Advertenties


Megane Cabrio ''98 verlagen met schroefset

Gestart door Jordi_Cabrio, 16 juni 2011, 22:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

als je aan de binnenkant van je wielkasten voelt zit er een klein randje, deze rollen ze plat dus gelijk met je wielkasten zodat je nog lager kan ;)

Rick Santbergen

Als je het goed doet, duw je daarmee ook de wielkast een klein stuk(je) naar buiten.

De kans op roest neemt echter wel toe. (ligt er ook aan hoe goed het gedaan wordt)

Joost-cabrio


Jordi_Cabrio

Hoe ga je daarmee te werk eigenlijk? kun je dat randje zelf weg drukken?
of welk gereedschap gebruik je hier bij?

Ojah @ Rick hoeveel inch wielen heb jij ?
www.tshirt-bedrukken.nl
Ik maak ook stickers naar je eigen wens

Rogier

Je kan het beter door een bedrijf laten doen ;)

Rick Santbergen

Om dat randje weg te drukken heb je speciaal gereedschap nodig, dat kan je dus niet zelf doen.
Het beste kan je hiervoor naar een (tuning) bedrijf, ook staan op marktplaats mensen die het aanbieden.

Ik heb 17 inch velgen, vooraan 7j en achteraan 8j. Ook de breedte van de velgen, ET maat en bandenmaat is afhankelijk van hoe laag je kan gaan.

Mijn advies is een schroefset te kopen en 5,5 centimeter te verlagen, dit is een mooi punt om te beginnen. Met deze verlaging kom je nog door de APK (kom ik niet) en hoef je de wielkasten nog niet te rollen. Toch zal dit een hele verbetering zijn. Ook kan je wennen aan het rijden met een verlaging. Als je in de toekomst toch lager wilt, kan je altijd nog wielkasten rollen en de schroefset lager draaien.

De meeste van ons zijn niet meteen extreem laag begonnen, maar zijn in de loop van jaren/maanden lager gegaan.

Jordi_Cabrio

Ah oke, ja ik denk ook dat ik dat ga doen eerst 5,5 verlagen zelf vindt ik dat ook al behoorlijk wat :)

Maar zou ik misschien ook voor dit setje kunnen gaan?
[link]http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail/016734.html[/link]

Als ik dit bestel krijg ik dus alleen de schokdemper voor aan de voorkant?
en voor de achterkant niks omdat je dit versteld met de torsie as?
www.tshirt-bedrukken.nl
Ik maak ook stickers naar je eigen wens

Joost-cabrio

achter kun je evt later nog bekijken, ik heb ook alleen voor schroef, later achterverlaagd, maar omdat ik hem niet stug genoeg vond achter dus de wielkasten raakte heb ik achter stuggere demper op gezet

Den

Citaat van: Jordi_Cabrio op 17 juni 2011, 12:22:31
Ah oke, ja ik denk ook dat ik dat ga doen eerst 5,5 verlagen zelf vindt ik dat ook al behoorlijk wat :)

Maar zou ik misschien ook voor dit setje kunnen gaan?
[link]http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail/016734.html[/link]

Als ik dit bestel krijg ik dus alleen de schokdemper voor aan de voorkant?
en voor de achterkant niks omdat je dit versteld met de torsie as?

Ik zou niet voor een tec gaan, eerder nog voor een v-maxx dan.
Beter zijn natuurlijk de duurdere jongens maar goed daar moet de boom groot genoeg voor zijn ;)
Ikzelf werk en rijdt liever met v-maxx ipv tec. Slechte persoonlijke ervaring mee of slechte dealer getroffen.
Maar dat is mijn ervaring hiermee. Mmisschien iemand anders wel positieve ervaring :)

Je kunt even bellen met ze maar dacht dat daar er wel stuggere achterdempers bij zaten

Als je gaat rollen vraag dan of ze voor het rollen een dikke kitnaad tussen de rand en de wielkast zetten.
Als het randje dan omgevouwen is zit die kit erin en heb je minder kans op roest, wel even goed schoonmaken van te voren.
De lak wordt vaak met een fohn warmgemaakt dus de kans op scheuren is dan minimaal.
Ik wist een hele goede die al meerdere auto's heeft gedaan voor me maar weet niet meer hoe ze heten en waar ze zitten. Was iig een uur rijden vanaf hier. Op mp staat een jongen die een rolapparaat heeft en die doet het ook netjes, je kunt het laten doen, samen doen of je kunt het rolapparaat huren van hem. Hele positieve ervaringen van gehoord.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Citaat van: Joost-cabrio op 17 juni 2011, 12:32:28
achter kun je evt later nog bekijken, ik heb ook alleen voor schroef, later achterverlaagd, maar omdat ik hem niet stug genoeg vond achter dus de wielkasten raakte heb ik achter stuggere demper op gezet

Je kunt ook dempers halen op de sloop van een station, die zijn ook stugger dan van een cabrio of coupe.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Jordi_Cabrio

dus als ik het goed begrijp van deze foto.



moet je je velg er afhalen, en moet je waar dat pijltje naar wijst verdraaien?
www.tshirt-bedrukken.nl
Ik maak ook stickers naar je eigen wens

Rick Santbergen

Dat is wel heel banaal uitgelegd, echter als je niet weet hoe het moet. Moet je er simpelweg niet zelf aan beginnen. Hier zijn bedrijven voor en op het forum zijn ook enkele mensen te vinden die het doen.
Dit is geen werk voor een leek of beginner.

Jordi_Cabrio

Nee ik ga het ook niet zelf doen. mijn vader is automonteur geweest. en die gaat het voor mij doen.
Graag zou ik willen weten wat je moet doen om hem achter te verlagen.

Gr jordi :grin:
www.tshirt-bedrukken.nl
Ik maak ook stickers naar je eigen wens

mkool

het is heel simpel.

Je ropt die kunststof dop eraf.

Dan pak je een sterke M10 bout (klasse 10.9), bijvoorbeeld een versnellingsbakbout, die zijn perfect. Ook heb je een sterke moer nodig M10 en een flinke sluitring, geen gamma kwaliteit.

Dan pak je een dop uit je doppenset, nummer 30. Je steekt daar de bout doorheen met de moer erop gedraaid en de sluitringen ertussen en deze draai je, mits de draai in je torsiestaaf niet te verrot is, in de torsiestaaf.
Hier een voorbeeld met een PVC bus (NIET PVC GEBRUIKEN, KNAPT KAPOT, IS EEN PRUTVOORBEELD EIGENLIJK)



Als je dat aan beide zijden heb gedaan, kun je de draagarmen omhoog liften. Makkelijkst is om voor de tijd de hoogte op te meten (met de wielen los van de grond) en na die tijd, dat verlaag je dan zo'n beetje. Als je je ideale hoogte hebt afgesteld (ik prop er altijd een krik onder om te stellen) dan druk je de torsiestaaf er weer in. voorzicht erin tikken, pakt deze niet, dan een tandje verdraaien en weer proberen totdat hij erin glijdt.

2 tips:
2 weken inspuiten van te voren met WD40 schijnt te helpen
OOK in het midden onder die auto bij die bus inspuiten

Hamer veelvuldig gebruiken !

Ik heb nog meer tips maar die hou ik voor mijzelf zodat ik zelf ook nog is een klusje over houdt :p

Overigens heeft de megane 1 groot nadeel bedenk ik me nu, die dop past er niet op ivm je dorpel. Persoonlijk zou ik dan de achteras iets laten zakken en er dan mee bezig gaan.

Hoe doen de anderen dat bij een megane?


Overigens mocht je het willen uitbesteden dan hoor ik het, ik heb de reputatie tot nu toe alles los te hebben gekregen, van een 11 turbo tot clio 16v's en 5 gtt's. Over het algemeen zitten ze daar nogal vastgeroest namelijk :):)

Den

Inderdaad zoals martijn zegt  !-!

Hier een linkje met fotos van een leeuwtje, bij meggy's zit er geen plaatje over de torsie maar verder heb je een idee

http://zulu.messageboard.nl/13091/viewtopic.php?t=224
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev