelikte apparaten en een besturingsysteem die volgens recensies e.d allemaal erg prettig werkt.

Merk het op werk ook, meer en meer mensen kopen privé een appel en zijn erg enthousiast, wat dat betreft zijn ze toch goed bezig.
Aggja...ik zie nog wel of ee deel v/d vakantieuurtjes richting een apple gaan :)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

DONRozeboom (Mike)

Enige certificering die ik tot nu toe heb is MCDST... moet van me werk upgraden naar MCITP Enterprise DST :P
Snap ik eigenlijk niet eens want ik wil netwerkarchitectuur gaan leren (Cisco certified). Maar we gaan vrolijk verder :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

nd-photo.nl

Ben zelf ook met Windows opgegroeid (vanaf 3.x) en de toppers vind ik tot nu toe: WinXP Pro 32 bits en Windows 7 64 bits. Vista is echt bagger en niet anders te bestempelen als een resource hog. Naast mn Apple geweld heb ik nog een oudere pc (AMD Opty 170, 4GB, Abit nForce 4 mobo), waar Win7 Pro op loopt en dat vind ik ook fijn werken.

Door mn opleiding op de Fotovakschool ben ik geïnfecteerd geraakt met het Mac virus. Was van plan te investeren in een nieuwe pc/laptop en heb toen gekozen voor een Macbook Pro 15" Unibody, waar ik nog steeds erg veel plezier aan beleef. Kostte wel flinke cash, maar kon met geluk via mn toentijdige baan hem goedkoper aanschaffen. Daarna was het einde zoek :p

OSX vind ik zelf fijn om mee te werken, ben er wel meer keyboard shortcuts door gaan gebruiken (nog meer dan met Windows). Wat je wel merkt is dat de de twee bekende OSen meer op elkaar gaan lijken. OSX<>Win7

Stefan

Hadden we niet ergens een computer topic ook.....??? -- ;) :sleepey:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev