Advertenties


lampje gaat aan bij versnelling 1+2

Gestart door Bengel, 25 mei 2011, 13:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengel

Hallo Allen
Ik zal me nog netjes voorstellen.

Echter ik heb een vraagje en kom er niet uit met de zoekfunctie.

Het betreft een Megane coupé 1.6 uit 1999

Op de cockpit gaat er een rood lampje branden ^^^^^(zoiets) (voorlaatste lampje rechts)
Het rare is dat deze gaat branden bij het starten, en dan weer uit gaat.
Zet ik hem in zijn 2 gaat hij weer oplichten, naar zijn 3-4-5 is het weer uit en gebeurd er niets.
Iemand een idee waar die waarschuwing voor dient ?

Heb alle contacten schoongemaakt, koelvloestof en olie nagekeken.
Enige wat ik nog kan bedenken is de airco ?????
Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen

Arjen_J

Heb je het niveau van je remvloeistof gecheckt?
evt een keer de stekker van je vlotter af halen en rijden om te kijken of dat verschil maakt...
ken je tellerbak niet maar t zou kunnen....
kijk eens in t boekje wat t icoontje is

Nicole

Is dat niet het motorstoringslampje?
Al is die normaal oranje volgens mij??
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Bengel

krijg er geen pics in
hier even een voorbeeld welk lampje er oplicht
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=175902

Sorry, heb geen boekje (meer)
Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen

DONRozeboom (Mike)

Is motorstoringslampje inderdaad. (volgens mij was t zelfs elektrische storing).
Bij mij brandde die omdat mijn snelheidsmeter niet meer werkte. Maar volgens mij gaat hij branden met meerdere elektrische storingen (inspuiting e.d.)
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Nicole

Dat is inderdaad het motorstoringslampje.
Bij mij ging hij een periode ook soms branden toen mijn snelheids meter het niet deed.
Maar ook een periode dat hij steeds afsloeg toen ik de koppeling in trapte.
Het kan met meerdere dingen te maken hebben dus.

Ik zou gewoon eerst even je meg uit laten lezen, als daar een storing te vinden is, is het makkelijk.
en anders wordt het zoeken. :)

Heb je verder nog iets ontdekt aan je megane wat "anders" is sinds dat lampje gaat branden?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Meestal moet je het, zoals Nicole al doorschemert, merken als dat lampje brand.
Vaak duidt het namelijk op een elektrische storing. Hetzij ontsteking, hetzij dashboard, enz. enz.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Bengel

yups,
benzinewijzer gaat wel erg vlug naar de nulstand (volgens dat ding zou ik nu 1>2 rijden)
toerenteller schommelt ook als de P*st.

Nu heb ik ook een Peugeot 306 en weet ondertussen alles van massa schoonmaken (Franse kwaal geloof ik)

Heb hem al uit laten lezen, was niks te vinden.
Vreemde blijft dat het alleen bij het starten en overschakelen naar 2 gebeurd.
Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen

DONRozeboom (Mike)

Zorgt dat toch ergens voor een kortsluiting, spanningspiek of juist spanningstekort. Problemen met dynamo, of v'bak misschien?
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Bengel

Allereerst, dank voor jullie snelle antwoorden op mijn vragen.

@Don, dat dynamo probleem ga ik direct ff uitzoeken, zou zo maar kunnen.
van 1 naar 2 hoor je geklapper en de zooi gaat knipperen op de dash.

ik laat het jullie weten.

nogmaals thanx.


Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen

DONRozeboom (Mike)

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Bengel

#11
Citaat van: Bengel op 25 mei 2011, 14:21:04
@Don, dat dynamo probleem ga ik direct ff uitzoeken, zou zo maar kunnen.
van 1 naar 2 hoor je geklapper en de zooi gaat knipperen op de dash.

de snaar stond inderdaad wat te slap, dat geklapper is nu weg, echter het lampje blijft aan gaan.

Nu kwam de buurman met het verhaal om de pluspool van de accu een uur af te koppelen zodat hij na weer aankoppelen zichzelf reset.
Ik ben niet zo'n held met elektronica, maar klopt dit verhaal?
Ik wil natuurlijk niet nog meer problemen.

Citaat van: DONRozeboom op 25 mei 2011, 14:27:16
Stel je hier anders ook even voor:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0

hoe doe ik dat, ben niet zo thuis met deze software, gewoon op antwoord drukken ?
Wie te vroeg naar de Keukenhof gaat, gaat naar de knoppen

DONRozeboom (Mike)

Het kan helpen. De Xsara automaat van mijn oma heeft problemen in de computer, waardoor de inspuiting na een tijdje bagger wordt.
Na een tijdje de accu los te hebben, reset de computer en is het weer goed.
It's always worth the try.


Edit:
Yup, gewoon op antwoord drukken en je ff voorstellen :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Den

Ik denk dat er ergens een kabelbreuk zit of een stekkertje niet goed
Misschien een stekker met oxidatie erop
Lijkt het meest logisch omdat het niet altijd gebeurd
Je kunt de stekkers even schoonmaken en inspuiten met contactspray
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

nd-photo.nl

Ik heb pas geleden (paar weken geleden) mn auto ook een reset gegeven ivm beide accupolen los. Daarna de massa + positieve draden tegen elkaar aanhouden, zodat je circuit leegloopt. 15 mins zo laten staan, daarna accu weer aansluiten.

Auto starten en alle vebruikers aan (+ op hoog zetten) en laten warmdraaien. Mijn stationaire toerental is hiermee verhoogd met 250 toeren (750 ipv 500rpm). Bovenstaande uitgevoerd met koude motor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev