Advertenties


Stop lampje en handrem teken gingen branden.

Gestart door brian hoks, 27 mei 2011, 02:17:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brian hoks

Vandaag toe ik de snelweg af ging en dus best schuin ree ging het lampje van stop samen met de handrem teken even branden en er klonk een piep geluidje.
Het was maar heel even en daarna was het weg.
Ik moet helaas het hele weekend werken en heb echt de auto nodig, maar hier kan ik toch wel even (dit weekend) mee doorrijden of kan dit echt niet.
Ik heb in het boekje opgezocht en de remvloeistof is waarschijnlijk op of het is een ander probleem met de rem.
Ik moet wel bekenen dat ik sinds afgelopen week een piep bij het langzaam rijden heb.
Ook als ik geen gas geef hoor ik die piep in mijn linker achterband (rem of daar ergens), maar alleen als ik langzaam rij.
Het is net of de rem blijft hangen (zo voelt het niet maar klink het) maar als ik gas geef is het weg.
Kan dit er misschien mee te maken hebben en kan dit aan een te laag remvloeistof niveau liggen.

Ik maak het bakje van de remvloeistof liever niet open omdat het wordt aangeraden om dat door een dealer te laten doen, staat in het boekje teminste.
Maar wat kan dit allemaal zijn?

Iemand enige ervaring hiermee, groeten Brian.

Den

Remproblemen kunnen zijn

Remblokken versleten, schijven krom, remolie niveau laag

Die piep gaat weg als je iets remt of wordt het erger ?
Zodra je staal op staal gaat horen zijn de remmen echt op en dat is niet goed.
Als je schijf krom is hoor je dat iedere omwenteling en dat kan goed het geval zijn.
Voor de zekerheid even langs een garage, het is niet makkelijk te zeggen zo via internet

Remolie kun je zelf nakijken alleen is het spul erg aggressief dus uitkijken voor je lak, huid en kleren.
Staat min en max op het reservoir en zit tegen het vuurschot aan de bestuurderskant. Zit aan een soort van dikke schotel met een tankje erop
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

matthew

Is inderdaad peil te laag.
Mee door rijden is onverstandig,want het zijn niet voor niks de rode storingslampjes die gaan branden.

Kan zijn remblokken versleten.
wat ook nog kan is dat bv het druklager in je bak lek is.(deze zit ook gekoppeld aan je remvloeistof).
Echter zullen het wel de remmen zijn,omdat je daar ook een bijgeluid bij hebt.
En remmen zijn toch ook belangrijk,zou ik niet een signaal van negeren in ieder geval.

Anders hebben ze ook wel vervangende auto's bij de garage kost wel geld maar kun je toch doorrijden terwijl je auto gerepareerd wordt.

testit

Bij slijtage van de remmen zakt het olie niveau als de auto vlak staat en het lampje is uit is er weinig aan de hand ,olie bijvullen kan
iedereen zelf met de juiste olie en niet morsen ivbm de lak.hou er alleen rekening mee dat een dalend olie niveau een gevolg is van afgesleten
remblokken en dat bij vervangen van blokken en evt. schijven het olie pijl weer stijgt en kan overlopen,dus wel even melden bij de
garage dat je bijgevuld hebt,heb je er geen gevoel bij laat er dan volgende week even iemand naar kijken (remblokken en olie).
geen reden tot paniek.

brian hoks

Vandaag toch nog even tijd gezien om even langs te gaan bij de garage.
De schrijfremmen achter waren toch goed versleten en echt aan vervanging toe.
De voorremmen zitten er ook aan te komen en worden dus gelijk meegenomen.
Dit geld ook voor 4 nieuwe remblokjes.


De auto moet nog uitgelezen worden maar de remvloeistof was meer dan voldoende.
Het geluid dat de auto maakt komt dus echt van de versleten remschrijven af.
Maar kan het zijn dat de auto ook kan lezen dat ze versleten zijn want hoezo gaat anders stop en het handremteken branden met een piep erbij?
Anders wacht ik wel even af wat ze er uit kunnen lezen.

Maandag hoor ik meer van de garage want ik heb de auto nu 8 maanden en had 6 maanden bovag garantie.
Heb bij aankoop bijna 1000 euro betaald aan rijklaarmaakkosten en vind het dus belachelijk dat de schrijven nu al zo versleten zijn, ook de remblokjes zijn gaar en dat kan nooit in zo'n korte tijd omdat ik pas 5500 km ermee gereden heb.

Hoe hadden jullie dit aangepakt en/of opgelost.

Ze gaan in ieder geval kijken wat ze kunnen doen voor me.
Hopelijk kunnen ze me tegemoetkomen want nieuwe remschrijven en blokken kosten 380 euro inclusief manuren zijden ze.

Alvast bedankt, Brian.

juul

voor het lezen zit er een soortvan pennetje aan de remblokken als deze in aanraking komt met de schijf gaat het lampje branden
als teken dat de remmen nagekeken moeten worden (als ik hetgoed heb)


DONRozeboom (Mike)

Ik zou zelf de schijven en blokjes vervangen.
Het is niet een hele moeilijke taak. Het kostte mij (weliswaar voor een type1 ph1, maar dan nog) 85 euro voor 2 schijven en 4 blokjes.
Het is voor iemand die het nog nooit gedaan heeft misschien 2 uurtjes werk.
Ik zou daar eens over nadenken ;)
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

juul

ik heb het ook zelf gedaan en ook bijmijn oude R19 (was het zelfde idee) 1e keer duurde het wat langer maar met goed kijken
is het wel te doen.
vergeet geen kopervet op de achterkant van de blokken te doen anders blijft ie piepen.

Mja als het nog voor de garantie is dan zou ik het mooi door hun laten doen.

brian hoks

Nou dat is dus het probleem, de garantie is net 2 maandjes afgelopen.
Omdat ik toen bijna 1000 euro rijklaarmaak kosten heb betaald en de remmen toch wel erg versleten zijn, wat nooit in zo'n korte tijd gebeurd kan zijn gaan ze kijken wat ze kunnen doen voor me.
Ik denk (hoop) dat het ieder de helft is.
dan scheelt het me toch weer en matsen we elkaar.

PS. het lampje gaat alleen branden als ik schuin rij, dus van een afrit af of scherp over een rotonde.
ik zal vragen of ze hem gelijk even uitlezen en er naar kijken.

Ik laat jullie weten hoe het afloopt.
Groeten, Brian.

matthew

Dat lampje gaat branden zit er toch te weinig remvloeistof in het reservoir hoor.
Maar de oorzaak daarvan is duidelijk,versleten remmen voor en achter.
Als je het al maar een klein beetje bijvuld zou het al wel over zijn dat lampje.
Uitlezen daarop heeft weinig zin.

Als je idd zo weinig hebt gereden en nu al op,dan zijn in mijn ogen de kosten volledig voor de garage.

brian hoks

Vandaag contact gehad met de garage.
Ze kunnen niet meer doen dan 20 procent korting geven.
Was iets meer dan 400 euro dus moet zelf iets van 330 betalen.
Heb gezegd dat ik volgende week contact met ze opneem (ook voor eventuele reparatie).
Vind het eigenlijk niet tof van ze maar ik kan weinig en moet blij zijn dat ze me tegemoet komen want heb eigenlijk nergens recht op.
Ga van de week wel ergens anders kijken of dit goedkoper kan.
Vind het namelijk erg veel, en niet tof van ze omdat ik een hoop heb betaald om dat ding rijklaar te maken.
Hopelijk is het bij kwik fit of zo goedkoper want zelf vervangen ga ik niet aan beginnen.
Ook zijn ze door dit soort dingen een klant kwijt en ga ik volgende keer ergens anders naar toe.

Groeten, Brian.


DONRozeboom (Mike)

Heb je wel gevraagd wat er precies vervangen moet worden? Of heb je zelf doorgegeven wat er moet gebeuren?
Want als het alleen je remmen zijn, zij het blokken, schijven of beide, dat is echt niet zo moeilijk om zelf te doen, en dat scheelt je heel veel.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev