Advertenties


Klets maar raak deel 155

Gestart door Benjamin Renon, 21 juni 2011, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rebecca Fontijn

@edje gildeplein ??? ik rij daar tussen half 10 en tien voorbij  Y

Tim

Citaat van: Dennis Postma op 21 juni 2011, 17:02:24
Ik heb een ps3 helaas al een tijdje niet gebruikt. Moet er nog steeds een nieuwe lazer in laten zetten. l-
Doe es snel fixxen ;) kunnen we tegen elkaar racen (GT5) ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

nd-photo.nl

@Christian
Jah klopt, 4 harde schijven. Toen gelijk uitgerust met 4x Samsung 1.5TB (o.a. backup medium voor foto's). Nu eigenlijk stiekem een beetje spijt dat ik niet meer geld heb uitgetrokken voor een NAS met een Intel Atom als hart.

Had SabNZBD+ op mn Synology lopen, maar die houdt het 120MBps (14.5-15MB/s downloaden!) Ziggo geweld niet bij haha, dus dat doe ik maar op mn iMac.

Dennis Postma

@Tim. Als het goed is gaat ie zaterdag naar de reparateur.  ;)

Edwin Postma

@rebecca. nee,
morgen moet ik naar de provak.
geen idee hoe die straat heet maar zit op het industrieterrein.
ik ben er al om een uur of 7. 8)7
Truckertje

Tim

@Dennis goed bezig als ie gemaakt is gaan we wel eens racen

Heb er al paar endurance races opzitten. Van het weekend ff de 1000km van suzuka gereden
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl op 21 juni 2011, 19:25:25
@Christian
Jah klopt, 4 harde schijven. Toen gelijk uitgerust met 4x Samsung 1.5TB (o.a. backup medium voor foto's). Nu eigenlijk stiekem een beetje spijt dat ik niet meer geld heb uitgetrokken voor een NAS met een Intel Atom als hart.

Had SabNZBD+ op mn Synology lopen, maar die houdt het 120MBps (14.5-15MB/s downloaden!) Ziggo geweld niet bij haha, dus dat doe ik maar op mn iMac.

Ook apple fan?

hoe staan die hdd's ingestelt?? 4x 1,5 tb? of 2x2 dus 2 in serie,en dat als copie,hoe leg je dat uit  :q

ik heb de 211J,ik heb geen idee wat voor besturing daar in zit,maar het werkt hier als een trein.

120mbit???Wij in zeeland moeten het doen met max 80mbit a 75 euro per maand
( ik doe het met 20mbit  incl bellen voor 35 euro)en andere providers hebben we niet,de delta heeft nog het alleen recht  l- l- l-
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rebecca Fontijn

@edje volgens mij is dat de van ijsendijkstraat  Y maak je nie te veel herrie zo vroeg wil graag rustig genieten van mn koffie

Dennis Postma

Citaat van: Tim op 21 juni 2011, 19:54:04
@Dennis goed bezig als ie gemaakt is gaan we wel eens racen

Heb er al paar endurance races opzitten. Van het weekend ff de 1000km van suzuka gereden

Ik zal eens kijken als ie het weer doet. Volgens mij moet ik mijn licenties weer op nieuw halen aangezien ik de hele mikmak des tijds gereset heb toen ik de oorzaak van de problemen nog niet wist. Maar ik heb des tijds een back-up gemaakt maar weet niet precies hoever ik toen was.

nd-photo.nl

Citaat van: Christian op 21 juni 2011, 19:54:23
Ook apple fan?

hoe staan die hdd's ingestelt?? 4x 1,5 tb? of 2x2 dus 2 in serie,en dat als copie,hoe leg je dat uit  :q

ik heb de 211J,ik heb geen idee wat voor besturing daar in zit,maar het werkt hier als een trein.

120mbit???Wij in zeeland moeten het doen met max 80mbit a 75 euro per maand
( ik doe het met 20mbit  incl bellen voor 35 euro)en andere providers hebben we niet,de delta heeft nog het alleen recht  l- l- l-

Klopt ja :)


My new Apple iMac domain by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Inmiddels verhuisd, dus het staat er anders bij. Tel daar nog een 15" Macbook Pro, iPad 1 en iPhone 4 (3G is weg) bij op.

Ik heb mn HDD's in RAID5 staan, effectief houd ik dus van de 6TB maar 4TB over.

Mbt internet, dat is erg jammer. Wat dat betreft gelukkig dat ik in een "bekender" gebied woon, waar Ziggo wel te verkrijgen is. Je kan het nog erger treffen (situatie in Belgie), zo is het ook weer

Edwin Postma

Citaat van: Rebecca Fontijn op 21 juni 2011, 20:00:33
@edje volgens mij is dat de van ijsendijkstraat  Y maak je nie te veel herrie zo vroeg wil graag rustig genieten van mn koffie
kan wel kloppen ja.
waarom zou ik.
is tog industrie, daar is iedereen al wakker 8)7
Truckertje

Christian de Vriend

amai... doe mij ook zon pakketje  :q

Ik ben vorig jaar begonnen met een ipod touch,daarna iphone gekocht,sinds 2 maanden ipad2 wifi/3g en als de laptop het (eindelijk) begeeft
komt er een mac book pro,dan meteen router vervangen (of eerder) met een airport extreme,apple heeft zo zn nadelen,maar het werkt als een trein.

6Tb?? is het genoeg?  :q is dat geen nadeel met 1,5tb,die schijven draaien over het algemeen op 5400 toeren ipv 7200,gaat dat niet ten nadelen van de snelheid?

mn 211j draait met 2x1Tb op (corrigeer me) raid 1,dus als er 1 crashed,dan heeft de ander de zelfde info er op staan,voor ik hem kocht was ik echt bang dat
ik al mn fotos en films zou verliezen als er iets met de schijf zou gebeuren,heb je ook al die app. van ds  op de apparaten staan?werkt opzicht best goed.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

#72
De harde schijven komen nooit aan hun max in de Synology, vandaar mijn "spijt" zoals eerder gezegd. Door RAID5 moet de processor berekeningen doen bij het wegschrijven (parity), wat de nodige power kost. Je hebt idd het concept van RAID1 goed uitgelegd :)

Veiligste is als je nog een 1TB/2TB USB schijf koopt en daar nog een kopie maakt (maandelijks, halfjaarlijks, whatever), zodat je een "echte" backup hebt los van het apparaat.

Volledige review hier http://tweakers.net/productreview/14658/synology-disk-station-ds409+.html

CiteerIn de praktijk haal ik ongeveer de volgende snelheden:
Windows 7 Professional (SMB, geen antivirus) / nVidia onboard NIC
Read : 50-55MB/s
Write : 30-33MB/s

Mac OSX SL (AFP, geen antivirus) nVidia onboard NIC (MCP79-1)
Read : 50-55MB/s
Write : 30-35MB/s

Ik heb net nog een test gedaan mbt het wegschrijven (en lezen) van een groot bestand (4.5GB ISO) en kreeg de volgende waardes (gemiddeld)

Windows 7 Professional (SMB, geen antivirus) / nVidia onboard NIC
Read : 70MB/s
Write : 33MB/s

Mac OSX SL (AFP, geen antivirus) nVidia onboard NIC (MCP79-1)
Read : 50MB/s
Write : 30MB/s

Vreemd om te zien dat bij dit bestand de Read speed een stuk lager ligt bij gebruik van Snow Leopard, al is dit maar een test met 1 bestand. Het ligt er denk ik maar net aan wat voor bestanden (bestandsgroottes) je gebruikt. Sowieso verlies je performance door het gebruik van RAID5, maar dat neem ik voor lief.

Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl op 21 juni 2011, 20:33:46
De harde schijven komen nooit aan hun max in de Synology, vandaar mijn "spijt" zoals eerder gezegd. Door RAID5 moet de processor berekeningen doen bij het wegschrijven (parity), wat de nodige power kost. Je hebt idd het concept van RAID1 goed uitgelegd :)

Veiligste is als je nog een 1TB/2TB USB schijf koopt en daar nog een kopie maakt (maandelijks, halfjaarlijks, whatever), zodat je een "echte" backup hebt los van het apparaat.

Volledige review hier http://tweakers.net/productreview/14658/synology-disk-station-ds409+.html


ik ga dat een keer op het gemakje lezen,ben helaas dyslectisch,dus vergt wat meer tijd helaas.

enige wat ik af en toe heb is dat windows (wie anders) de discstation gewoon niet meer ziet,mn netwerk hardeschijven doen het wel
maar in netwerk omgeving is het niks,de ac-ryan ziet hem weer wel,als ik de router reset,is het verholpen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Erwin Haanen

Het is gelukt,het is gelukt ,radio is vervangen,whiiiii
megane 4 station 1200 gtline

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev