Advertenties


standaard uitlaat of dubbele

Gestart door marcel-renault-addict, 9 juni 2011, 13:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel-renault-addict

dag jongens en meiden niet te vergeten natuurlijk.

ik ben sinds vorig week in et bezit van een '97 coupe maar nu is mijn einddemper kapot (jah heel fijn)

dus had nagevraagd bij de automat de kosten zijn €151 en de hele uitlaat vanaf de katalysator kost €270.

maar nu komt mijn vraag:  ik wil graag een dubbele uitlaat zeg maar aan weerskanten een pijp hoeveel kost dit als ik dat laat doen vanaf de katalysator.

Mvg marcel

Nicole

#1
Ligt eraan, wil je het RVS of niet?
RVS word het heel wat duurder van, maar het is natuurlijk wel beter. :)
Wij hadden onder onze 16v een K-Tec RVS uitlaat vanaf de kat. met dubbele eindpijn.
Zat tevens ook een mooi, maar geen overdreven geluid in.

Edit: Foto. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

marcel-renault-addict

ik heb natuurlijk geen vetpot maar wat zijn de kosten van een rvs en een ''normale' dubbele pijp

Nicole

Denk dat je daarop het beste kan googlen.
De prijzen zijn soms erg verschillend. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13243.0 hier heb je een links rechts uitlaat te koop staan.

Rvs vindt ik persoonlijk mooier klinken is wat voller, maar kost wel wat ik was 450 euro daar voor kwijt vanaf mijn middendemper na achteren, als moet ik wel zeggen dat ik een handgemaakte eindstuk heb ;)

Colin

RVS gaat richting de 600. Gewoon rond de 300, afhankelijk van wat voor einddemper je wil
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

marcel-renault-addict

klopt het idd ook dat je er 3 tot 5pk mee wint of is dat een fabeltje wat autostyle verkondigt in de catalogus??

btw zie nu de foto en zoiets wil ik ook maar vind die pijpjes een beetje er een beetje dof uitzien of het ligt aan mij hoor :$:$:$

marcel-renault-addict

Citaat van: Rogier op  9 juni 2011, 13:54:34
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13243.0 hier heb je een links rechts uitlaat te koop staan.

Rvs vindt ik persoonlijk mooier klinken is wat voller, maar kost wel wat ik was 450 euro daar voor kwijt vanaf mijn middendemper na achteren, als moet ik wel zeggen dat ik een handgemaakte eindstuk heb ;)

heb je niet 2 dempers nodig? dat staat wle in de catalogus van autostyle

Benjamin Renon

Nee, je hebt één eindemper met een extra gat. Vandaar gaat er een buis naar rechts richting een sierstuk. Je hebt dan alleen aan een kant eerder "rook" dan de andere kant.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

nd-photo.nl

Hier ook nog wat info over mijn vervanging van de einddemper toendertijds: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11880.0

Winst met je uitlaatlijn behaal je volgens mij alleen als je heel de lijn aanpast, als je echt iets wilt merken, begin dan met een ander spruitstuk, dat merk je meteen. Einddemper is meestal alleen iets meer "sound".

marcel-renault-addict

ik laat eerst gewoon de orginele einddemper plaatsen en dan ga ik sparen voor een hele uitlaat er onder. de keuze is mij te groot om nu al iets te kiezen.  iig allemaal bedankt voor de reacties

Rogier

ik heb me uitlaat van rvs vanaf de katalysator en heb geen vermogen winst hoor ;) hij klinkt wel lekker :P

marcel-renault-addict

wat waren de kosten en heb je dubbele uitlaat?

Den

Reken op een 3 a 400 euro voor een nette dubbele achterdemper ex montage

Wat er ook al gezegd werd met het roken. Als je een goede demper heb zoals een crx vaak heeft zijn de buizen en bochten gelijk. Dan krijg je een mooie verdeling van de uitlaatgassen maar hier betaal je ook weer voor.

Het mooiste vind ik dat je een middendemper heb met 1 ingang en 2 uitgangen en hierop 2 aparte buizen naar links en rechts een kleine achterdemper van een bike.
Als ze het goed doen heb je een nette verdeling en een goed geluid. Dus niet dat 1 kant harder klinkt dan de andere kant en met die motordempers heb je een uniek geluidje

Of je kunt je middendemper niet monteren maar een t-stuk erop lassen, heb je ook geen vlammendover meer en dan roffelt het zo lekker na ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

marcel-renault-addict

Citaat van: Den op  9 juni 2011, 23:55:30
Reken op een 3 a 400 euro voor een nette dubbele achterdemper ex montage

Wat er ook al gezegd werd met het roken. Als je een goede demper heb zoals een crx vaak heeft zijn de buizen en bochten gelijk. Dan krijg je een mooie verdeling van de uitlaatgassen maar hier betaal je ook weer voor.

Het mooiste vind ik dat je een middendemper heb met 1 ingang en 2 uitgangen en hierop 2 aparte buizen naar links en rechts een kleine achterdemper van een bike.
Als ze het goed doen heb je een nette verdeling en een goed geluid. Dus niet dat 1 kant harder klinkt dan de andere kant en met die motordempers heb je een uniek geluidje

Of je kunt je middendemper niet monteren maar een t-stuk erop lassen, heb je ook geen vlammendover meer en dan roffelt het zo lekker na ;)

heb je miss foto's? tis mij namelijk niet geheel duidelijk wat je bedoelt :$:$

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev