Advertenties


Auto start niet meer

Gestart door cakemasher, 8 juni 2011, 19:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cakemasher

Ik ben vandaag bezig geweest met m'n renault megane coupe 2.0. Dit omdat de auto kwa toeren schommelt.
Ik heb een beetje op 't forum geneust, en kwam erachter dat dat kanliggen aan een vieze gas klep, vieze kleppenmotor of de mapsensor.

Nu had ik de volgende link erbij gepakt, om de kleppen motor schoon te gaan maken: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12712.0
Hier staat dat 't om een 1.6 gaat, maar aangezien 't erg het zelfde lijkt, gebruikte ik die 'faq'.

Ik had de bouten met wd40 ingespoten omdat deze goed vast zaten, daarna heb ik 't vacuümslangetje eraf gehaald om te kijken of deze nog heel was, wat wel gewoon 't geval was.
Daarna heb ik 't stekkertje uit de map sensor gehaald om te kijken of daar alles nog in goede staat was, wat ook 't geval was.

Daarna heb ik alles weer gemonteerd (ik moest ff weg), toen ik terug kwam had ik 't lucht filter gedemonteerd (die bak waar 't filter in zit) en deze vervangen met een openlucht filter. Deze had ik aan de zelfde 'buis' die naar het oude luchtfilter toe liep vast gemaakt.

Nadat alles weer goed vast zat heb ik geprobeerd de auto te starten, dit lukte niet meer. Eerste instantie dacht ik dat 't aan de accu lag, want die gaf weinig spanning aan de start motor en die had 't er heel moeilijk mee (kwam wass. door radio die nog aan stond). Ik heb de accu opgeladen en weer geprobeerd. Maar hij start gewoon niet, ik weet ook niet wat er aan de hand zit. Ik heb alles nog even goed na gekeken of er een stekkertje los zit, of 't vacuümslangetje miss niet goed zat, maar alles zit goed stevig gast.

Kan iemand me helpen?

Edit:
Ik had de originele luchtfilter terug geplaatst, maar dit blijkt niet te helpen.

Roy16v

als je van de boven kant op je luchtfilter kijkt,dan zie je rechts daarvan tegen de binnenkant van de wielkast een soort knopje zitten met een zwart of rood rubber er overheen,
druk deze maar eens in,grote kans dat die omhoog gesprongen is.

is de brandstof pomp beveiliging bij b.v. een aanrijding.

cakemasher

Ik heb even gekeken, en het knopje ingedrukt. Maar volgens mij was deze al ingedrukt.
Nu is de accu weer leeg, dus ligt hij weer aan de op lader (veel geprobeerd te starten).

Vanochtend toen wou ik weer ff proberen, en toen ik bezig was met starten (start motor ging heel langzaam omdat accu vrijwel leeg was) sloeg hij aan en meteen weer uit. Veder is me dat niet nog een keer gelukt. Kan dat aan de accu liggen?

mkool

nee eerder aan je startblokkering die je was vergeten op te heffen..

cakemasher

en jaa hoor, helemaal vergeten....

bedankt!

nd-photo.nl

Het zijn de kleine dingen die je het snelst vergeet :) Happy driving ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev