Advertenties


Gerammel bij heel rustig optrekken.

Gestart door Jaro, 4 april 2005, 15:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jaro

Hallo, ik heb sinds gisteren last van vreemd gerammel als ik heel rustig optrek (zowel in z'n 1 als in z'n 2). Hetzelfde geluid klinkt ook als ik tijdens het rijden het toerental (te) laag laat zakken. Als ik een tikkie extra gas geef bij het optrekken of de motor gewoon lekker op toeren houd blijft het achterwege.

Ik kan niet echt thuisbrengen waar het vandaan komt. Eerst dacht ik aan de uitlaat maar dan zou hij toch ook "lek" moeten klinken en dat is niet het geval. Ik ben echt hopeloos a-technisch dus vergeef me als ik iets doms zeg. :-[

Ik heb nog garantie maar de garage is niet echt in de buurt. Het zou dus wel handig zijn als ik het zelf kan verhelpen of als het een kleinigheidje is dat ik bij een garage in de buurt kan laten doen.

Klinkt het iemand bekend in de oren?

Bij voorbaat dank.

Timo Zuiderduin

Klinkt misschien heel dom, maar ligt er niks los in je deurvakken? of mischien ligt er wel iets van een schroefje o.i.d. tussen je deurpaneel en je deur in,...

waar komt het geluid precies vandaan?
en heb je toevallig recentelijk iets nieuws aangesloten of delen losgehad en weer vastgezet wat misschien niet helemaal goed is gegaan?

Tuned

als je nog garantie heb gelijk langs gaan toch?
gerammel zou kunnen zijn katalysator of motorsteunen?

Marco K

Zelf heb ik ook last van een gerammel van achteren bij het wegrijden bij stoplichten en drempels, en ik vermoed zelf dat het de einddemper is die tegen de bumper aan trilt. Morgen laat ik de hele uitlaatlijn nakijken, hopelijk is het hem dat.

ids

Kijk dit heb ik nou ook, ik dacht ook dat het aan de uitlaat maar die zit muurvast! Volgens mij ligt het aan de achterveren ofzo. Bij mij lijkt het nl ook van rechtsachter te komen. Binnenkort moet ik ook maar eens naar de garage want mn topgarantie zit er bijna op ;D

Jaro

#5
Citaat van: Meg-Cabrio op  4 april 2005, 15:51:37
Klinkt misschien heel dom, maar ligt er niks los in je deurvakken? of mischien ligt er wel iets van een schroefje o.i.d. tussen je deurpaneel en je deur in,...

waar komt het geluid precies vandaan?
en heb je toevallig recentelijk iets nieuws aangesloten of delen losgehad en weer vastgezet wat misschien niet helemaal goed is gegaan?

Nee, niets losgehad oid. Ik hoorde het ineens na een stukje rijden. Geen drempels gedreund of iets geraakt of zo. Gewoon heel rustig ritje. De eerste keer dat ik het hoorde was toen ik, zoals eerder geschreven, het toerental in z'n drie heel laag liet zakken. Eigenlijk iets te laag, zeg maar net voordat hij af zou slaan, maar om dan meteen zo te gaan rammelen? Ik zal er eens mee langs kwikfit rijden, daar mag hij altijd even gratis op de brug, kan ik de hele uitlaat checken en eventueel als oorzaak uitsluiten.
Ik vind het geluid moeilijk te plaatsen vanuit de auto, maar het lijkt me vanuit het vooronder te komen.

Dave, waar kan ik m'n motorsteunen precies vinden? Kan ik zelf constateren of daar iets mee is?? :-[ :-[ :-[

Tuned

ik heb 2 keer gerammel gehoord bij mijne, eerste keer de motorsteunen (zitten onder de kap maar waar en hoe  :-X, leek alsof ik een sportuitlaat had terwijl ik een standaard megane had..

2e keer katalysator die heel af en toe rammelde (schotjes los) dit hoeft het natuurlijk niet te zijn maar dit had ik toendertijd

Robin

motor steunen zitten aan de onderkant van je motor blok.
Dus op de bruk ff kijken. Er zit er 1 in het midden ter hoogte van je voorruit ongeveer , en er zitten er 2 vooraan links en rechts ze kunnen gescheurt zijn of wellicht is er een boutje losgeraakt of iets dergelijks.

M.V.G

Jaro

Citaat van: Remko de W. op  4 april 2005, 17:23:21
Ik ga toch weer voor de katalysator,
of een hitteschild hiervan... ::)

En kan ik dat zelf checken of moet dat op de brug? Hangt er dan iets zichtbaar los of zit het van binnen?
Nogmaals, ik ben een totale leek maar het lijkt me wel leuk om eens wat meer over mijn autootje te leren.

Iedereen bedankt voor de reacties.  :D

V.

ik heb bij mijn classic daar ook een tijd geleden last van gehad. bij mij was het een geweven bol die tussen de katalysator en de motor zat die gescheurd was. daar door hangt de uitlaat iets losser, maar niet los genoeg om met de hand te voelen.
bij laag toerental moet deze geweven bol de trillingen opvangen en doordat die gescheurd is lukt dat niet goed en krijg je een gerammel. mss dat dit de oorzaak bij u is.

mvg,
V.

Jaro

Citaat van: V. op  4 april 2005, 17:55:31
ik heb bij mijn classic daar ook een tijd geleden last van gehad. bij mij was het een geweven bol die tussen de katalysator en de motor zat die gescheurd was. daar door hangt de uitlaat iets losser, maar niet los genoeg om met de hand te voelen.
bij laag toerental moet deze geweven bol de trillingen opvangen en doordat die gescheurd is lukt dat niet goed en krijg je een gerammel. mss dat dit de oorzaak bij u is.

mvg,
V.


O jee, ik herinner me zoiets van een Nissan die ik ooit had. Het geweven deel van die uitlaat was lek. Koste me toendertijd 900 oude guldentjes. "Dat onderdeel gaat normaal gesproken helemaal niet kapot" was het commentaar van de dealer. Yeah right!  :(

Maar mocht het in dit geval ook zo'n duur stukje uitlaat zijn dan heb ik gelukkig nog.....een maand of vijf volledige garantie!!! Yes!  ;D

In ieder geval bedankt voor de reactie!  :D

Tony

Ik zou gewoon naar de garage gaan, zolang dat nog kan.
Remko zegt het al, katalysator of hitteschild. Ik denk dat ook (of een los rubber). Ga in geen geval naar QF, dan kun je net zo goed naar de paardensmid gaan.
Wat je al zegt: Door onder toeren te rijden gaat je motor wel wat bokken (net als bij de eerste rijles) dan kan je uitlaat al gauw herrie maken door tegen een hitteschild of delen van het chassis aan te slaan.

Jaro

Ja, ik denk dat ik van de week toch maar even naar de garage ga.

Over dat naar Kwikfit gaan. Daar zetten ze je auto altijd gratis op de brug als je zegt dat er waarschijnlijk iets met de uitlaat is, dan kan je zelf even snel kijken hoe of wat. No way dat ik ze daar iets zal laten doen, of het moet eventueel een bandje vervangen zijn.

Thnx


V.

dat geweven stuk heb ik in een officiele renaultgarage iets van een 86euro betaald, niet geplaatst. valt goed mee. desnoods ga je eens kijken bij iemand die auto afbraak doet h?. vind je veel goede stukken voor een zacht prijsje ;-)

greetz,
V.

Jaro

Nou, ben vandaag bij m'n garage geweest en het was het "harmonica" stukje tussen de katalysator en de uitlaat. Is gelast en het probleem is opgelost. Monteur zei erbij dat ik, mocht het probleem opnieuw zou optreden, een nieuw tussenstukje zou krijgen... alles vanzelfsprekend onder garantie.  ;D

iedereen bedank voor de reacties in ieder geval!  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev