Advertenties


technies raadsel

Gestart door Roy16v, 18 juni 2011, 00:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

heb direct alweert een mooi raadseltje voor jullie,

megane 1.6 1996 ,

tijdens het rijden brand heel flauw het motor storingslampje,dit word sterker en zwakker en is soms ook maar zo helemaal weg.
zo opeens brand ie feller en gaat de toeren teller dansen en krijg je het gevoel dat de volledige motoraansturing weg valt.

ben al even aan het zoeken geweest op het forum maar kan nergens dit probleem vinden.

iemand ooit al eens meegemaakt?

Den

ik heb eens zoiets gehad met een vw, was de dynamo van kapot en een massa aansluiting
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Christian de Vriend

als het de dynamo zou zijn,zou ik zeggen,ff multimeter aansluiten op de accu en gaan rijden,kijken welke waardes die
aangeeft tijdens het rijden,zowel volt als de amperage.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Richano

Roy,

Ik weet niet of hij motorolie zuipt. Als dat zo is moet je volgende keer niet teveel motorolie stoppen.
Het kan ook de bougies zijn. Even eruit halen ( een voor een ) en daarna schoonmaken of vervangen.

Succes..
Blackberry : 21FD6015

RobScénic

Ik zit eerder aan een BDP-sensor te denken die aan het overlijden is..
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sijm138 (jesse)

ik denk eerder wat den zegt.
een slechte massa van de motor of idd een dynamo die minder wordt.
want als het een bdp gever is slaat hij ook niet aan en als de motor draait dan blijft hij het ook gewoon doen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Roy16v

@ richano,heb de wagen gister opgehaald en het olie pijl is correct.
de bdp sensor zit er al nieuw op,enige war ik nu aan twijfel is of die stekker wel goed geklikt zit.

maar massa ligt ook mij het meest voor de hand,daar het storingslampje heel flauw brand en de toerenteller uitvalt tijdens de storing.
is er een massa punt bij een megane die vaak voor problemen zorgd?

het is net of de gegele ontsteking een fractie van een seconde wegvalt.

denk niet dat het 1 bougie is die aan het overlijden is.

ga nu even eten en dan even een blikje werpen onder de kap :P

Roy16v

Citaat van: sijm138 (jesse) op 18 juni 2011, 09:43:19
ik denk eerder wat den zegt.
een slechte massa van de motor of idd een dynamo die minder wordt.
want als het een bdp gever is slaat hij ook niet aan en als de motor draait dan blijft hij het ook gewoon doen.

tot je de stekker lostrekt :P:P:P:P:P

Roy16v

de winnaar van de loterij is Den !

vanuit de kabelboom ter hoogte van de olie pijlstok zitten aan de achterkant 2 massa stekkertjes voor de ontsteking.
1 stekker was gaar,nieuw stekkertje er aan en opgelost!


Den

 !-!

Goed bezig kerel !!

Nu lekker rond knorren weer ??
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

jaaa moet nog,heb de rode coupe vrijdag gehaald uit friesland en zijn nog paar kleine dingetjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev