Advertenties


Klets maar raak deel 155

Gestart door Benjamin Renon, 21 juni 2011, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Citaat van: DONRozeboom op 21 juni 2011, 16:58:05
Nope... ben voor de 360 gegaan :P Het idee om een 1st gen BRD in mn console te hebben was een beetje beangstigend :P

Nix engs aan en leuk voor erbij, zit ook een super goede DVD upscaler in voor diegenen die nog steeds DVDs kijken. Die van mij staat echter niet in de woonkamer, dus meerwaarde van BR speler is weg te strepen :q

Daarnaast vind ik de PS3 er mooier uitzien, is stiller, heeft ingebouwde wifi, ingebouwde voeding, gratis multiplayer en de exclusives vind ik ook mooier :)

Rogier

en je krijgt er een gratis hacker bij :D

DONRozeboom (Mike)

#47
Citaat van: Michel Veltman op 21 juni 2011, 17:08:42
Nou...dan ben ik heel benieuwd op welk nivo je ICT doet...loop hier af en toe tegen uitdagingen waar ik wel af en toe even wat knarsende hersentjes van krijg :D
(denk aan clustertechnieken/virtualisatie/mailomgevingen/AD schema's e.d ;))

Whahaha ja als het daar om gaat zit je alweer wat dieper :P
Maar basic networking, en werkplekbeheer is wel redelijk makkelijk op te pakken. Het is alleen even wennen :P
Al moet ik wel zeggen, ik wil niet richting het netwerkbeheer, zoals jij omschrijft :P
Ik wil de engineering kant op :P Netwerkarchitectuur en -implementatie :P
Simpel gezegd: Kabeltjes tekenen en leggen :P

En nog even uitwijden over de DNS op je NAS :P (lang leve de afkortingen).
Als je van buiten je netwerk verbinding wil maken met je NAS zal je middels poorten moeten werken.
Je kan van buitenaf geen verbinding maken met lokale IP adressen. Dit zal moeten gaan via een port-forward. :P

Versie voor de niet-ict'ers:
Je gaat naar een flatgebouw. Hier zijn meerdere deuren te vinden naar allen een eigen appartement.
Hierin is de flat het IP adres *(waar woont hij/zij)* en de deuren zijn de poorten *(welk deurtje is degene die ik moet hebben)*
Dus om van buitenaf binnen een netwerk zoiets te benaderen zeg je dus simpelweg: Ik woon op de Dorpsweg 30, appartement 15.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

DONRozeboom (Mike)

Citaat van: nd-photo.nl op 21 juni 2011, 17:10:38
Nix engs aan en leuk voor erbij, zit ook een super goede DVD upscaler in voor diegenen die nog steeds DVDs kijken. Die van mij staat echter niet in de woonkamer, dus meerwaarde van BR speler is weg te strepen :q

Daarnaast vind ik de PS3 er mooier uitzien, is stiller, heeft ingebouwde wifi, ingebouwde voeding, gratis multiplayer en de exclusives vind ik ook mooier :)
360 Slim!! :P Is stiller als de "conventionele" 360, ziet er een stuk netter uit. Wifi ingebouwd, alsmede standaard Kinect ondersteuning (wat redelijk bagger werkt moet ik wel bekennen, maar leuk voor kinderen :P )en voor de rest :P t blijft MS hea :P
Maar ook 1 van de dingen die mij het meeste hechten aan een 360 is de controller. Ik vind de controllerindeling bij een Xbox veel lekkerder in de hand liggen!!
Maar ik ben zelf nooit zo dol op het eerste van nieuwe hardware :P Ik wacht liever een facelift af met nieuwe BRD :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Michel Veltman

Citaat van: DONRozeboom op 21 juni 2011, 17:15:22
Whahaha ja als het daar om gaat zit je alweer wat dieper :P
Maar basic networking, en werkplekbeheer is wel redelijk makkelijk op te pakken. Het is alleen even wennen :P
Al moet ik wel zeggen, ik wil niet richting het netwerkbeheer, zoals jij omschrijft :P
Ik wil de engineering kant op :P Netwerkarchitectuur en -implementatie :P
Simpel gezegd: Kabeltjes tekenen en leggen :P

En nog even uitwijden over de DNS op je NAS :P (lang leve de afkortingen).
Als je van buiten je netwerk verbinding wil maken met je NAS zal je middels poorten moeten werken.
Je kan van buitenaf geen verbinding maken met lokale IP adressen. Dit zal moeten gaan via een port-forward. :P

Versie voor de niet-ict'ers:
Je gaat naar een flatgebouw. Hier zijn meerdere deuren te vinden naar allen een eigen appartement.
Hierin is de flat het IP adres *(waar woont hij/zij)* en de deuren zijn de poorten *(welk deurtje is degene die ik moet hebben)*
Dus om van buitenaf binnen een netwerk zoiets te benaderen zeg je dus simpelweg: Ik woon op de Dorpsweg 30, appartement 15.

Denk dat als we gaan beginnen over port-forwarding/firewall/nat rules e.d... het heel erg rustig gaat worden op dit forumdeel :D ;)
(en nee...we gaan geen ICT meets RMC meeting organiseren  ;))
Goed mn werkdag zit erop..tijd om aan te sluiten in de lange rij achterlichten...beter bekend als files ..  --
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

DONRozeboom (Mike)

Fijne avond :P Mijn werkdag eindigt ook over een kwartiertje :D
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Rebecca Fontijn

afijn heb met mn woordenboek jullie taal proberen te ontcijferen ..... maar helaas snap het nog niet
is er wel iemand die gewoon simpel uit kan leggen hoe ik een boek kan downloaden

nog meer van de moeilijke woorden en ik ga gillen  !-!

nd-photo.nl

Boek downloaden kan op verschillende manieren, zoals via torrents of nieuwsgroepen en dat zijn beide weer 2 aparte takken waar je in moet duiken wil je er iets van snappen...Ik kan je daar helaas niet mee helpen, lezen doe ik te weinig en als ik iets wil lezen op mn iPad, dan download ik wel magazines in PDF formaat :)

Robin

Mijn werkdag zit er alweer even op :P Achterlichten kijken doe ik niet, 10min rijden (veel binnendoor) en ben thuis :grin:
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

nd-photo.nl

Hier nog 1 :) 15mins rijden, was voorheen wel anders. Vught - Zoetermeer over de A2...Topper was 17:00 weg en 20:00 thuis met slecht weer en megafiles :(

paikey

ik ben ook lekker binne een kwartiertje thuis en wel zo laag mogelijk natuurlijk :P
ik ga nu naar de Tros muziek feest mense,beetje mee blere   :D

Christian de Vriend

minn werk eindigd pas echt op vrijdag kwart voor8,tot die tijd is het 24/7 stand by staan
voor eventuele storingen,en geloof me,die komen ook wel eens netjes midden in de nacht.

cat6 is idd niet echt nodig in een woning.... mee hee,als ze een meter of 30weg doen
puur omdat het voor lengtes binnen een bedrijfspand net rendabel is,ja dan is de keuze
toch niet echt moeilijk,van miin vorige baas had ik nog een paar systimax outlets liggen
deze kabel ligt tussen mn router en de synology boven,moet bekennen dat de laptop op cat5 zit,aangezien ik katten heb,eb die kabels wel lekker vinden,is cat5 makkelijker aan te knijpen en op te splitsen in een rj45 connector  :q :q

@rogier weet je toevallig de verschillen tussen hd 1 en 2? naast een gigabit poort.?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

ook mijn werkdag zit er weer op.
morgen ga ik weer naar purmerend rebecca.
komje even krentebollen brengen? o-)
Truckertje

Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl op 21 juni 2011, 16:46:38
@Christian
Haha mooi, ik heb zelf overal cat 5/5e liggen.

Heb zelf een Ac Ryan POHD v1 met een 1TB disk erin en deels stream ik van mn Synology DS409+ nas. Groot nadeel van de POHD is de lage copyspeed (max 5MB/s), maar het gros van de mediaspelers hebben last van dit euvel. De aansturen van de netwerkkaart wordt niet door een dedicated chip gedaan, maar door dezelfde "trage" Realtek chip die ook de film moet decoderen etc.

Leuk als je alleen 1080p MKV's download, dan heeft copyen geen zin en is streamen vanaf een nas veel efficiënter...Voor de rest ben ik best te spreken over de POHD, kostte niet veel en je krijgt er aardig wat voor terug!



409?? als ik me niet vergis betekend dat 4 bays,dus 4 hdd's.?
werkt wel fijn zon synology,ben er na lang knokken achter gekomen dat ik met mn iphone of ipad
waar dan ook binnen nl,ik de nas een opdracht kan geven om een torrent of nzb file binnen te halen
en te gaan downloaden.vind het alleen belagelijk wat ze hebben gedaan met die ip cameras,ik zou er 5
kunnen aansluiten,maar heb maar 1 licentie,4 meer kost..... jawel .... 200 euro....in nog geen 200 jaar.


@donrozeboom. het duurde even,maar dat met de poorten heb ik door
ik heb die poort keuze ook aangepast,dat niet de voor de hand liggende poorten open staan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Jemig, is de shift toets bij iedereen van het toetsenbord afgedonderd ofzo?  :huh: :x


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev