Advertenties


Melding: Bandenspanning controleren, blijft!

Gestart door Rens, 18 juni 2011, 10:09:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rens

Ik blijf de Renault een gekke auto vinden :D

Nou doen alle deurknopjes het spontaan weer na weken van ''afwezigheid''

Nu blijft de melding spanning controleren staan ook na het bijvullen van lucht.
Is de sensor/ventiel stuk?

(Kon bij zoekfunctie weinig vinden, zoeken leverde net 4 topics op in mijn geval.)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Marc

Waarschijnlijk zijn de batterije in je sensore stuk, deze zijn niet te vervangen. Het kost dus een nieuw ventiel a 35 euro excl montage en weer inlezen door de daeler.

Je kan ze ook bij de dealer laten uitzetten, zodat je de wielen nog wel ziet op het schermpje.
Ikzelf rijd al 3 weken op lekke banden volgens de bordcomputer ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

35 € is de prijs van één los ventiel ja. Met montage en inlezen erbij komt het op € 105,-

Gerben Companjen

Ik had er ook last van,en een band liep ook langzaam leeg.
ik heb de ventielen goed schoongemaakt en de rubbertjes voor de afdichting met wabco vet ingesmeerd.
na die tijd geen last meer gehad.
p.s het blijft één van de slechtse systemen die ze in frankrijk bedacht hebben,er zijn erg veel storingen mee.
Ik heb het systeem ook uit laten zetten en is nu ook niet meer te zien op het display.

duckie1098

het kan ook zijn dat de bandenspanning te hoog is, heb ik ook al eens gehad.
Verder werkt het, bij mij althans, perfect.Maarja, misschien heb ik zowiezo geluk wan tot nog toe heb ik nog geen storing gehad met mijn 2.0 16v megane van 2003.behalve dan die stomme deurknopjes maar daar heb ik  hier ook al een goede oplossing voor gezien.
maar wat niet is kan nog komen natuurlijk he?

matthew

Idd kan bandenspanning te hoog zijn en dan reageerd hij ook,of als er met links en rechts te groot verschil is reageerd hij ook op beide wielen.

De meeste noemen het storings gevoelig hier,ik noem het een te perfect werkend systeem met eigenlijk een net te kleine marge van bandenspanningsverlies of te veel.
Is vaak maar .4bar te laag of te hoog,deze ruimte zou wel wat meer mogen zijn.
In het begin kon je marges van 1,5 bar tot 3,0 bar maken,maar als je dat tegenwoordig wilt geeft die ook gelijk een foutmelding,(beveileging van reanult in de software).

Ventielen gaan na een jaartje of 4 a5 vaak stuk,ja dan kost zo'n extra luxe veel geld om het weer te maken,maar dat geld ook weer voor een airco bijvoorbeeld.
Voor 15 jaar terug had je dat allemaal nog niet zo erg en was autorijden ook goedkoper,dan met alle luxe dingen die ook kapot kunnen gaan.

Rens

Ik kreeg een genieus idee vandaag.
Ik denk, laat ik alle banden eens voorzien van nieuwe lucht.

En wat denk je, melding weg.
Zit er dan teveel verschil met voor en achter?  Of zit er een ventiel verkeerd ingeleerd?

Ik had vorige week alleen de voorbanden opgepompt.
En ik weet dat ik eerder bij 1 melding ook altijd alles naliep, waardoor dus niet opviel welke band het nu was.
Alleen doordat ik nu alleen voor deed, viel het op.

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Tedo

Vreemd hoor! Bij mij werken ze alle 16 (2 auto's met zomer en winterset) gelukkig feilloos.
Wat je ook kan proberen is je banden laten vullen met stikstof (o.a. bij Kwik-Fit).

matthew

Dan kan het idd zijn dat de ingelezen ventielen van voor achter liggen en andersom.
Misschien een keer gewisseld voor slijtage banden.

Drekepeteke

Citaat van: Rens op 21 juni 2011, 22:52:08
Ik kreeg een genieus idee vandaag.
Ik denk, laat ik alle banden eens voorzien van nieuwe lucht.

En wat denk je, melding weg.
Zit er dan teveel verschil met voor en achter?  Of zit er een ventiel verkeerd ingeleerd?

Ik had vorige week alleen de voorbanden opgepompt.
En ik weet dat ik eerder bij 1 melding ook altijd alles naliep, waardoor dus niet opviel welke band het nu was.
Alleen doordat ik nu alleen voor deed, viel het op.



Ik denk dat de sensoren verkeerd zitten.(Verkeert ingeleerd)
Dat als je de linkse band op pomt,op je scherm de rechter band foutmelding verdwijnt.

Vandaar de verklaring dat als je andere banden op pomt de melding weggaat van de band die je niet hebt opgepomt.



Marc

Stikstof helpt ook niet tegen de storing, heb ze alle 4 met stikstof gevult en heb bij 2 een melding
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Na verloop van tijd willen de moertjes van de ventielen losser gaan zitten en dan kan er ook lucht ontsnappen dus lekkage.

Het brand niet zomaar als je het laat uitlezen en parameters bekijkt weet je precies wat er loos is.

dannyfm

Is er ook iemand hier die mij wellicht kan vertellen hoe ik die hele bandenspanning controlesysteem kan uitzetten met de Clip?. Bij de status parameter staat aangegeven dat het aanstaat. Ik hen andere wielen er onder nu en zit me rot te zoeken hoe ik het kan uitschakelen.

Wie o wie weet hoe die Clip werkt

Ook in de confugiratie multiplexnetwerk waar oa Inspuiting, ABS, Dashboard, Huis Hulporg Int. Etc aanwezig of afwezig te zetten is gebeurt er maar niets.

mark29

Die uch opnieuw configureren en het dashboard daarna nog doen.
Wat je kan doen, is dus alle functies opnieuw in uch schrijven, alleen laat je de ssp uit staan.
Van te voren alle instellingen even overschrijven kan wel handig zijn, mocht je dit niet vaker doen.

dannyfm

Okeeee. De UCH hoe die nu staat zal ik dan even een nototie van maken zodat ik weet hoe die moet staan. SSP is dat voor die bandenspanning Sensoren?

Moet alleen even uitvogelen hoe ik die UCH kan herconfigureren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev