Advertenties


Klets maar raak DEEL 153

Gestart door Dennis Postma, 8 juni 2011, 10:29:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

En weer verder.

Ik hoorde trouwens dat Jan zijn coupe verkocht is.

Colin

Zie marktplaats, ging naar zijn baas geloof ik.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Nicole

volgens mij naar zijn baas idd. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dennis Postma


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

megcab2000 (Verkocht)

#5
(Deze vermakelijke blog kwam ik vandaag tegen op nederland.ro , ....zie kenteken)
PS: ik zie dat dat L-woord automatisch geblokt wordt op het forum :-)






RO.BLOG: OVER-LEVEN IN ROEMENIË

AOW – OK, ik geef het toe: ik word 65 ('hij is nog best kras he?'), een leeftijd waar ik nooit reikhalzend naar heb uitgekeken. Die verjaardag heeft één voordeel: je gaat van Drees trekken. Maar als je in het buitenland woont, maakt de Nederlandse overheid het je niet gemakkelijk om aan dat zuur verdiende staatspensioen te komen. Geen mens heeft me duidelijk kunnen maken waarom ik over mijn Roemeense jaren geen AOW ontvang, terwijl ieder weldenkend mens weet dat ze eigenlijk tropenjaren zijn. En ik toch keurig elke maand sociale lasten betaal over mijn inkomen.

Ik ben nu al dagen zoet met 'het AOW-aanvraagformulier': 14 A4-tjes, aan beide kanten in te vullen, dus 28 kantjes privacygevoelige informatie. Echt, ik overdrijf niet één kantje. Ik dacht altijd dat Roemenië wereldkampioen bureaucratie was. Maar Nederland stijgt met stip. Of ik maar even wil melden op welk adres ik van mijn 15e tot mijn 18e heb gewoond ("het verschaffen van onjuiste informatie is strafbaar"). Wat de volledige voor- en achternaam is van de ex-echtgenoot van mijn vrouw. Bij welke werkgever ik tussen 1972 en 1974 werkzaam was ("loonstrookje, of werkgeversverklaring meesturen"). Of mijn eigen ex-echtgenote ooit een uitkering heeft ontvangen, en van welke instantie....

In het kader van 'het aanvraagformulier' stond ik vanochtend, donderdag 2 juni 2011, om exact 11.00 uur op de stoep bij de consulaire afdeling van de Nederlandse ambassade. Want die is immers slechts zes uur per week voor het publiek geopend. Het is de derde keer in twee maanden dat ik mij op de juist dag en tijd bij de videofoon meld, want ik ontvang binnenkort 1,43 euro per maand voor mijn dag- en nachtdiensten bij een lokale krant in Breda. En ook enkele andere slecht beleggende, veel-papier-verwerkende pensioenfondsen willen een bewijs hebben dat ik nog in leven ben.

B-43-###
Het leven lacht me toe, als ik voor de deur van de ambassade een blauwe auto zie staan met het kenteken B-43-###. Nor-maal ben ik niet zo ge-charmeerd van dit soort humor. Maar als je met je oude dag in de weer bent, kan je wel een pretje gebruiken. Dus ik zet mijn tas met trouwboekjes, echtscheidingsconventanten, paspoorten en die 14 A4-tjes even tegen het hek van het grondgebied van Tarile de Jos en loop naar het voertuig om een foto te maken. Onmiddellijk komt er een paza uit zijn hok om te vragen waarom ik die auto fotografeer. Ik vertel met handen en voeten(!) dat die drie letters op de auto voor Nederlanders een bepaalde betekenis hebben. Hij is opmerkelijk snel van begrip en moet besmuikt lachen.

Op hetzelfde moment staan er twee blauwe petten achter me om te vragen of die tas en die paraplu van mij zijn. Blijkbaar word ik aangezien voor een terrorist die Tanja van Gool op wil blazen. In tegenstelling tot de meeste andere jonge inwoners van Boekarest spreken politieagenten en andere overheids-functionarissen geen enkele andere taal dan hun moerstaal, dus ik doe mijn beste Roemeense best om een legitiem klinkend verhaal op te dissen. Het antwoord is simpel maar duidelijk. Een hand wijst naar het op circa 2,5 meter hoogte hangende briefje dat de ambassade op 2 en 17 juni gesloten is. Ik realiseer me ineens dat het in Nederland Hemelvaartsdag is. En ambassades zijn uiteraard vrij op ALLE feestdagen, ook als geen mens in Roemenië het bestaan van dit christelijke exemplaar kent. Ik zucht diep, en kijk – met enige zelfkennis – naar dat aansprekende kenteken.

MOD: dit bericht naar "klets maar raak" verplaatst uiteraard


Megane is verkocht

Rogier

misschien blijft ie wel binnen de club ;), en jan weet nu aan wie die hem verkocht hebt en hoe die gene ermee omgaat.

Nicole

Nou, ik heb goed nieuwe gekregen!
Vrijdag even op gesprek, en dan kan ik zoals het nu lijkt bij de RDW aan het werk!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Benjamin Renon

Bij de afdeling import? Succes vrijdag dan maar alvast.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Nicole

Nee waarschijnlijk nu bij de afdeling vsn de snelle motorboten, daar zochten ze mensen voor.
Maar vrijdag hoor ik precies op welke afdeling etc. :)

Dankjewel! Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dennis Postma

Gefeliciteerd.

Wat ik begreep is dat Jan z'n coupe in een showroom komt te staan. Zo las Claudia het iig van Paulien d'r hyves.

Dennis Postma

Trouwens wil ik wederom weer even iedereen op de volgende forumregel wijzen:

CiteerTaal en leesteken gebruik:
Graag verzoeken wij iedere gebruiker op dit forum zijn/haar berichten op dit forum in het normaal Nederlands te plaatsen. Ook zal er gelet worden op het niet gebruiken van leestekens zoals punten en komma´s. Als wij zien dat iemand zich hier niet aan houd zullen wij het betreffende bericht eenmalig aanpassen en de gebruiker hier via pm op aanspreken.

Wees niet bang dat wij bij elke type fout of afkorting op zullen treden, deze regel is puur om het forum netjes, overzichtelijk en begrijpelijk voor iedere forumgebruiker te houden. Het is tenslotte een forum en niet een vorm van msn/chatbox.

Kennelijk blijft het voor sommige mensen moeilijk om de functies van zijn/haar toetsenbord te gebruiken en woorden normaal af te maken (en niet bijvoorbeeld make in plaats van maken, gewoon met een n, zoals je het waarschijnlijk op school ook geleerd hebt). Hoofdletters type je door de te gebruiken letter in te toetsen in combinatie met de shift toets.  ;) Maar waarschijnlijk weet iedereen dit al wel, dus gebruik dit alsjeblieft ook. We zijn hier geen kleine kinderen/pubers met elkaar maar gewoon volwassen mensen. Laat dit dan alsjeblieft ook gewoon zien op het forum.  :police:

Bij voorbaat dank.
  !-!

Karin


Rogier

Net contact gehad met de spuiter, zaterdag is me auto pas klaar. Wordt hopen op mooi weer voor zaterdag avond, dan kan ik de auto nog ff schoonmaken van binnen.

paikey

dat is maar krapjes aan Rogiertje..........

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev