Advertenties


Afslaan auto/Tikkend start geluid

Gestart door PaTjUhH, 9 juni 2011, 14:37:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

testit

even duidelijk starten doet ie altijd op benzine.staat ie op benzine zal de computer hem bijregelen
dat ie goed loopt dat lukt op benzine bijna maar waarschijnlijk zo ver bijgeregeld dat ie voor gas
eerst helemaal verkeerd staat(heb je de luchtfilterslang gekontroleerd deze wil ook wel scheuren in de bocht)
het probleem lijkt dus in het benzine gedeelte te zitten.

PaTjUhH

Bedankt, weer een optie.
Tot zover nog geen oplossing gevonden, wil wel zoiezo vanmiddag even een slangetje halen voor tussen het inlaatspruitstuk en de MAP-sensor. Nog geen tijd voor gehad  :neen:

Ik zal vanmiddag eens kijken. De luchtfilterslang dat is die dikke slang die vanaf het gasklephuis uiteindelijk naar de luchtfilter loopt?

En verders hoe zou ik het benzinegedeelte enigzins kunnen controleren? heeft het misschien te maken met hoeveel die inspuit? Dat die te weinig inspuit? En dat de motor daardoor te weinig inkrijgt? En daardoor in het begin op te weinig loopt? (Maar als ik gas geef/bij probeer te spuiten? Dan valt het vermogen wel weg, alsof die verzuipt). Ik heb in het verleden namelijk al eens een brandstofpomptoevoer relais vervangen, maar toen starte de motor 1 op de 5a9 keer (had toen een ander probleem).

testit

onregelmatig lopen lijkt op slecht werkende injectors is het vacuum slangetje van de brandstofdruk regelaar
intact als deze lekt kan er benzine in de inlaat lekken( blikken trommeltje 4cm doorsnee op injectorrail)

PaTjUhH

Zojuist de luchtfilterslang eraf gehaald, en zag tot mijn verbazing dat er een wat olie/benzine? in de slang zat  :huh:.
Dat hoort zo niet lijkt mij ? Verders is er wat olie/benzine op het luchttemperatuursensor gekomen, heb die zojuist al schoongemaakt. Verders erachter gekomen dat er in het 1ste (kleine) deel van de slang (tussen het gasklephuis en het alu ronde ding) dat er een scheurtje in zit.

Testit? zou jij met het inlaat lekken, dit hierboven beschreven o.a. mee bedoelen?
Ik heb wel al gekeken naar het vacuumslangetje van de brandstofdruk regelaar (het slangetje tussen het blikje en de inlaatspruit toch?), maar was niet veel aan te zien.

RobScénic

Als er in die slang een scheurtje zit, vervang hem dan maar. Valse lucht is killing, vooral op LPG
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

testit

is het slangetje droog aan de binnen kant en ik bedoelde inderdaad deze scheuren door de gasring zit de slang van het luchtfilter wat meer onder spanning

PaTjUhH

Helaas heeft het vervangen geen baat gehad  :neen:, Het starten met vreemd tikkend geluid is ook al een paar dagen (plots :?) weer verdwenen.

Helaas nog alleen het startprobleem. Zal het nogmaals uitleggen hoe het probleem ervoor staat:

Wanneer ik start op benzine gaat die mooi zijn toeren in (start goed), maar enkele seconden nadien begint de auto moeilijk te lopen/schudden (stukken minder als op LPG). Wanneer ik zowel stilsta als gelijk aanrijdt. Wanneer ik dan wat gas erbij geeft, dan houdt die in. Alsof er iets voor zit/blokkeerd?Toch vals lucht ergens?Of brandstoftoevoer wat blokkeert? Dan komen de toeren niet omhoog, ofwel de motor krijgt dan tijdelijk geen toevoer (lijkt). En dan plots na een paar keer trappen meestal 2a3x na een enkele seconde "lucht happen" dan slaat die van het inhouden af en draait de motor wel zijn toeren. Het vreemde is dat het zich alleen met een start voordoet, want als die het vreemde gedrag heeft gehad dan loopt die ook perfect.

(Op gas doet die hetzelfde, maar dan 2x zo erg met hikken)

Verders Testit wat bedoel je met het luchtfilter onder spanning? Ik had vanmiddag nog even onder de kap gehangen en met de "vreemde" start, gaf ik handmatig wat gas erbij onder de kap.Waarbij die weer inhield in het begin. Toen hoorde/voelde ik wel een x een 'tok' uit de kap waar de luchtfilter inzit. Alsof daar inderdaad iets teveel druk op kwam of het niet kon verdragen, waardoor het gebeurde.

Verders het vacuumslangetje van de brandstofdruk regelaar zit geen scheur in, verders was het slangetje van binnen droog. Alleen op het uiteinde van het slangetje (niet erin) zat wel iets van olie? De kant dat vanaf het trommeltje komt.

testit

Dat lijkt me meer  bacfire, met de spanning bedoelde ik gewoon de mechanische spanning door de gasring
waardoor de lucht inlaatslang eerder scheurt,weet je wel zeker dat de distributie riem niet versprongen is?

RobScénic

heb je de bougiekabels en bougies al vervangen?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

PaTjUhH

#24
Bedankt voor de reachties weer  !-!.

Ben al naar verschillende garage`s gereden om er eens na te laten kijken, maar helaas vol/vol/vol. Vanaf volgende week kan ik terecht (als het uitkomt).
En bij de Renault dealer pas vanaf 12 juli  8)7!!!

De Bougies zijn vervangen de bougiekabels niet.
Ik heb het vermoeden dat mijn bobine`s ook niet helemaal lekker werken!?

Tijdens de draaiende motor, heb ik namelijk de bougiekabels zowel van de Bobines als Bougies getrokken.
Zo vond ik dat de eerste bobine (Links), (kabelvolgorde, van links naar rechts als je voor de auto sta) 1 op 1 fel vonkend reageerde, dat was bij 2 op 4 heel stuk minder vooral bij de bougie reageerde pas wanneer ik de kabel zogoed als op de bougie had!? en de motor bleek er ook weinig moeite ermee te hebben toen ik de kabel uit de bobine trok. Bij de tweede bobine (rechts), daar reageerde 3 op 2 ook fel, maar 4 op 3 net zoals 2 op 4. Is het nog te volgen   :q.

Ik heb al kabels verwisseld, om te kijken of het aan de bougiekabels lag. Maar bij de kabels die wel fel vonkte (1 op 1/3 op 2) reageerde ook niet fel op de 2 op 4/4 op 3 bobines/bougies . Terwijl ik waneer kabel 1 en 3 van de bobine trok dat de auto, bijna uitsloeg ofwel goed reageerd?!Zoals het hoort?      

Voortekenen van slechte bobines? (Ondanks de auto wel goed rijd, wanneer die het probleemdrempeltje over is. Of zou ik dan ook problemen moeten merken tijdens het auto rijden/vaker? Of zou het aan bougie 3 en 4 liggen ipv de bobines? Het zijn wel nieuwe (weekje).

Ik las op wiki, over de bobine (die gebruikt wordt in het ontstekingssysteem van alle mengselmotoren De bobine levert de hoogspanning (tot 40 kV) die nodig is om een bougie een vonk te laten genereren). Dat bij mij auto die procedure misschien te kort komt, wanneer ik de auto net heb gestart?

Ik vroeg mij af of bobines te controleren zijn? (al is het door de garage?)


RobScénic

Vervang sowieso de bougiekabels maar, mijn ervaring is dat het wonderen doet met een LPG auto. De bobines van de 1.6e zijn ook een zwak punt. Dit kun je als controleren door een voor een de kabels eraf te halen (en weer terug te steken natuurlijk). Als de motor slechter gaat lopen, is de bobine voor die kabel goed. Gaat hij slechter lopen bij één of twee kabels, dan vervang hem maar.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mathijs

De injectoren kunnen ook nog weleens kuren hebben of inwendig kapot zijn , hoe is het verder afgelopen ?

testit

Mijn megane start soms op benzine op 3 cilinders als ie dan overschakelt op gas is de computer ontregeld
en wil hij makkellijk afslaan de fout zit bij mij in de relais die de injectors in en uitschakeld ik los het
voorlopig op door een tik tegen het kastje je kan het proberen door de auto op benzine te zetten
en de draad die tussen de injectors zitten even los te nemen en weer rechtstreeks aan te sluiten.
en evt resetten

Het is het mischien niet de oplossing maar kost ook niets om te proberen een beetje benzine misschien

Roy16v


quick

Hoi, ik heb met een scenic 2.0 F3R motor (benzine geen LPG) hetzelfde probleem. Goede koude start en daarna flink schudden van de motor alsof de boel op 3 bougies loopt. Met warme motor stationair ook niet geweldig maar wel beter. Ben benieuwd of het euvel gevonden is want zowel op dit forum als die van problemcar wordt van alles geroepen maar blijkt eigenlijk niemand de goede oorzaak te weten. Trouwens ook niet bij de dealer.
Ik blijf dit item volgen en als ik de oplossing vind meld ik dat meteen.

Quick

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev