Advertenties


Tok geluid bij koppeling op laten komen.

Gestart door rachid, 8 juni 2011, 00:08:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rachid

Hallo allemaal.
Een vraagke.
Ik heb het forum al doorgezocht maar wat ik erover kan vinden is het niet.
Ik heb namelijk bij het oplaten komen van de koppelingspedaal een tok geluid.
De pook beweegt NIET en gaat ook niet stroef of zo.
Ik heb er bij de garage al naar laten kijken maar die kunnen niks vinden,ik heb dus preventief de voorste motorsteun laten vervangen.
De oude was eigenlijk nog goed,Heb ze ook laten kijken naar de baksteun en de achterste steun maar die waren goed.
De rechter(lange)aandrijfas heb ik ook laten vervangen omdat ze dachten dat er wat ruimte zat om de homokineet,echter na vervangen nog steeds het geluid.
Zelf heb ik ook nog zitten zoeken en vond zelf dat er op de korte aandrijfas speling zit.hoe leg ik het uit.
Als ik vanaf de motorkap de aandrijfas vastpak dan kan ik hem ongeveer een mm of 3a4 naar voren en naar achteren bewegen cq draaien,dus naar de bestuurdersstoel en terug naar de koplamp dus echt draaien.
Zou dit het probleem kunnen zijn of zou ik ergens anders naar moeten kijken,volgens de garage die hierna gekeken heeft kan dit geen kwaad en zou niet dit probleem kunnen veroorzaken.
Ik las ergen op het forum dat iemand dit ook had en het verholpen is door een reactiesteun,deze steun is dat een motorsteun of zo?
Waar zit deze?
Ik hoop dat iemand verlossende antwoorden heeft met betrekking tot deze probleem.
Alvast bedankt.
Betreft renault megane coupe 1.6e uit 4-'96
Grtz Rachid

Den

Denk dat je drukgroep kapot is of dat er daar een vingertje vast blijft hangen.

Of verder iets met je koppelingskabel, vork, pedaal of gewoon je koppelingset die minder zin heeft.
De bak moet ervoor af en de enige manier om het te vinden is om alles eraf te schroeven.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

rachid

Oh my god.
Meen je dat nou?
Dan ga ik hard twijfelen om hem weg te doen.
Daar heb ik het geld niet meer voor.

Den

Achter de pc is dat altijd moeilijk te beoordelen.
Je kunt eens samen met iemand anders eens op onderzoek gaan.
Iemand koppelen en de ander bij de motor luisteren.
Zo kun je specifiek een richting zoeken maar een beetje garage weet dat ook wel.
Het kan ook de kabel zijn die ergens achter hangt en die daardoor een tok geluid maakt.
Van die assen is normaal, er zal altijd wat speling opzitten.

Merk je verder niet me rijden of koppelen ?
Hoor je ook een kraak geluid ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

rachid

Nee merk er helemaal niks aan.
Niet zwaar schakelen geen kraak geluiden alles klinkt zoals het hoort te klinken ook volgens de garage.
Wat mij opvalt als ik buiten de auto sta en een ander met de koppeling laat spelen dan zie ik de linker voorwiel een schok krijgen,de andere kant heeft het niet.
De draagarmen zijn ook goed en zit ook geen ruimte op.
de koppelingspedaal zit wel vrij hoog maar is nog lang niet op.
Wat is vervangen:

linker aandrijfas.
rechter aandrijfas.
motorsteun rechtsvoor bij de stuurbekrachtigingspomp.
wiellager rechtsvoor.


verder niks vreemds te zien onder en boven het blok.

Meganer

Onder op je blok zit een steun en die gaat volgens mij naar je subframe! Deze heet de kantelsteun, hij zorgt ervoor dAt zodra je optrekt je motor niet te ver kantelt! Ik had hetzelfde probleem en na het vervangen van die steun was het opgelost! Wel eerst even met een bandijzertje ofzo kijken of je daar veel speling op zit! hier moet normaal gesproken heel weinig speling op zitten! Verder kan het nog een stabilisatorstanf zijn of misschien wel een fuseekogeltje of de achterste draagarmrubber!

Den

Ik denk in eerste instantie iets met je koppeling of je versnellingsbak.
Motorsteun veroorzaakt dit niet snel als de motor niet draait.

Heb je het geluid als de motor uitstaat ? Dus enkel als je zonder contact de koppeling intrapt ?
Of heb je het geluid als je de koppeling op laat komen als je weg wilt rijden ?

Als de motor uitstaat is het je koppeling, is het met de motor aan dan kan het iets mechanisch zijn zoals meganer zegt.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Meganer


rachid

Citaat van: Meganer op  8 juni 2011, 23:00:44
Onder op je blok zit een steun en die gaat volgens mij naar je subframe! Deze heet de kantelsteun, hij zorgt ervoor dAt zodra je optrekt je motor niet te ver kantelt! Ik had hetzelfde probleem en na het vervangen van die steun was het opgelost! Wel eerst even met een bandijzertje ofzo kijken of je daar veel speling op zit! hier moet normaal gesproken heel weinig speling op zitten! Verder kan het nog een stabilisatorstanf zijn of misschien wel een fuseekogeltje of de achterste draagarmrubber!
Waar zit deze ergens?
Dan zal ik daar morgen na kijken op de brug.
Of bedoel je de middelste motorsteun net boven de stabbistang ter hoogt van de kat?

Den

 !-!

Is gewoon heel moeilijk om hier je vinger op te leggen als je zelf niets kan testen
Maar als je veel mensen hebt die met andere ideeen komen kom je vanzelf ergens,
Jouw uitleg was ook duidelijk dus hopen dat ts hier iets mee kan ;)

Bij mij gaan metterijd al die steunen eruit en pak ik vaste steunen, trilt de auto ook lekker mee haha
Ach, rubber is maar voor 1 ding goed, banden en .........;)  :D
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

rachid

Citaat van: Den op  8 juni 2011, 23:13:43
Ik denk in eerste instantie iets met je koppeling of je versnellingsbak.
Motorsteun veroorzaakt dit niet snel als de motor niet draait.

Heb je het geluid als de motor uitstaat ? Dus enkel als je zonder contact de koppeling intrapt ?
Of heb je het geluid als je de koppeling op laat komen als je weg wilt rijden ?

Als de motor uitstaat is het je koppeling, is het met de motor aan dan kan het iets mechanisch zijn zoals meganer zegt.


Geluid is er alleen bij draaiende motor en hoor het alleen als ik de voetpedaal terug naar boven laat komen dus wil gaan rijden of overschakel.

Verder lijkt het alsof het links voor vandaan komt en in het midden zeg maar langs de tunnel op.

Auto is vorige week voorgekeurd voor de apk.
Enigste wat daar uit kwam was wiellager rechtsvoor en stuurkogel verder was alles goed want de bandenijzer hebben op mijn verzoek goed tussen de draagarmen gezet en daar zat niks op qua speling.

Den

Citaat van: rachid op  8 juni 2011, 23:32:35
Waar zit deze ergens?
Dan zal ik daar morgen na kijken op de brug.
Of bedoel je de middelste motorsteun net boven de stabbistang ter hoogt van de kat?

Middelste steun inderdaad maar daar had je al naar laten kijken toch ?

Je rubbers van je stabistang kunnen ook versleten zijn,
Verder zou ik je draagarmen nakijken en even lossen dan o de juiste manier vast maken indien die goed zijn.
Je mag de draagarmrubbers pas vast draaien als ze op de normale stand staan, dus met je wielen op de grond
Of dat simuleren met brug en assteunen.
Anders zijn die rubbers snel kapot omdat er op de verkeerde wijze druk op staat.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

rachid

ja op den duur kom je er wel ja maar dan ben je wel heeeeel veel euro's lichter.

Den

Dan is hetgeen wat die tik veroorzaakt iets wat te maken heeft met ophanging.

Zijn je veren en dempers nog goed ?
Je zegt dat je linker wiel verspringt als je de koppeling intrapt ?

Je kunt ook nog je veerpootlager nakijken, misschien iets kapot daar ?

Als er druk op die as komt te staan, daarna op je wiel en ophanging.
Als er druk op staat dan wil je draagarm naar achter klappen maar dit wordt voorkomen door je fuseekogel, draagarmrubbers, veerpoot en andere ophangpunten.
Ik denk dat je het beste alles eronder uit kan halen en goed kijken wat er kapot is.
Misschien als je het zelf niet kan dat hier iemand op het forum is die het voor je wilt doen voor een leuke prijs.
Scheelt een stuk vergeleken met een garage of dealer.
Je kunt wel een keer langs een banden specialist die een goede testbank ofzo heeft met schokdemper tester
Ik had het met mijn oude coupe dat deze niet rechtuit bleef rijden. Na een half jaar de draagarmen vervangen, bleek dat aan de buitenkant deze goed waren maar tijdens het vervangen kwam ik erachter dat deze helemaal, vast zaten door roest en zand. Zat geen beweging in maar na het vervangen en uitlijnen was het probleem weg.
Dus vaak zie jet niet of het goed is of kapot
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Citaat van: rachid op  8 juni 2011, 23:43:32
ja op den duur kom je er wel ja maar dan ben je wel heeeeel veel euro's lichter.

Ligt eraan als je iemand hebt die iets goed wilt doen zonder enkel eurotekens te zien dan valt het allemaal mee,
Vaak zijn dit soort dingen juist de dingen die geld kosten en dat is weer het nadeel van een auto.
Zeker alsje afhankelijk bent van derden
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev