Advertenties


Klets maar raak deel 154.

Gestart door Dennis Postma, 15 juni 2011, 16:55:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Den

Haha, heb je hem niet gezegd dat zn mond net zo groot was als je uitlaat ;)

Tja, das altijd het nadeel van lucht of water, als je een lek heb ben je nat of je staat plat.

Op andere vlakken is nat en vlak wel weer een voordeel ;)

Had je niet zo'n antilekautobandreparatiespuitbusapparaatding bij dan ??

En of eendplakband ??
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

@ christian,
denk dat je achteras krom is.
als je het tenminste over een achterwiel hebt die er krom onder staat.

Christian de Vriend

klopt,het is het achterwiel,de hele achterkant gaat onder de loop,heb ook al een tip gekregen om de arm waar het wiel aan zit te controleren.

al met al kijk ik er somber tegenaan,ik ken iemand die een as heeft,maar dan is het maar te hopen dat die nog verlaagd kan worden,en dan moet de rem verdeler los,wat ook de nodige problemen kan geven,aangezien alles er 14jaar onder zit.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

compleete achteras over zetten is het minste werk.
begin alvast met inspuiten met wd 40.
heb je alles gangbaar,heb je ook wel een beste smakker gemaakt!

Christian de Vriend

ik knalde enkel ff tegen het dak aan (wat ik zoiezo snel heb  :q ) erwin vertelde me dat mn wielen achter een halve meter de lucht in gingen... moet toegeven dat ik wel ff slikte.

zondag ga ik alvast aan de gang om alles in te spuiten,die bouten waar dat balkje mee vast zit,kunnen ook
goed vast zitten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Den

Onder je achterbank zit een stalen plaatje met een 6-kant eruit gestanst. Deze zit aan je cas vast met een m6 boutje. Als je deze losmaakt en het plaatje eraf haalt kun je onder de auto een dop of een ringsleutel zetten die vast kan maken en dan vanaf boven in de auto de bout los kan draaien. Als die moeren vast geroest zitten en je ze dus onder de auto los wilt draaien heb je kans dat je dat plaatje kapot draait en hem dus niet los kan maken.
Dit werkt makkelijker als onder de auto hangen om je as los te maken.

Je pakt toch wel een goede as. Als je deze laat richten heb je kans dat ze op die punten zwakker worden. Het kan wel als ze hem goed warm stoken.
Als je toch gaat wisselen denk dat gelijk aan je remzuigers. Ontluchting nippels breken snel af bij de phase 1.

Oh waar ik tegen aan liep, als je de nieuwe as eronder zet en je hem boven krikt let dan dat de 2 bouten aan iedere kant goed in het midden van de gaten zitten. is dat niet dan zit je as er heel raar onder. Verder as eronder zetten met de torsiestangen erin. Als je ze eruit haalt en daarna wilt verlagen krijg je ze er nooit meer in of als dat wel lukt nooit meer uit. Het rubber bij die kom waarmee je de as vastzet gaat dan krom staan.
Misschien voor het mooie de oude as even een likje verf geven ;)

suc7 !
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roelk

Haha ja das wel een goeie :p

Ja had wel duck tape bij me maar lag in de auto.
En het regende.
Dus had niet egt zin om dat te pakken :p

Maar z'n busje met dat spul.
Helpt dat egt als je met een lekke band staat dan ?

Christian de Vriend

Citaat van: Den op 19 juni 2011, 01:27:59
Onder je achterbank zit een stalen plaatje met een 6-kant eruit gestanst. Deze zit aan je cas vast met een m6 boutje. Als je deze losmaakt en het plaatje eraf haalt kun je onder de auto een dop of een ringsleutel zetten die vast kan maken en dan vanaf boven in de auto de bout los kan draaien. Als die moeren vast geroest zitten en je ze dus onder de auto los wilt draaien heb je kans dat je dat plaatje kapot draait en hem dus niet los kan maken.
Dit werkt makkelijker als onder de auto hangen om je as los te maken.

Je pakt toch wel een goede as. Als je deze laat richten heb je kans dat ze op die punten zwakker worden. Het kan wel als ze hem goed warm stoken.
Als je toch gaat wisselen denk dat gelijk aan je remzuigers. Ontluchting nippels breken snel af bij de phase 1.

Oh waar ik tegen !-! aan liep, als je de nieuwe as eronder zet en je hem boven krikt let dan dat de 2 bouten aan iedere kant goed in het midden van de gaten zitten. is dat niet dan zit je as er heel raar onder. Verder as eronder zetten met de torsiestangen erin. Als je ze eruit haalt en daarna wilt verlagen krijg je ze er nooit meer in of als dat wel lukt nooit meer uit. Het rubber bij die kom waarmee je de as vastzet gaat dan krom staan.
Misschien voor het mooie de oude as even een likje verf geven ;)

suc7 !

dankje voor de info,hier ga ik zeker gebruik van maken  !-! !-!

als ik dit moet gaan doen,zal het pas na de bruidloft worden ;( ;(
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

ivo.


matthew

@Rodney
Leuk dat de cc blijft.
Als ze hem gewoon repareren zoals het hoort dan ga je gewoon echt met veel plezier en vertrouwen in die auto rijden.
Maar het hangt wel echt af van of ze hem goed maken.

En dat er al geld bij moet is niet jouw probleem maar hun probleem,ze zullen vast wel auto's genoeg verkopen met winst en anders waren ze al wel failliet.
Dus mochten ze hem nou dadelijk nog niet goed gemaakt hebben kun je er stappen tegen ondernemen en mag je hem ergens anders laten maken dat hun dan ook zouden moeten betalen.

Den

Vindt het schermpje wel erg leuk, zag vandaag een pioneer apple apparaat.
Kun je via de unit je apps bedienen van je ipod, iphone of ipad.
Navigatie werkt dan, muziek en video via het scherm van de headunit. Zag er wel sjiek uit...
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Citaat van: Roelk op 19 juni 2011, 10:16:17
Haha ja das wel een goeie :p

Ja had wel duck tape bij me maar lag in de auto.
En het regende.
Dus had niet egt zin om dat te pakken :p

Maar z'n busje met dat spul.
Helpt dat egt als je met een lekke band staat dan ?

Ach, natte kleren, lekke tent met je meisje samen, ;) ;) ;) o-)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

De auto rijd zeker niet verkeerd de dti is redelijk rauw maar dat is gewoon even wennen. Wat me wel opvalt is dat hij niet heel strak schakeld, iemand een tip wat ik daar aan kan doen?

Je kunt een toevoeging in de bak erbij doe, zit teflon bij die het beter smeert. Ook kun je je schakelstang afstellen. Dit werkt vaak ook goed.

Nog 1 laatste vraag, de daklijsten bollen een beetje en zitten niet heel strak tegen het dak. Wat kan hier het beste aan doen?

Helaas is dat vaker bij de maggy's. Wat ik hieraan doen is ze eraf halen. Goed schoonmaken en een dotje kit op de randen doen, dan terug monteren en met schildertape even strak tegen het dak plakken. Probeer ze wel zo te kitten dan er nergens water kan blijven staan wat uiteindelijk kan gaan roesten.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rodney

de spanning stijgt ;)

morgen de trekking van de loterij (ropa run)

ben benieuwd rebecca of je mij het juiste lot heb verkocht voor de mercedes !  :D

Benjamin Renon

Moet eerst de loten hiervan zien te vinden. Had ze ergens neergelegd, maar weet niet meer waar.  8)7
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev