Advertenties


Positie luchtfilter

Gestart door Murderous, 3 juni 2011, 15:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Murderous

Hoi allemaal!

Ik ben mijn auto aan het nalopen voor de APK en dacht hierbij om mijn luchtfilter een beter plekje te geven.
Zat voorheen namelijk achter mijn linker koplamp.

Nu heb ik mijn luchtfilter een andere positie gegeven, maar mijn vraag is of dit kan.
Naar mijn idee komt hier het meeste koude lucht vandaan, maar aan de andere kant is daar ook veel warme lucht..


Wat denken jullie?

Groetjes.

Rogier

Het kan wel, alleen hij zuigt nu enorm veel warme lucht aan.
Ik zelf heb mijn luchtfilter na de bumper toe lopen achter de linker koplamp, daar zuigt ie minder warme lucht aan en meer koude lucht !-!

Murderous

Hoi Rogier,

Dus in principe zat de luchtfilter al goed (oude positie), alleen moet ie wat meer naar beneden toe? :)
Thanks voor je reactie btw!

Nicole

#3
Zo heeft hij inderdaad meer warme lucht.
Als je echt meer koude lucht wil zou ik hem zoals Rogier zegt naar links en wat naar beneden zetten. :)

Edit: Hier een foto van lid nd-photo.nl.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Murderous

Hoi Nicole,

Geweldig, een foto :)
Wat heb jij voor een luchtfilter? Aangezien het er qua buis al heel anders uit ziet.. of is het eigen creativiteit? :)

Nicole

Dat is niet mijn luchtfilter, hij is van een ander lid (naam staat boven de foto).
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

hij zat inderdaad al goed, de mijne zit exact als hier boven alleen ander materiaal gebruikt ;)

en graag gedaan.

nd-photo.nl

@Murderous
Eigen creativiteit :) Aanzuigbuis is een 10cm buis die je gewoon bij de bouwmarkt kan kopen voor een tientje. Die moest ik een klein beetje verknippen ivm de 8cm aansluiting van de Powerfilter. Daarna met 2 slangklemmen (aan elkaar vast) gemonteerd op het filter.

Ben nu een beetje aan het experimenteren, want ik wil de aanzuigbuis aan de zijkant van de radiator monteren, zodat ik ook daadwerkelijk verse rijwind opvang ipv vanuit een lagedruk gebied lucht aanzuig (in die lege ruimte).

nd-photo.nl

Ik heb bovenstaande situatie veranderd en de aanzuigbuis van de originele luchtfilter gebruikt, die overloopt in een buis die weer op de powerfilter zit. Waar ik eerst een soort "gap" voelde bij het optrekken, is die door het betere plaatsen verdwenen. Optrekken door de toeren heen gaat vloeiender.

Zal nog even een foto ervan maken!


Christian de Vriend

Netjes hoor  !-! !-!

wanneer gaan we sleutelen?  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Toevallig vandaag mn FSE PBV binnengekregen, dit weekend kan ik niet, maybe volgend weekend :) ?

Roy16v

Misschien een gekke vraag,maar wat nu als je in de regen het water van je voorligger opzuigt?

Jordi_Cabrio

Citaat van: Roy op  7 juli 2011, 22:28:11
Misschien een gekke vraag,maar wat nu als je in de regen het water van je voorligger opzuigt?

Water stofzuiger haha
www.tshirt-bedrukken.nl
Ik maak ook stickers naar je eigen wens

nd-photo.nl

#14
Goede vraag, nog niet eerder tegengekomen. Wel in de regen gereden zonder problemen. Als hij begint te stotteren houdt ik waarschijnlijk niet genoeg afstand ;)

[edit]
Fijne waternevel is niet slecht btw voor je verbranding, google maar eens op aquamist ofzo. Christian had dit in een andere thread al naar boven gebracht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev