Advertenties

Bumpers 'Cleanen'

Gestart door Jeremy, 24 mei 2011, 12:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Jeremy

Hallo mensen!

Ik kan voor een prikkie een originele voor- en achterbumper overnemen, en deze zou ik dan aan willen passen.
Mijn idee is als volgt...
De stootstrips demonteren en dan opvullen met hetzelfde materiaal als de bumper zodat de bumpers mooi strak worden.
Maar nu heb ik een paar vragen:
Van welk materiaal zijn de bumpers gemaakt?
Kan ik dit het best lassen, of zou ik dit ook kunnen lijmen?
Wat voor plamuur kan ik het beste gebruiken?
Is de kans groot dat de verbindingen gaan scheuren?
En is er een mogelijkheid om het onderste rooster bij de mistlampen te verwijderen en dit bijvoorbeeld te vervangen door gaas zonder dat de mistlampen komen te vervallen?
Veel soorten kusstof kan ik heel makkelijk aan komen via me vorige werk dus dat is geen probleem.
En het belangrijkste nog... is het wel handig om hier aan te beginnen? ik heb geen ervaring met het aanpassen van bumpers, maar wel een klein beetje ervaring met kunsstoflassen ( ooit een keer gedaan op school ).
Lijmen heb ik wel wat verstand van, maar dan alleen in aluminium, glasvezels, Glare, en koolstoffen ( geleerd in me opleiding vliegtuigsamenbouwer )
De bumpers kosten samen 100 euro plus nog de nodige brandstofkosten en ik heb ze nog niet definitief gekocht, dus ik zou graag jullie mening willen horen voor ik hier geld aan uit ga geven.

Alvast bedankt!

DONRozeboom (Mike)

Hier alvast een site voor "reparatie".

http://www.monstergids.nl/hoe-repareer-je-een-polyester-of-kunststof-bumper/

Ik kan alleen zo 1, 2, 3 niet vinden wat voor materiaal een standaard bumper is. Maar k denk eigenlijk kunststof.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Jeremy

Dankje voor je snelle reactie Mike!
Ik ben ook bang dat het kunststof is, en dat is een stuk moeilijker aan te passen als Polyester lees ik al.
Maar als ik hetzelfde soort kunststof gebruik als de bumper is de kans op scheuren al een stuk kleiner denk ik.
Alleen de manier van verbinden en plamuren moet ik dan nog weten hoe ik dat het beste kan doen.

DONRozeboom (Mike)

Wat misschien een idee is is om misschien een vorm maken die je erin legt, vastmaakt met popnagels, en daarna afwerkt met plamuur.
Ik ben er zelf helemaal niet goed in hoor :P Dus als ik fout zit, corrigeer me maar.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Jeremy

Die vorm maken en erin leggen was ik al van plan in ieder geval.
Maar nagels is geen optie denk ik... ten eerste moeten het dan nagels zijn met verzonken kop, dus moet het materiaal vrij dik zijn om een glad resultaat te krijgen.
En in feite is een nagelverbinding zwakker omdat je dan gaten moet boren in het materiaal waardoor de kans op scheuren groter word.
Dus nagels gaan niet werken, maar bedankt voor het meedenken!  !-!

DONRozeboom (Mike)

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Jeremy

Dat zou misschien wel kunnen, maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken

DONRozeboom (Mike)

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Jeremy

Even opgezocht via google... klinkt veelbelovend! ik denk dat ik het daar dan maar mee ga proberen! !-!
Nu alleen nog erachter komen wat voor kunststof de bumper is.. ik gok op ABS, maar zeker weten doe ik het niet...

rened

je moet er niet eerst iets in "plakken" om het op te vullen oid, dat gaat zeker scheuren!

bij mijn vorige auto heb ik ook m'n bumper laten cleanen.
Ik zou het nu ook graag laten doen, maarja is toch vrij duur als je het laat doen.

Wat ze dus gedaan hebben is het deel wat gecleaned moet worden eruit slijpen, dan met een of ander soort gaas
zodat het vlak is, en dan speciale kit/vloeibaar abs het dichtsmeren.

Ik had het bij een schade bedrijf laten doen, dus zag er wel netjes uit, maar als je het met plamuur
dichtsmeert gaat het zeker scheuren.

Jeremy

Ziet er goed uit zo op de foto!
Dus ik moet aan vloeibaar ABS zien te komen, ik ga het even googlen....

Edit: Zou dit een optie zijn als het materiaal van de bumper ABS is? http://www.mehari.nl/reparatie.htm

Joey Voormolen

standaard bumpers zijn dacht ik altijd kunststof abs

Denk dat het kunststof lassen word, maar dan die naden glad krijgen zou ik niet weten.
Lowered M3C GT

Jeremy

In het geval van lassen, kan ik de randen schuin maken zodat de las er als het ware in valt, en dan simpelweg gladschuren.
Maar lassen is vrij moeilijk, dus zoek eigenlijk een ander optie.

Joey Voormolen

iedergeval die bumpers voor 100 is niet veel.
daar kan je nog voor rommelen.
Lowered M3C GT

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik ga dit in de gaten houden!  Y
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev