Advertenties

Bumpers 'Cleanen'

Gestart door Jeremy, 24 mei 2011, 12:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Jeremy

Hallo mensen!

Ik kan voor een prikkie een originele voor- en achterbumper overnemen, en deze zou ik dan aan willen passen.
Mijn idee is als volgt...
De stootstrips demonteren en dan opvullen met hetzelfde materiaal als de bumper zodat de bumpers mooi strak worden.
Maar nu heb ik een paar vragen:
Van welk materiaal zijn de bumpers gemaakt?
Kan ik dit het best lassen, of zou ik dit ook kunnen lijmen?
Wat voor plamuur kan ik het beste gebruiken?
Is de kans groot dat de verbindingen gaan scheuren?
En is er een mogelijkheid om het onderste rooster bij de mistlampen te verwijderen en dit bijvoorbeeld te vervangen door gaas zonder dat de mistlampen komen te vervallen?
Veel soorten kusstof kan ik heel makkelijk aan komen via me vorige werk dus dat is geen probleem.
En het belangrijkste nog... is het wel handig om hier aan te beginnen? ik heb geen ervaring met het aanpassen van bumpers, maar wel een klein beetje ervaring met kunsstoflassen ( ooit een keer gedaan op school ).
Lijmen heb ik wel wat verstand van, maar dan alleen in aluminium, glasvezels, Glare, en koolstoffen ( geleerd in me opleiding vliegtuigsamenbouwer )
De bumpers kosten samen 100 euro plus nog de nodige brandstofkosten en ik heb ze nog niet definitief gekocht, dus ik zou graag jullie mening willen horen voor ik hier geld aan uit ga geven.

Alvast bedankt!

DONRozeboom (Mike)

Hier alvast een site voor "reparatie".

http://www.monstergids.nl/hoe-repareer-je-een-polyester-of-kunststof-bumper/

Ik kan alleen zo 1, 2, 3 niet vinden wat voor materiaal een standaard bumper is. Maar k denk eigenlijk kunststof.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Jeremy

Dankje voor je snelle reactie Mike!
Ik ben ook bang dat het kunststof is, en dat is een stuk moeilijker aan te passen als Polyester lees ik al.