Advertenties


Raammechanisme of comfortmodule stuk?

Gestart door meroli, 14 juni 2011, 23:14:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meroli

Hi all,

Ik heb een Megane II 1.6 grand tour uit november 2003. Het raam rechts achter reageert niet meer. Nou heb het forum al behoorlijk nageplozen maar kom er niet helemaal uit. Ik heb de bekleding losgemaakt en kan bij het mechanisme komen. Ik heb de stekker die in de motor steekt gemeten en ik krijg stroom op deze stekker als ik de bedieningsknop op of neer beweeg.

Ik heb aan de motor een onderdeel zitten zoals deze
.
(Even gepikt van marktplaats met dank aan Dick uit Den Burg  :).)

Is dit altijd een 'comfort module'? (Ik kan mijn ramen sluiten op de afstandsbediening, dus ik ga er maar wel even van uit dat ik die heb.)
Uit de speurtocht begrijp ik dat ook alleen de comfortmodule stuk kan zijn. Hoe kan ik daar achterkomen?
Is er ook een manier om de motor los te testen?

Groet,
Olivier

matthew

Door er een andere rekeneenheidje op te zetten.

Maar als je al bij je mechanisme bent en je ziet dat de kabel heel is en de klem nog heel is,kun je er wel vanuit gaan dat deze stuk is.

meroli

Is de motor er een beetje makkelijk uit te halen? Het ziet er nogal lastig uit. Maar dan zou ik er wel 12 volt op kunnen zetten, om 'm te testen?

meroli

Ik heb inmiddels bij de sloop een ander mechanisme gekocht. Dat is er een (als ik me niet vergis) van het 2006 model en ziet er iets anders uit. De motor is iets anders geplaatst en de comfortmodule zit er nu boven ipv. onder. Verder ziet het er wel het zelfde uit en neem ik aan dat het wel gaat passen. Een verschil is nog wel, dat dit mechanisme er uit is gehaald met het raam open en dat mijn raam helemaal dicht zit.

Ik wilde het mechanisme eerst een testen en heb de stekker op de module geklikt. Ik hoor bij het bedienen van de raamschakelaar wel een klikkend geluid, maar de motor draait niet.

Betekent dat dat de motor van het nieuwe raam kapot is, of is er wat anders aan de hand? Een sensor die dat tegenhoud? Moet ik ergens een reset van doen ofzo?
Graag hulp!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev